- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نخستین آمبولانس ریلی کشور در سپیددشت لرستان راه‎اندازی شد

 

با حضور نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی نخستین آمبولانس ریلی کشور در سپیددشت لرستان راه‎اندازی شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایلنا، امین طالب قبادی، رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیددشت در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به سخت گذر بودن خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در لرستان و مشکل نبود راه دسترسی برای خدمات درمانی، استقرار آمبولانس ریلی در این مسیر یکی از نیازهای ضروری و حیاتی بوده است.
وی عنوان کرد: به همین منظور این آمبولانس نخستین دستگاه تخصصی انتقال بیماران در طول خطوط راه آهن کشوراست که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تلاش متخصصان وکارشناسان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن طراحی و ساخته شده است.
وی اظهار داشت: برای ساخت و راه اندازی این آمبولانس بدون احتساب هزینه تجهیز آن، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین و هزینه شده است.
قبادی گفت: این آمبولانس قابلیت جابجایی سه تا چهار بیمار را به طور همزمان دارد و مسیر حرکت آن از شهر سپیددشت به طرف ایستگاه بیشه و شهرستان دورود، و از طرف دیگر هم به سمت شهرستان اندیمشک است.
وی گفت: با توجه به نبود دسترسی بسیاری از ساکنان مناطق مسیر راه آهن در لرستان که از نقاط سخت گذر محورهای ریلی کشور است، می تواند نیازهای درمانی و اورژانس مردم محروم منطقه را به ویژه در صورت وقوع حوادث طبیعی و ریلی برآورده کند.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی این آمبولانس ریلی به صورت ICUموبایل و در هر ساعت از شبانه روز به مصدومان و حادثه دیدگان خواهد بود.