تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

بیمارستان پرماجرا بالاخره “مرخص” می شود/ پروژه ۲۰ ساله ای که وزیر را شرمنده کرد!

  • کد خبر : 34969
  • 11 مهر 1392 - 0:40

  بیمارستان شهرستان الیگودرز که با قدمت ۲۰ ساله خود در این شهرستان لقب پروژه تاریخی را گرفته است بالاخره در آستانه تکمیل و تحویل به علوم پزشکی قرار دارد؛ حال باید منتظر ماند و دید که این پروژه پس از خروج از وزاسیاسی: رت راه و شهرسازی چه مدت را در وزارت بهداشت سپری […]

IMG22285560

 

بیمارستان شهرستان الیگودرز که با قدمت ۲۰ ساله خود در این شهرستان لقب پروژه تاریخی را گرفته است بالاخره در آستانه تکمیل و تحویل به علوم پزشکی قرار دارد؛ حال باید منتظر ماند و دید که این پروژه پس از خروج از وزاسیاسی: رت راه و شهرسازی چه مدت را در وزارت بهداشت سپری خواهد کرد.

میرملاس نیوز/سرویس  به نقل از  مهر، شهرستان الیگودرز در دهه ۷۰ شاهد کلنگ زنی بیمارستان ۹۶ تختخوابی در استان لرستان بود، بیمارستانی که قدمت ۲۰ ساله و روند کند آن بارها مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته است.

این در حالیست که در ۲۰ سال گذشته این بیمارستان ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته و وعده های زیادی را برای بهره برداری شنیده است در حالیکه باید منتظر ماند و دید که آیا آخرین وعده ها برای تحویل بیمارستان به وزارت بهداشتی ها به نتیجه خواهد رسید یا نه!

مرور وعده ها؛ از وزیر تا معاون مدیر کل!

مرور وعده ها برای بهره برداری از این بیمارستان ما را به تاریخ های متعددی می رسند، تاریخ هایی که از سوی مسئولان مختلف از وزیر راه و شهرسازی و معاونانش گرفته تا مسئولان استانی و معاونشان اعلام شده است.

IMG22284460

 

آخرین وعده ها در سالهای اخیر برای تکمیل این بیمارستان به سال ۹۱ بر می گردد؛ آنجا که معاون فنی و اجرایی اداره کل مسکن و شهرسازی لرستان در فروردین ماه اعلام کرد که بیمارستان الیگودرز در هفته دولت تحویل دانشگاه علوم پزشکی می شود.

این در حالیست که تنها سه ماه بعد وزیر سابق راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرای پروژه از تاریخ دیگری برای بهره برداری از این بیمارستان رونمایی کرد. علی نیکزاد گفته بود که پروژه در زمره پروژه های ماندگار قرار گرفته و حداکثر تا پایان ۹۱ تحویل دانشگاه علوم پزشکی می شود.

این وعده علی نیکزاد نیز به فهرست وعده های دیگر وی که آخرین آنها حکایت از بهره برداری پروژه تا پایان سال ۹۰ داشت پیوست تا همچنان مردم الیگودرز در آستانه ۲۱ سالگی پروژه منتظر تکمیل آن باقی بمانند.

پروژه ای که مایه تاسف دستیار ویژه رئیس جمهور شد!

ماجرا آنجا جالب می شود که در یکی از جلسات بررسی پروژه های مهر ماندگار استان لرستان پای این بیمارستان تاریخی به وسط کشیده می شود ولی هیچ کدام از متولیان راضی نمی شوند که پول بگیرند و پروژه را سر وقت تحویل دهند تا دستیار ویژه رئیس جمهور از این روند ابراز تاسف کند.

در این جلسه ماجرا از این قرار بود که علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور وقت با گلایه از وضعیت پروژه بیمارستان شهرستان الیگودرز و قبول تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن از مسئولان می خواهد که این پروژه را تا دهه فجر سال ۹۱ به بهره برداری برسانند.

این در حالیست که در آن زمان – ابتدای تیرماه سال ۹۱ – به گفته متولیان امر این پروژه از ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است و مسئولان امر ۶ ماه زمان برای تکمیل این پروژه داشته اند.

و اما واکنش مسئولان استانی به این درخواست دستیار ویژه رئیس جمهور وقت در نوع خود قابل تامل بود.

IMG08590853

 

اردشیر شیخ آزادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان می گوید که این بیمارستان را نمی تواند در مدت زمان یاد شده تجهیز کنند چرا که این روند نیازمند حداقل ۶ ماه فعالیت آن هم بعد از تحویل موقت بیمارستان است و به همین خاطر از قبول این موضوع سرباز می زند.

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز معتقد بوده که با توجه به سرد بودن آب و هوای الیگودرز این پروژه تا دهه فجر آماده تحویل نخواهد شد.

“مهر”ی که برای الیگودرزی ها ماندگار نشد

به هر روی هر چند در آن جلسه با قبول مسئولیت از سوی مشاور پروژه، بیمارستان الیگودرز در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفت ولی قرارگیری این پروژه در فهرست یاد شده و تامین اعتبار آن هم بهانه ای نشد تا چشم مردم الیگودرز به بهره برداری این پروژه تاریخی روشن شود.

به هر روی زمان گذشت و پروژه نه تنها به دهه فجر که به پایان سال ۹۱ هم نرسید تا بار دیگر وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در تیرماه سال ۹۲ برای بازدید از پروژه عازم لرستان شود.

در حاشیه این سفر بود که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لرستان از پیشرفت ۹۱ درصدی پروژه خبر دادند و وعده کردند در صورت تامین اعتبار این پروژه خیلی زود تحویل دانشگاه علوم پزشکی شود.

این پروژه پرماجرا تا آنجا پیش رفت که حتی وزیر وقت راه و شهرسازی نیز با اشاره به روند طولانی احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی الیگودرز، عنوان کرد که امیدوار است با تکمیل این پروژه از شرمندگی مردم دربیاید.

IMG08590195

 

به هر روی عمر وزارت علی نیکزاد به تکمیل پروژه قد نداد تا بالاخره این روزها که ماه هفتم سال ۹۲ را نیز پشت سر می گذاریم زمزمه تکمیل پروژه در حوزه وزارت راه و شهرسازی به گوش برسد ، پروژه ای که بعد از مرخص شدن از این وزارتخانه راهی وزارت بهداشت خواهد شد.

ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی الیگودرز تقریبا تکمیل شد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به مهر گفت: ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان تقریبا تکمیل شده است.

محمد تقی توکلی ادامه داد: در این راستا با دکتر شیخ آزادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان صحبت کرده ام و ایشان نیز برای انجام فرآیند تجهیز اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: در رایزنی های انجام شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان شد که استعلام ها برای خرید تجهیزات انجام شده و تلاش می شود طی سالجاری عملیات تجهیز بیمارستان شهرستان الیگودرز انجام شود.

 

IMG22285652

 

توکلی از کمبود امکانات و زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز گلایه و ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این بیمارستان بخشی از نیازهای درمانی و بهداشتی این شهرستان تامین شود.

وی با بیان اینکه الیگودرز همچنان در حوزه بهداشت و درمان با مشکلاتی مواجه است، یادآور شد: متاسفانه هم اکنون در برخی تخصص ها مثل زنان و زایمان و … با کمبودهای جدی مواجه هستیم و این امر موجب نارضایتی مردم شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در این شهرستان جوابگو نیست؛ یادآور شد: در این راستا پیگیریهای لازم را انجام داده ایم تا مسئولان و متولیان توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشند.

به هر روی در حالی وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی و زیرساختهای حوزه سلامت در شهرستان الیگودرز با مشکلات جدی مواجه است که باید منتظر ماند و دید آیا بیمارستان ۹۶ تختخوابی الیگودرز به موقع تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد.

همچنین از سوی دیگر باید دید این پروژه بعد از بستری شدن در وزارت بهداشت باید چقدر منتظر تجهیز باقی بماند که امید می رود وزارت بهداشتی ها خوش قول تر از متولیان امر در وزارت راه و شهرسازی باشند و زودتر عملیات تجهیز بیمارستان را به سرانجام برسانند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=34969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ۱۰/۰۷/۱۳۹۲
    پیوست دارد
    بسمه تعالی
    استاندارمحترم استان لرستان جناب آقای مهندس هوشنگ بازوند
    با سلام و احترام
    موضوع: پیگیری استخدام کارشناس بهداشت در استان لرستان
    به استحضار می رساند که ما فارغ التحصیلان رشته بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماریها و بهداشت خانواده و بهداشت محیط(قریب به ۳۰ نفر) طی ملاقات با حضرتعالی در روز دوشنبه مورخ ۸/۷/۹۲ و طرح مشکل در خصوص عدم جذب کارشناس بهداشت در طول یک دهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نظر موافق جنابعالی در این مورد که اگر تنها ایراد،داشتن مدرک بالاتر است ایراد و مشکلی نیست و پاراف کردن نامه به شماره ۳۳۳۳۷ مورخ ۸/۷/۹۲ خطاب به جناب آقای رشنو، ما نامه را به آقای رشنو تحویل دادیم و ایشان نامه را به آقای صفدری و خزایی ارجاع دادند.ولی متاسفانه آقایان صفدری و خزایی در جواب نامه به ما گفتند که شما هیچ حقی ندارید و ما شما را استخدام نمی کنیم.آقایان صفدری و خزایی ما را بعنوان فرزندان خودشان تلقی کنند که آیا اگر برای فرزندان خود این اتفاق می افتاد، اینگونه برخورد می کردند.ما در این آزمون بعنوان نفر اصلی معرفی شده ایم و ذخیره ای یا معترضی نداریم و متاهل و دارای فرزند هستیم و از نظر سنی از حد قانونی جهت استخدام خارج می شویم.در صورت عدم استخدام ما پست ها خالی می ماند و گرفتن مجوز استخدامی آسان نیست و انجام آزمون استخدامی برای دولت هزینه بر می باشد.لذا بدینوسیله از شما مقام مسوول و محترم تقاضای مساعدت و همکاری می شود در این مورد دستورات لازم را مبذول فرمایید.در ضمن نامه قبلی به پیوست ارسال می گردد.

    اجرکم عند اله
    جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی رشته بهداشت مبارزه با بیماریها ، خانواده و محیط استان لرستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.