تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

در پرونده هسته‌ای برای توافق با غرب اختیار تام دارم .

  • کد خبر : 34160
  • 28 شهریور 1392 - 22:49

  میرملاس نیوز/سرویس سیاسی : حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با ان.‌بی.‌سی، به سوالات این شبکه تلویزیون سراسری آمریکا پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داد.  نامه نگاری رؤسای جمهوری ایران و آمریکا، مذاکرات هسته ای، برنامه سفررییس جمهور به نیویورک، سرنوشت سوریه و دورنمای روابط ایران و آمریکا از اصلی ترین […]

20130919113333695

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی : حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با ان.‌بی.‌سی، به سوالات این شبکه تلویزیون سراسری آمریکا پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داد.
 نامه نگاری رؤسای جمهوری ایران و آمریکا، مذاکرات هسته ای، برنامه سفررییس جمهور به نیویورک، سرنوشت سوریه و دورنمای روابط ایران و آمریکا از اصلی ترین محورهای مصاحبه شبکه ان بی سی با روحانی بود.
روحانی در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگار آمریکایی مبنی بر دیدار احتمالی او با باراک اوباما در نیویورک گفت: دیدار با اوباما در دستور کار سفر من نیست اما هرچیزی در دنیای سیاست امکان پذیر است البته بسته به شرایطی که بوجود می آید.
رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر به نیویورک نیز گفت :‌ ما می خواهیم مواضع‌مان را در مجمع عمومی سازمان ملل، راجع به سیاست خارجی، مسائل بین المللی و از جمله مسائل هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای به صراحت بیان کنیم. انتظار ما این است که دنیا صدای ما را بخوبی بشنود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا همچنین گفت که لحن نامه دریافتی از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، مثبت و سازنده بوده است.
وی درباره نامه همتای آمریکایی‌اش گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شروع به کار رسمی‌ام، آقای اوباما نامه‌ای خطاب به من نوشتند و تبریک گفتند و برخی مسائل را مطرح کردند. من هم به آن نامه پاسخ دادم و مواضع جمهوری اسلامی ایران را نسبت به برخی مواردی که ایشان مطرح کرده بودند و برخی موارد دیگر، مطرح کردم.
وی افزود: این می‌تواند قدم‌های بسیار کوچکی برای آینده ای مهم باشد. من معتقدم رهبران در همه کشورها باید به فکر منافع ملی باشند و نباید تحت تاثیر گروه‌های افراطی فشار قرار گیرند. امیدوارم شاهد چنین جو و صحنه‌ای در آینده باشیم.
روحانی با تاکید بر انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران ادامه داد:‌ صدای من در واقع تکرار صدای ملت ایران است. ملت ایران در این انتخابات مسیر اعتدال و میانه روی را برگزید و اعتدال و میانه روی در سیاست خارجی به معنای تعامل سازنده با کشورهای جهان است.
در همین حال شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا به نقل از حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و وی اختیار تام دارد تا درباره پرونده هسته‌ای تهران با غرب به توافق برسد.
مشروح این گفت و گو جمعه شب از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بردکترروحانی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.