تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

از ساعاتی پیش در بسیاری از سرویس های اینترنت سایت های فیسبوک و توییتر در ایران رفع فیلتر شده اند

  • کد خبر : 34041
  • 26 شهریور 1392 - 9:23

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از کافه سینما- از ساعاتی پیش در بسیاری از سرویس های اینترنت سایت های فیسبوک و توییتر در ایران رفع فیلتر شده اند. اتفاقی که بحث های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته و دلایل مختلفی برای آن اعلام می شود و مشخص نیست آیا تصمیمی […]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از کافه سینما- از ساعاتی پیش در بسیاری از سرویس های اینترنت سایت های فیسبوک و توییتر در ایران رفع فیلتر شده اند. اتفاقی که بحث های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته و دلایل مختلفی برای آن اعلام می شود و مشخص نیست آیا تصمیمی برای پایان فیلتر این دو شبکه اجتماعی گرفته شده یا اتفاق دیگری افتاده. به گزارش کافه سینما با آغاز دولت یازدهم برخی از اعضای کابینه نظیر محمد جواد ظریف و اسحاق جهانگیری صفحاتی را در فیسبوک بازگشایی کردند که باعث شد بحث رفع فیلتر این سایت دوباره داغ شود. در ادامه فیسبوک محمد جواد ظریف به یکی از پر طرفدارترین صفحات ایرانی تبدیل شد به طوری که در روزهای اخیر خبرگزاری های داخلی آخرین مواضع  وزیر خارجه را به نقل از این صفحه منتشر می کردند. توییتر ظریف هم از طرف سایت توییتر تایید و رسما به عنوان صفحه توییتر او معرفی شد. در این میان مکالمه کوتاه ظریف با دختر نانسی پلوسی (نماینده کنگره آمریکا) درباره هلوکاست در توییتر مورد توجه بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت. بدین ترتیب شبکه های اجتماعی که زمانی بردن نام شان هم ممنوع بود در حال نقش آفرینی در دیپلماسی خارجی ایران بودند! در ادامه بحث هایی هم درباره رفع فیلتر مشروط فیسبوک مطرح شد. هر چند دبیر کارگروه تعیین مصادیق در گفت و گویی با صهیونیستی خواندن مجدد این سایت رفع فیلتر آن را تکذیب کرد. در ادامه و با هک شدن چند ساعته صفحه محمد جواد ظریف و درخواست فرماندهی نیروی انتظامی از مقامات دولت برای پایبندی به قانون جهت عضو نشدن در فیسبوک، امید های این چند روزها برای پایان فیلتر شبکه های اجتماعی در ایران از بین رفت. اما از آخرین ساعات روز دوشنبه، شب میلاد امام رضا (ع) همزمان با کسب دو مدال طلای تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی، فیسبوک و توییتر در ایران رفع فیلتر شده اند و تا این لحظه همچنان بدون فیلتر می شود وارد آنها شد. صادق خرازی (فعال سیاسی)  درباره این اتفاق در صفحه فیسبوکش نوشته:

به نام خدا 
فیس بوک هم ظاهرا رفع فبلتر شد 
چهان تکنولوژی و انفورماتیک مرز نمی شناسد و نمیشود با مقتضیات زندگی انسان انتزاعی برخورد کرد . 
آغازی مبارک در فرخنده شب میلاد.

 

در حالیکه تا لحظه‎ی ارسال این خبر هیچ کدام از نهادها و یا مقامات مسوول از اخذ تصمیم جدیدی برای رفع فیلتر فیس بوک و یا توییتر خبر نداده‎اند، طی ساعات اخیر برخی کاربران سیتنا از دسترسی مستقیم به فیس بوک و توییتر بدون استفاده از فیلترشکن در برخی نقاط کشور خبر دادند.

 به گزارش پایگاه خبری سیتنا (citna.ir)، پس از آنکه برخی کاربران سیتنا با ارسال ایمیل به این پایگاه خبری از رفع فیلتر فیس بوک و توییتر توسط برخی سرویس دهنده‎های اینترنت در داخل کشور و در برخی نقاط کشور خبر دادند، تیم رصد سایبری سیتنا نیز با این سوال برخی کاربران در شبکه‎های اجتماعی مواجه شد که “آیا شما هم به فیس بوک و توییتر بدون فیلترشکن متصل می‎شوید یا نه؟”

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.