- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اسماعیل دوستی گزینه ی جدید استانداری لرستان

IMG_4993-r11

 

 

به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ، این روزها بحث اینکه چه کسی سکان‌دار استانداری لرستان خواهد شد به یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز استان تبدیل شده است.

بعد از رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های احتمالی برای تصدی استانداری‌ها افزایش یافت و هر روز نام گزینه جدید مطرح می‌شود.

استان لرستان نیز از این موضوع بی نصیب نبوده و تاکنون گزینه‌های مختلفی از سوی محافل مختلف سیاسی معرفی شده است که میرملاس نیوز به منظور اطلاع افکار عمومی از روند مسائل سیاسی، با وجود عدم قطعی شدن گزینه‌های معرفی شده به معرفی آنها پرداخت.

پیش از این میرملاس نیوز از احتمال معرفی گزینه‌های جدیدی خبر داده بود که در امروز این موضوع محقق شد.

در این حال در بررسی آخرین وضعیت محافل سیاسی برای معرفی گزینه‌های استانداری لرستان گزینه ی جدید بومی به چشم می خورد به نا م  ” اسماعیل دوستی ” که طبق شنیده ها گفته می شود  با پیشنهاداتی از سوی وزارت کشور جهت استانداری فارس و لرستان به ایشان شده است  گفتنی است حجت الاسلام محمدرضا عباسی فرد از نزدیکان دولت روحانی و الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون قضایی مجلس در حال رایزنی برای قطعی شدن این گزینه ی برای استانداری لرستان هستند .

 برخی خبرها نیز از تلاش گروه‌های دیگری برای ابقای حبیب اله دهمرده استاندار فعلی لرستان تا پایان سال‌جاری حکایت دارد.

برخی منابع با اعلام این مطلب علت این تصمیم را اختلاف بر سر گزینه‌های معرفی شده اعلام کرده‌اند.

به هر حال با توجه به مدت زمان زیاد مدیریت دهمرده  در استانداری لرستان، احتمال اینکه استاندار جدید لرستان تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شود بسیار زیاد است.

 

 نگاهی به بیوگرافی و سوابق اجرایی اسماعیل دوستی گزینه ی جدید استانداری لرستان
اسماعیل دوستی متولد سال ۱۳۳۷ و از اهالی منطقه  داوود رشید کوهدشت است. از ابتدای پیروزی انقلاب در صحنه حضور داشته و مناصبی را در جاهای مختلف تجربه کرده است. در رشته مدیریت دولتی و نیز فوق لیسانس برنامه ریزی شهری تحصیل کرده وسوابقی در سپاه پاسداران و جهاد سازندگی دارد. از سال ۶۲ تا ۶۴ بخشدار بخش طرهان و شهردار کوهدشت و از سال ۶۴ الی ۶۶ شهردار الیگودرز و از سال ۶۶ تا ۷۰ شهردار خرم آباد بوده است.

از سوابق دیگر اسماعیل دوستی : 

فرماندار نور آباد دلفان،

مدیر کل برنامه ریزی و مالی اداری در استانداری لرستان

،نماینده کوهدشت در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی

،شهردار منطقه ۳ تهران

،مشاور شهردار تهران،

مشاور وزیر کشوراز سال ۸۲ تا ۸۵

استاندار کهکیلویه و بویراحمد در دولت اصلاحات

و هم اکنون  :

مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد و عضو هیات مدیره شرکت ساختمانی بانک پارسیان و عضو اصلی شورای شهر تهران.

اسماعیل دوستی از زمانی که شهردار خرم آباد بود به طور جدی به فکر نمایندگی کوهدشت افتاد و با کنار رفتن کاندیدای سنتی جریان چپ کوهدشت یعنی علی اصغر اسفندیاری از عرصه رقابتها در مبارزه انتخاباتی با علی امامی راد به مجلس راه یافت.