- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیش از۸۹ هزار جوینده کار دردفاتر کاریابی لرستان ثبت نام کردند

 

 
مدیرکل کار ورفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه از ابتدای تاسیس مراکز کاریابی تاکنون ۸۹ هزار و۱۲۳ نفر جوینده کاردرلرستان ثبت نام کردندگفت: ۶۵ درصد از این افراد فاقد هرگونه مهارت هستند.
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم ،حامد ویسکرمی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ازابتدای تاسیس مراکز کاریابی تاکنون ۸۹ هزار و۱۲۳ نفر دردفاتر کاریابی ثبت نام کردند.

این مقام مسئول افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و۸۵ نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۹۹.۲ درصد ازاین افراد دربخش خصوصی مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ مرکز کاریابی درلرستان فعالیت دارند گفت: متاسفانه ۵۶ درصد از جویندگان کار در لرستان فاقد هرگونه مهارت هستند.

ویسکرمی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در لرستان این است که جویندگان کار فاقد هرگونه مهارتی هستند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه تعاون یکی از بخش های اثر گذار در دنیای اقتصاد است عنوان کرد: استان لرستان درسال گذشته رتبه نخست را درپرداخت تسهیلات از محل تهسیلات بانک توسعه تعاون به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تاکنون رتبه دوم کشوری را به خوداختصاص داده است.

مدیرکل کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: درحال حاضر ۲ هزارو ۶۲۴ تعاونی فعال در سطح استان لرستان مشغول فعالیت هستندکه با احتساب مسکن مهر وسهام عدالت یک میلیون و۳۹۵ هزارنفر عضو این تعاونی هستند وبطور مستقیم وغیر مستقیم از خدمات تعاونی ها بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲۳۸ تعاونی فعال مربوط به بانوان است که ۲ هزار و۳۷۱ بانوی لرستانی مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت یارانه به بنگاه‌های زود بازده افزود: حدود ۲۱ میلیارد یارانه به  ۷ هزار و ۹۱۷ طرح پرداخت شد که برای ۱۱ هزار و ۷۷۱ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

ویسکرمی گفت: بیکاری در لرستان ریشه تاریخی دارد ورفع این معضل نیاز به برنامه ریزی طولانی دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی می تواند بخشی از این بیکاری را برطرف کند گفت: علاقمندان برای ثبت نام مشاغل خانگی به سایت مشاغل خانگی مراجعه کنند وپس از ثبت نام کدرهیگری دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ و۹۱،  ۳۶ هزار و ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شد که تاکنون ۱۷ هزارو ۵۸ طرح موفق به دریافت تهسیلات شده اند.

مدیرکل کارورفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: ۲ هزار و۶۶۵ کارگر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

وی به حمایت از۱۰۷ واحد اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: با حمایت از این واحدهای اقتصادی از بیکاری ۳هزار و۸۹۲ کارگر لرستانی جلوگیری شد.

مدیرکل کا ورفاه اجتماعی لرستان گفت: به منظور ارتقاء ایمنی وحفاظت فنی و بهداشت حدود ۱۱هزار و ۹۰۰ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی استان صورت گرفت.