- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مشکل بیکاری در استان جدی است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مشکلات اصلی کشور در بحث اشتغال و سرمایه‎گذاری، نداشتن برنامه است.

به گزارش میرملاس نیوز ،حامد ویس‎کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: یکی از برنامه‎های اداره کل، تدوین سند توسعه اشتغال است تا با این کار مشکل بیکاری در استان مرتفع شود.

وی اضافه کرد: مشکل بیکاری در استان جدی است و همه دستگاه‎های اجرایی و مسوولان خصوصاً استاندار، نمایندگان و مدیران برای رفع آن در تلاش هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از مشکلات اصلی کشور و به طور خاص لرستان در بحث اشتغال و سرمایه‎گذاری نداشتن برنامه است؛ برای هر کاری نیاز به یک برنامه و نقشه است تا بر مبنای آن در مسیر قدم برداریم و آن را طی کنیم.

این مقام مسوول اظهار کرد: از اواخر سال ۹۰ و اوایل ۹۱ تدوین سند توسعه اشتغال در استان آغاز و با مشارکت ۸۳ دستگاه اجرایی اعم از مراکز آموزشی، پژوهشی، شورای عالی اشتغال کشور، شرکت مشاور استانی و مشاوره مادر، طی جلسات متعدد کارشناسی در پایان ۹۱ کار تدوین آن و سرمایه‎گذاری استان به پایان رسید.

وی بیان کرد: به موجب سند، در قانون پنجم، علی‎القاعده ۱۴۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‎گذاری توسط بخش‎های مختلف اعم از دولتی، خصوصی و تعاون در استان صورت گرفت.

ویسکرمی گفت: در صورتی که این برنامه تحقق پیدا کند ۱۰۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می‎شود و می‎توان گفت از نظر اشتغال ۵۹ درصد از حجم ایجادی در بخش خدمات، ۲۵.۸ درصد در صنعت و ۱۴.۸ درصد نیز در بخش کشاورزی خواهد بود.