تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

ابراهیمی : ۱۰۰ میلیون تومان مصوبه ی دولت برای محافظت از “میرملاس” تخصیص داده نشده است / ایده ی محفظه شیشه ای نشکن غیر کارشناسی بود

  • کد خبر : 34841
  • 07 مهر 1392 - 15:38

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اعتبار تعیین شده برای محافظت از نقاشی های غار تاریخی میرملاس کوهدشت اختصاص داده نشده است. به گزارش میرملاس نیوز ؛ رامین ابراهیمی  افزود: در سال ۹۱مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار محافظت از نقاشی های این اثر تاریخی در نظر گرفته […]

IMG_6542
 
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اعتبار تعیین شده برای محافظت از نقاشی های غار تاریخی میرملاس کوهدشت اختصاص داده نشده است.
به گزارش میرملاس نیوز ؛ رامین ابراهیمی  افزود: در سال ۹۱مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار محافظت از نقاشی های این اثر تاریخی در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار تاکنون تخصیص نیافته است.
وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت غار و نقاشی های تاریخی میرملاس در شهرستان کوهدشت اظهار داشت: ایجاد محفظه شیشه ای نشکن برای حراست از این نقاشی ها به تصویب رسیده بود که تاکنون اعتباری در این راستا جذب نشده است.
وی با بیان اینکه ایده ایجاد محفظه شیشه ای نشکن در اصل صحیح و علمی نیست تصریح کرد: ایجاد این محفظه برای نقاشی های میرملاس منطقی نیست و باید در این راستا طرح دیگری تدوین ، ارائه و اجرا شود.
غار ۱۲ هزار ساله میرملاس” که در ۱۷ کیلومتری شمال کوهدشت در بالای کوهی به نام ” سرسورِن ” واقع شده نخستین غاری است که بر روی دیوار آن که قسمت هایی از آن نیز فرو ریخته است، رنگین نگاره هایی کشف شد.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. معاونین ریش پرفسوری دارند عجب

  2. لطفاً اینقدر نگویید غار میرملاس!
    یا معنی غار را نمی دانید و یا اصلاً میر ملاس را از نزدیک ندیده اید!
    این نقاشی ها بر روی دیواره کوه واقع شده اند و اصلاً در آن منطقه غاری وجود ندارد. پس بهتر است بگوییم “دیوار نگاره ” یا “نقاشی صخره ای”
    نمیدانم چرا بچه های کوهدشت این اشتباه را مرتکب می شوند و همیشه لفظ غار را برای این نقاشی ها بکار میبرند. درضمن این نقاشی ها فقط منحصر به میرملاس نیست بلکه در هومیان نیز مشابه آن وجود دارد و به نظر اینجانب از بعضی جهات خیلی مهمتر و زیباتر از نقاشی های میرملاس هستند.

  3. بهشون میاد .این هم افتخار کوهدشت

  4. درود بر پرفسور میراث فرهنگی

  5. با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان و همشهریان عزیز
    در سال ۹۱ئر خصوص طرح مطالعه و ساماندهی سنگ نگاره های میرملاس و هومیان مبلغ ۱۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات استانی مصوب گردید که متأسفانه علیرغم تهیه تهیه طرح اولیه و پروپزال طرح با همکاری و مشورت اساتید بنام دانشگاه های کشور ،مبلغی جهت اجرا به این اداره کل تخصیص نیافت. علی ایحال امسال نیزبا تلاش و پیگیری فراوان مبلغ ۱۵۰میلیون تومان مصوب گردیده که با پیگیری و کوشش همه مسئولان امید داریم که تخصیص اعتبار کافی محقق گردد و این امر لازم و ضروری به مرحله اجرا برسد.
    در ضمن در خصوص کلیات طرح بایستی به اطلاع برسانم که ایده ایجاد محفظه شیشه ای نشکن یک ایده اولیه بوده که با بررسی بیشتر و با مطالعه عمیق،آسیب شناسی ،آسیب نگاری، بررسی شرایط محیطی و شرایط سنگ نگاره ها، طرح حفاظت و ساماندهی تهیه می گردد
    رامین ابراهیمی معاون میراث فرهنگی

  6. سپاس از جناب مهندس بخاطر توضیحاتشون، امیدوارم زحمات عالی و دوستان منجر به راهکاری علمی و عملی برای نگه داشت این رنگین نگاره های ارشمند، شود.

  7. در پاسخ دوست عزیز(ناشناس)
    ایشان لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه خرم آباد و دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه بروجرد هستند و از سال ۱۳۸۷پایه ۳ مهندسی عمران می باشند
    در ضمن سوابق تحصیلی ایشان در دوران تحصیل در مدارس شهرستان برای همه همکلاسها و مدرسان به عنوان یک دانش آموز نخبه و باهوش مورد تءیید می باشد

  8. برای مهندس ابراهیمی آرزوی توفیق دارم و امیدوارم در به ثمر رساندن این پروژه همچون پروژه های قبلی میراث فرهنگیموفق باشند.

  9. دوست عزیز جناب آقای ابراهیمی
    امیدوارم همیشه موفق و موید باشی و با کمک خداوند بزرگ پله های ترقی رو طی کنی

  10. سلام مهندس ،موفق و پیروز باشی.

  11. مسئولین عزیز دیر به فکر افتادین نقش ونگاری وجود نداره که ازش محافظت کنید همشون نابود شدن من حند روز پیش اونجا بودم فقط تاسف خوردم که میراثمان جلو چشم همه نابود شده.مگه تا حالا این مسئولین کجا بودن.میدونید نمونه این نقاشی هارو فقط در روم دیده شده.اگه محافظت میکردین الان میرملاس هم یه مکان توریستی واسه تمام دنیا بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.