- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : لرستان از قافله توسعه عقب مانده است/ ضعف زیرساختهای سرمایه گذاری در استان

 

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی:رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید این موضوع را بپذیریم که با توجه به توسعه فزاینده ای که در کشور رخ داده، استان لرستان از این قافله تا حدود زیادی عقب مانده است.

به گزارش میرملاس نیوز  به نقل از مهر، الهیار ملکشاهی عصر شنبه در مراسم تودبع و معارفه استاندار لرستان با بیان اینکه آقای بازوند استاندار جدید لرستان چهره آشنایی برای مردم لرستان است، اظهار داشت: ایشان زمانی که در سمت معاون عمرانی استانداری لرستان بودند خاطرات بسیار خوشی در ذهن مردم لرستان از خود به جای گذاشته اند.

وی با بیان اینکه انتخاب آقای بازوند موجی از خوشحالی در بین مردم لرستان ایجاد کرده است، ادامه داد: از این رو از رئیس جمهوری و همچنین وزیر کشور به خاطر لبیک گفتن به خواست مردم، روحانیت، ائمه جمعه، نمایندگان و مردم استان تشکر می کنیم.

ملکشاهی با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیتهای ویژه ای در بخشهای مختلف است، عنوان کرد: لرستان در زمینه های مختلف مانند منابع انسانی، خاک غنی، وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، معادن غنی، گردشگری و … دارای ظرفیتهای فراوانی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۳۰ سال گذشته کارهای فراوانی در استان لرستان توسط دولت انجام شده است، عنوان کرد: این امر موجب شده که استان لرستان امروز قابل قیاس با ۲۰ سال گذشته نباشد.

ملکشاهی ادامه داد: با این وجود باید این موضوع را بپذیریم که با توجه به توسعه فزاینده ای که در کشور رخ داده، استان لرستان از این قافله تا حدود زیادی عقب مانده است.

وی تصریح کرد: در این راستا اصلی ترین وظیفه مسئولین، استاندار و نمایندگان باید این باشد که لرستان را از نظر توسعه یافتگی به سایر استانها نزدیک تر و به یک معدل واحد برسانیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل عقب ماندگی استان لرستان در زمینه های مختلف عنوان کرد: متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی امکان سرمایه گذاری در استان لرستان فراهم نبود و این در حالی بود که در سایر استانهای کشور راه اندازی کارخانجات و صنایع موجب توسعه یافتگی آنها شد.

وی با اشاره به روند خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ در کشور، عنوان کرد: در این راستا دولت باید زیرساختهای لازم را برای حضور بخش خصوصی و همچنین ایجاد انگیزه برای این بخش فراهم کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در استانهای محروم مانند لرستان زیرساختهای لازم مانند راه، برق، آب، گاز و … ایجاد کند، ادامه داد: متاسفانه استان لرستان به لحاظ وجود زیرساختها در وضعیت بسیار بدی به سر می برد و جایی که زیرساختهای مناسب در آن وجود نداشته باشد به طور حتم بخش خصوصی نیز انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

ملکشاهی با بیان اینکه متاسفانه استان لرستان در زمینه اشتغال جوانان نیز در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و جزء رتبه های اول بیکاری در کشور است، عنوان کرد: متاسفانه مردم لرستان با  وجود عزت نفسی که دارند به لحاظ فشارهای معیشتی در پشت نوبت تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی هستند.