- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ابراهیمی : ۱۰۰ میلیون تومان مصوبه ی دولت برای محافظت از “میرملاس” تخصیص داده نشده است / ایده ی محفظه شیشه ای نشکن غیر کارشناسی بود

IMG_6542
 
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اعتبار تعیین شده برای محافظت از نقاشی های غار تاریخی میرملاس کوهدشت اختصاص داده نشده است.
به گزارش میرملاس نیوز ؛ رامین ابراهیمی  افزود: در سال ۹۱مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار محافظت از نقاشی های این اثر تاریخی در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار تاکنون تخصیص نیافته است.
وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت غار و نقاشی های تاریخی میرملاس در شهرستان کوهدشت اظهار داشت: ایجاد محفظه شیشه ای نشکن برای حراست از این نقاشی ها به تصویب رسیده بود که تاکنون اعتباری در این راستا جذب نشده است.
وی با بیان اینکه ایده ایجاد محفظه شیشه ای نشکن در اصل صحیح و علمی نیست تصریح کرد: ایجاد این محفظه برای نقاشی های میرملاس منطقی نیست و باید در این راستا طرح دیگری تدوین ، ارائه و اجرا شود.
غار ۱۲ هزار ساله میرملاس” که در ۱۷ کیلومتری شمال کوهدشت در بالای کوهی به نام ” سرسورِن ” واقع شده نخستین غاری است که بر روی دیوار آن که قسمت هایی از آن نیز فرو ریخته است، رنگین نگاره هایی کشف شد.