- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرزایی فرماندار سنندج : تقویت آموزه های دینی بهترین راه برای مقابله با آسیب های اجتماعی است

 

 

فرماندار سنندج در مراسم تقدیر از افراد و سازمان های برتر مشارکت کننده در برنامه های دهه کرامت در شهرستان سنندج گفت: تقویت آموزه های دینی و همچنین تلاش در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم های مذهبی بهترین فرصت در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه به شمار می رود.

میرزایی اصل افزود: آموزه های دین مبین اسلام برای تمامی حوزه ها و ابعاد زندگی بشریت برنامه دارد و تمسک به فرهنگ غنی اسلامی لازمه موفقیت ما در تمامی برنامه هاست.

 

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه ها و مناسبت های دینی و مذهبی با حضور و مشارکت خود مردم گفت: زمانی که خود مردم مسئولیت و مدیریت یک برنامه را بر عهده داشته باشند میزان حضور اقشار مختلف نیز در آن افزایش می یابد و به همین دلیل باید ما در برنامه ریزی های خود این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های مختلف برای مناسبت های دینی و ملی باید به خود مردم واگذار شود ، افزود: دستگاه ها و ادارات دولتی باید تنها در راستای سیاست گذاری و همچنین مدیریت کلان برنامه های این چنین ورود پیدا کرده و اجازه بدهند که مردم خود متولی انجام امور باشند.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیتهایی که برای اجرای برنامه های دهه کرامت در شهرستان سنندج انجام شد گفت : قرآن کریم بعنوان قانون اساسی جامعه اسلامی و اهل بیت (ع) دو میراث ارزشمند و جاودانه پیامبر اسلام (ص) هستند  و تلاش ها در جهت تکریم و حفاظت از این میراث گرانبها باید همواره مورد تقدیر قرارگیرد.

 

میرزائی اصل در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست به ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ایام جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیار خوبی برای انقلاب اسلامی به دنبال داشت و این ایام باعث شد تا درخت نوپای انقلاب اسلامی تنومند شده و جوانان کشورمان با حرکت در مسیر رهنمودهای امام راحل (ره) در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی ما در جنگ نابرابر تحمیلی را نمی توان با اسباب و دلایل علّی و طبیعی توجیه نمود گفت : مهمترین عامل در پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی تمسک به اهل بیت علیهم السلام بود

فرماندار سنندج با اغلام اینکه جنگ تحمیلی موجب تعمیق باورهای دینی بویژه در نسل جوان شد، گفت: برگزاری برنامه های متعددی برای ایام هفته دفاع مقدس در شهرستان سنندج نیز در دستور کار قرار گرفته و انتظار می رود که با مشارکت و همراهی خود مردم نیز بتوانیم بخش اندکی از دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقددس را به نسل جوان انتقال دهیم.

 

 

در ابتدای این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج نیز گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در ایام دهه کرامت در این شهرستان را ارائه کرد و سپس از ادارات دولتی و افراد برتر مشارکت کننده در برنامه های ایام دهه کرامت شهرستان سنندج تقدیر به عمل آمد.