- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاهش مجدد سهم لرستان در مدیریت کلان کشوری

 

سهراب فرشاد / میرملاس نیوز :  هفته گذشته و در پی تغییراتی که از زمان تصدی علی جنتی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده بود دکتر حسین انتظامی جایگزین دکتر محمدجعفر محمد زاده در معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه شد.انتظامی از چهره های مطرح مطبوعاتی و مدیر مسئول پیشین روزنامه جام جم بوده است. انتصاب وی با استقبال مطبوعات و ارسال پیامهای تبریک برایش همراه بود بگونه ای که انجمن روزنامه نگاران و مدیران غیردولتی مطبوعات برای وی بمناسبت سمت جدیدش پیام تبریک ارسال نمودند.

جعفر زاده از معدود لرستانیهای صاحب منصب در دولت احمدی نژاد بود. وی از نزدیکان محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم بود بگونه ای که بوکالت از رحیمی اقدام به ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نمود کاندیداتوری که تنها یک روز دوام آورد و با ثبت نام رحیم مشایی به کناره گیری انجامید.

محمد زاده مراحل رشد و ارتقاء سیاسی و مدیریتی خود را در دولت احمدی نژاد آغاز نمود و به سرعت پله های ترقی را پشت سر گذاشت و در نهایت در آذرماه سال۸۹ به معاونت وزارت ارشاد رسید و جایگزین محمدعلی رامین شد که میانه خوبی با مطبوعات نداشت وی در دوران تصدی حدود سه ساله خود بر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشی تقابل رامین معاون پیشین با مطبوعات را کنار گذاشت. از جمله اقدامات دوران مدیریت وی میتوان به رشد چشمگیر اعطای مجوز به روزنامه های سراسری و بویژه مطبوعات محلی و نیز راه اندازی سرای روزنامه نگاران در مراکز استانهای کشور اشاره نمود.

از جمله سوابق شغلی محمد زاده نیز می توان به ریاست دفتر معاون اول دولت دهم، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، معاونت موسسه و روزنامه جام جم و مدیر کلی روابط عمومی دیوان محاسبات در دوره ریاست محمدرضا رحیمی بر این نهاد نظارتی اشاره کرد. محمد زاده که خود دارای سوابق روزنامه نگاری و مدیریت رسانه ای است دارای تألیفاتی در موضوعات مختلف است.

انتظار میرفت در دولت جدید نگاه ویژه ای به لرستانیها در سمتهای مدیریتی وجود داشته باشد و حداقل در وزارتخانه ها و معاونتهای ریاست جمهوری پستهایی نیز با تکیه بر مناصب اقتصادی و تولیدی به نخبگان تحصیلکرده و با تجربه هم استانی واگذار شود خواسته ای که بدلیل عدم توجه دولت، ضعف مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ناتوانی ستاد و مسئولین ارتباطات استانی دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در لرستان نه تنها موفقیت آمیز نبوده بلکه منجر به از دست رفتن معدود کرسی های مدیریت اجرایی هم استانیهایمان در مرکزیت تصمیم گیری کشور شده است.