- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرهاد دانشجو عزل شد/سومین برادر هم رفتنی شد

 

سهراب فرشاد / میرملاس نیوز :  با برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه گذشته تکلیف دو تن از برادران دانشجو در ترک قریب الوقوع سمتهای مدیریتی شان مشخص گردید. زمانی که نتایج انتخابات منتشر گردید نه نامزد نزدیک دولت احمدی نژاد در تصدی ریاست جمهوری موفق بود و نه حامیان دولت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران توانستند توفیقی بدست آورند. وقتیکه مقام ریاست جمهوری با رای مردم به دکتر روحانی رسید، از همان ابتدا یکی از تغییراتی که مسلم مینمود، کنار گذاشتن کامران دانشجو از جایگاه وزارت علوم بود که عملأ نیز این پیش بینی محقق شد و دانشجوی وزیر که فردی سیاسی بوده و عملکردش در وزارت علوم و آموزش عالی با انتقادات گسترده همراه بود جایش را به جعفر توفیقی بعنوان سرپرست این وزارتخانه داد. اما نفر دوم خسرو دانشجو عضو و سخنگوی شورای شهر پایتخت بود که با وجود آنکه در شورای سوم با کسب رأی قابل توجه با قرار گرفتن در لیست حامیان احمدی نژاد به نهاد شورا راه یافته بود در انتخابات چهارمین دوره شوراها با پذیرش شکست سنگین در رقابت با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل و حامیان قالیباف از صحنه حضور در پارلمان شهری پایتخت حذف شد. وی هم اکنون ریاست واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد را که مبتنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی است بر عهده دارد.پیش بینی می شود با عزل برادر بزرگتر وی فرهاد از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خسرو هم از این سمت کنار گذاشته شود. اما همانطور که اشاره شد امروز چهارشنبه فرهاد برادر بزرگتر اخوان دانشجو هم که در طول ریاست ۱/۵ ساله اش بر دانشگاه آزاد تعامل مورد انتظار آیت اله هاشمی را با وی نداشت از جایگاه ریاست برکنار شد. تا حلقه واگذاری قهری مسئولیتهای برادران دانشجو به فاصله کمتر از دو ماهه تکمیل شود. جزئیات عزل فرهاد دانشجو(به نقل از خبرگزاری فارس) بدین شرح است:

جلسه فوق‌العاده هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به ریاست هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سید حسن خمینی، محمدیان، توفیقی، قاضی‌زاده هاشمی، یزدی صمدی، میرزاده و فرهاد دانشجو برگزار شد.

طی نامه‌ای به امضای جعفر توفیقی سرپرست علوم، تحقیقات و فناوری، سید حسن قاضی‌زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد، حمید میرزاده دبیر هیئت موسس و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد و صمدی یزدی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد، جلسه فوق‌العاده این دانشگاه ساعت ۱۷ امروز در دفتر هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت‌امنای این دانشگاه برگزار شد.

پیش از این اعضای هیئت‌امنای دانشگاه آزاد تأکید کرده بودند که جلسه امروز به منظور عزل فرهاد دانشجو نیست هر چند که تعدادی از آنها به دانشجو گفته بودند که عزل وی در دستور کار هیئت‌امنای این دانشگاه است.

بر اساس این گزارش  برکناری فرهاد دانشجو در حالی صورت پذیرفت که هیئت‌امنا و توفیقی پس از انتشار خبر فارس، رسما برکناری وی را تکذیب و خارج از دستور کار این هیئت خوانده بودند.

دانشجو امروز با ۶ رآی موافق و ۲ رأی مخالف برکنار شد، در این جلسه فریدون عزیزی حضور نداشت.