تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مدیرکل میراث فرهنگی: ثبت آثار تاریخی استان نیازمند توجه جدی نمایندگان استان در مجلس می باشد/۱۹۵ هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند

  • کد خبر : 34541
  • 03 مهر 1392 - 9:24

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تابستان امسال ۱۹۵ هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند.  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، سید قاسم قربانی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به تعداد بازدید کنندگان از موزه‌های استان گفت: تابستان امسال بیش از ۱۹۵ هزار و ۹۴ […]

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تابستان امسال ۱۹۵ هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، سید قاسم قربانی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به تعداد بازدید کنندگان از موزه‌های استان گفت: تابستان امسال بیش از ۱۹۵ هزار و ۹۴ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل ۱۱ درصد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان همچنین با اشاره به آمار گردشگران تابستانی استان گفت: براساس آمار به دست آمده در تابستان امسال تا ۱۹ شهریور بیش از یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۸۳ نفر به لرستان سفر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: برابر آمار در ایام  نوروز امسال بیش از ۴ میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ نفر گردشگر از لرستان بازدید کردند که بیش از ۵۵ درصد آنان از استان تهران بودند که این استقبال مطلوب را از نتایج حضور موفق در جشنواره صدای عشایر سال قبل می‌دانیم.

قربانی با اشاره به افزایش آمار گردشگران لرستان در سال ۹۲ گفت: در پی اقداماتی که در راستای جذب گردشگران در اواخر سال ۹۱ جشنواره صدای عشایر در تهران برگزار شد، موجب شد، تا در ایام نوروز امسال برای نخستین بار لرستان به عنوان مقصد گردشگری قرار گیرد، به طوری که استقبال به گونه‌ای بود که برای نخستین بار از همه ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های استان استفاده شد و برای نخستین‌بار خانه‌های استیجاری در اختیار گردشگران قرار گرفت و مدت اقامت از یک شب به سه شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به اهمیت وجود قلعه تاریخی فلک الافلاک در مرکز شهر خرم‌آباد از این قلعه به عنوان یک سرمایه عظیم ملی یاد کرد و افزود: علیرغم مصوبه قانونی و اعلام نظر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک در سال ۱۳۷۰، پس از گذشت ۲۲ سال آزادسازی حریم این بنای تاریخی سال گذشته عملا شروع و طی یکسال اقدامات خوبی انجام شده که در پی آن بخش وسیعی از حریم قلعه آزاد شده است.

وی گفت: با اینکه استاندار سابق لرستان تاکید اکیدی بر بحث آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک داشته، اما از نظر تامین اعتبارات عزمی جدی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد نیستیم.

قربانی با بیان اینکه دستگاه متولی به تنهایی قادر نیست، همه اهداف آزادسازی و اجرای طرح جامع حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک را محقق کند، اذعان داشت: برای اجرای قانون آزادسازی حریم قلعه و ثبت دائمی آن در فهرست آثار تاریخی جهانی نیازمند توجه جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.