- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نخستین مهره چینی دولت یازدهم در لرستان/ استاندار غیربومی که مقبول واقع شد

th_img_3

 

الهام بابایی / میرملاس نیوز : بالاخره فصل حدس و گمانه زنی ها در لرستان پایان یافت و همزمان با آغاز فصل مهر، فصل نوینی در حوزه مدیریت ارشد اجرایی لرستان نیز گشایش یافت.
سرانجام هیات دولت در یک تصمیم نسبتا طولانی هوشنگ بازوند را به عنوان پانزدهمین مرد شماره یک لرستان انتخاب و معرفی کردند.
این انتخاب و اعلام کابینه دولت یازدهم در معرفی نخستین دولتمردش در لرستان به طور نسبی با موافقت و رضایت عمومی مردم و رسانه ها مواجه شده و به نظر می رسد که نخستین مهره چینی دولت دکتر روحانی در لرستان را می توان به فال نیک گرفت.
در روزهای گذشته بحث های بسیاری بر سر بومی یا غیربومی بودن استاندار لرستان بالا گرفته بود و هر یک از گروه ها و دسته ها در دفاع از بومی یا غیر بومی بودن استاندار استان محروم لرستان دلایلی داشتند .
اما امروز با انتخاب بازوند دولت یازدهم نخستین گام توسعه و آبادانی در لرستان بلند و با صلابت برداشت و این اختلاف نظرها تا حدودی کمرنگ شده و تمامی سلایق با آگاهی بر توانمندی وی و سوابق اجرایی اش، این انتخاب را برای توسعه همه جانبه لرستان مثبت ارزیابی می کنند.
انتخابی که نشان داد تنها بومی یا غیربومی بودن استاندار ملاک نیست بلکه برای استانی از جنس لرستان، فردی توانمند، سخت کوش ، آگاه و همه جانبه نگر گزینه مناسبی است.
تلاش های بازوند که سال های گذشته در معاونت عمرانی استانداری لرستان به عنوان معاون سید حسین صابری استاندار وقت خدمت می کرد در زلزله مرگ بار فروردین سال هشتاد و پنج بروجرد ودورود دراذهان باقی مانده است.
مهندس هوشنگ بازوند که متولد سال ۱۳۴۱ در نهاوند است، از مقبولیت خوبی در زمان تصدی معاونت عمرانی استانداری لرستان برخوردار بود که بر اساس شنیده ها به دلیل برخی اختلاف نظرها به استان مرکزی رفت.
وی سابقه بیش از۱۶سال کار در معاونت عمرانی استانداری های استانهای کرمان، همدان، لرستان و مرکزی در دولت‌های اصلاحات ودولت احمدی‌نژاد را در کارنامه کاری خود دارد ودارای مدرک مهندسی عمران می‌باشد.
وی رئیس هیات مدیره ذوب‌آهن غرب کشور، رئیس هیات مدیره پتروشیمی همدان، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان همدان و رئیس هیات مدیره باشگاه فرهنگی‌ورزشی صنایع اراک نیز بوده است و از مدیرانی است که به ورزش و حمایت از ورزش علاقه‌مند است.
وی در پنجمین جشنواره برترین های پژوهشی و آموزشی وزارت کشور رتبه برتر کشوری به سبب اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی، تهیه و تدوین محتوای بسته های آموزشی برای شوراها، انجام دوره ها و سفرهای آموزش محور منطقه ای به عنوان معاون نمونه کشور در استانداری استان مرکزی انتخاب شده است.
پیش از حسین عالی، حسین محلوجی، حسن عابدینی، احمد انتظاری، محمدعلی نقی جهرمی، اصغر افشاری، احمد انتظاری، محمدجواد محمدی زاده، سید حسن رسولی، نورالله عابدی، قربانعلی سعادت، محمدرضا محسنی ثانی، سید حسین صابری و حبیب الله دهمره به ترتیب ۱۴ استاندار لرستان در دولت های مختلف بوده اند.