تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

طی پنج ماهه امسال ۳۴ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است

  • کد خبر : 34855
  • 08 مهر 1392 - 8:31

  مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است.   به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ، حمید گودرزی‌مهر با بیان اینکه این تعداد کتاب در ۳۴ هزار و ۵۰۰ جلد به چاپ رسیده‌اند، اظهار داشت: این […]

 

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است. 

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ، حمید گودرزی‌مهر با بیان اینکه این تعداد کتاب در ۳۴ هزار و ۵۰۰ جلد به چاپ رسیده‌اند، اظهار داشت: این تعداد کتاب نسبت با سال گذشته که ۲۲ عنوان بوده بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۰ عنوان دیگر در نوبت چاپ هستند، افزود: این کتاب‌ها با مضامین تاریخی، دفاع مقدس، اجتماعی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سروده‌ها و ترانه‌های محلی، علمی و آموزشی تهیه شده است.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه کار چاپ این آثار در استان انجام می‌شود، اذعان داشت: ناشران باید به این باور برسند که چاپخانه‌های استان لرستان توانمندی لازم برای چاپ و انتشار آثار هنری آن‌ها را دارند.

گودرزی‌مهر خاطرنشان کرد: طی سال گذشته۸۷ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: این تعداد کتاب با موضوعات تاریخی، علمی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی و … از مولفان و نویسندگان استان لرستان چاپ شده است.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان داشت: در این مدت ناشران درخواست مجوز چاپ ۱۰۰عنوان کتاب را داشتند که ۸۷ عنوان آن مجوز چاپ دریافت کرد و به چاپ رسید.

گودرزی‌مهر، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مردم به ویژه علاقه‌مندان به کتاب را از اهداف چاپ این عناوین کتاب در استان عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که چاپ این تعداد کتاب بتواند موجب رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در این استان شود.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه متذکر شد: چاپ کتاب در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن برابر بوده ولی از لحاظ کیفی چاپ کتاب در این مدت از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

گودرزی‌مهر در پایان ابراز کرد: در حال حاضر ۵۰ چاپخانه فعال در سطح لرستان وجود دارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.