تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

نخستین آمبولانس ریلی کشور در سپیددشت لرستان راه‎اندازی شد

  • کد خبر : 33954
  • 25 شهریور 1392 - 8:38

  با حضور نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی نخستین آمبولانس ریلی کشور در سپیددشت لرستان راه‎اندازی شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایلنا، امین طالب قبادی، رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیددشت در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: […]

 

با حضور نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی نخستین آمبولانس ریلی کشور در سپیددشت لرستان راه‎اندازی شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایلنا، امین طالب قبادی، رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیددشت در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به سخت گذر بودن خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در لرستان و مشکل نبود راه دسترسی برای خدمات درمانی، استقرار آمبولانس ریلی در این مسیر یکی از نیازهای ضروری و حیاتی بوده است.
وی عنوان کرد: به همین منظور این آمبولانس نخستین دستگاه تخصصی انتقال بیماران در طول خطوط راه آهن کشوراست که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تلاش متخصصان وکارشناسان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن طراحی و ساخته شده است.
وی اظهار داشت: برای ساخت و راه اندازی این آمبولانس بدون احتساب هزینه تجهیز آن، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین و هزینه شده است.
قبادی گفت: این آمبولانس قابلیت جابجایی سه تا چهار بیمار را به طور همزمان دارد و مسیر حرکت آن از شهر سپیددشت به طرف ایستگاه بیشه و شهرستان دورود، و از طرف دیگر هم به سمت شهرستان اندیمشک است.
وی گفت: با توجه به نبود دسترسی بسیاری از ساکنان مناطق مسیر راه آهن در لرستان که از نقاط سخت گذر محورهای ریلی کشور است، می تواند نیازهای درمانی و اورژانس مردم محروم منطقه را به ویژه در صورت وقوع حوادث طبیعی و ریلی برآورده کند.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی این آمبولانس ریلی به صورت ICUموبایل و در هر ساعت از شبانه روز به مصدومان و حادثه دیدگان خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=33954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگه یه قطار جلوتر از آمبولانس بود وآمبولانس مریض اورژانسی داشت تکلیف چیست آیا فکری برا این جور موارد کردند.بهتر نبود این هزینه ای که برا آمبولانس کردند هزینه یه درمانگاه مجهز یا برای همیشه جاده براشون درست میکردند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.