تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

پزشکان طب سنتی کدام نان را توصیه می‌کنند؟

  • کد خبر : 34171
  • 28 شهریور 1392 - 23:17

  میرملاس نیوز/سرویس سلامت : دکتر ابراهیم خادم متخصص طب سنتی در خصوص تدابیر غذایی گفت: نگاه مکتب طب سنتی به مقوله سلامتی نگاهی است که اساس و پایه آن بر «حفظ سلامتی» قرار دارد تا «درمان».  از این رو حکمای طب سنتی ایران با وضع قوانین ساده و دستورالعمل‌های کاربردی و قابل اجرا موجبات […]

IMG08410770

 

میرملاس نیوز/سرویس سلامت : دکتر ابراهیم خادم متخصص طب سنتی در خصوص تدابیر غذایی گفت: نگاه مکتب طب سنتی به مقوله سلامتی نگاهی است که اساس و پایه آن بر «حفظ سلامتی» قرار دارد تا «درمان».

 از این رو حکمای طب سنتی ایران با وضع قوانین ساده و دستورالعمل‌های کاربردی و قابل اجرا موجبات سلامتی جامعه را فراهم می‌آورند.
  وی در ادامه گفت: شش اصل ضروری برای حفظ سلامتی انسان از مباحث بسیار ارزشمند طب سنتی ایران است که شامل آب، هوا، خوردنی‌ها، آشامیدنی‌ها، خواب و بیداری، حرکت و سکون (ورزش) می‌باشد که در این میان نقش تغذیه در حفظ تندرستی افراد بسیار حائز اهمیت و اساسی است چرا که برخورداری از سلامتی بدون داشتن تغذیه صحیح میسر نیست.
 وی با اشاره به ویژگی‌های مهم غلات در مقایسه با سایر دسته‌های مواد غذایی گفت: هضم سریع و آسان آن یکی از بارزترین این ویژگی‌هاست.
 به گفته این متخصص: طبیعت گندم، گرم واز لحاظ رطوبت و خشکی معتدل به شمار می‌آید. بین انواع آردهای گندم، آردی که به میزان کافی سبوس داشته باشد، ارجعیت دارد.
 وی تاکید کرد: از بین نان‌های گندم موجود در جامعه امروزی نان سنگک به جهت دارا بودن سبوس گندم و نیز استفاده کمتر مواد افزودنی همچون جوش شیرین در آن بیش از سایر انواع نان توصیه می‌شود.
 وی عنوان کرد: جو را نیز از دیگر غلات پرمصرف می‌دانیم که البته غذائیت آن کمتر از گندم است.طبیعت آن سرد و خشک است و به خاطر طبیعت سردش نفاخ نیز می‌باشد.
 وی اضافه کرد: از نگاه طب سنتی مداومت برخوردن نان جو برخلاف نان گندم سبب لاغری می‌گردد.
 وی با اشاره به اینکه برنج نیز جزء غلات پرمصرف جامعه امروزی است گفت: غذائیت برنج کمتر از گندم و بیشتر از سایر غلات می‌باشد.
 وی در پایان تصریح کرد: مداومت برخوردن برنج موجب چاقی و افزایش وزن است. برخی افراد به دلایلی به جای نان گندم یا جو از نان برنج استفاده می‌کنند، نان برنج از نان دیر هضم‌تر بوده و ممکن است در برخی افراد ایجاد مشکل نماید.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.