تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

آرت کلاپ تورنتو میزبان فرشته‌ها و صورتک‌های خندان “حجت امانی”

  • کد خبر : 35130
  • 12 مهر 1392 - 15:02

  —————————– به گزارش پاتوق هنری میرملاس: حجت امانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده مجموعه‌ نقاشی‌های صورت‌های خندان، فرشته‌ها و طراحی‌های من است که برای نخستین بار در آرت کلاپ تورنتو به نمایش درمی‌آیند. وی افزود: در این مجموعه ۲۵ صورت خندان،۱۲ فرشته و مجموعه طراحی فی‌البداهه به نمایش گذاشته خواهد شد. […]

 

37368_635162365551355067_m

—————————–

به گزارش پاتوق هنری میرملاس:

حجت امانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده مجموعه‌ نقاشی‌های صورت‌های خندان، فرشته‌ها و طراحی‌های من است که برای نخستین بار در آرت کلاپ تورنتو به نمایش درمی‌آیند.

وی افزود: در این مجموعه ۲۵ صورت خندان،۱۲ فرشته و مجموعه طراحی فی‌البداهه به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه مجموعه ای از تصویر صورت های خندان و فرشته ها بر روی تی شرت چاپ شده اند که آنها نیز ارائه خواهند شد.

به گفته امانی مجموعه صورت های خندان؛ بازگشتی به مینیاتورهای دوره صفوی و قاجاراست که با بیانی تازه نقاشی شده اند.او برای نخستین باراست که در آثارش به میناتور توجه می کند و در این مجموعه سعی کرده بیانی تازه تر از پرتره نگاری ارائه دهد.

امانی افزود: براساس تحقیقاتی که داشته ام غربی ها به نقاشی و نگارگری دوره قاجاری ایران توجه ویژه ای دارند. این مجموعه در شمار آخرین آثاری است که خلق کرده و طبق روال مجموعه پیشین ام سعی کرده ام که رجعتی دوباره به هنرهای سنتی ایرانی از جمله نگارگری داشته باشم.

امانی که یک سال پیش بخشی از تمرکزش را بر روی مجموعه صورت های خندان گذاشته است؛خردادماه سال جاری برای نخستین بار مجموعه ای از این نقاشی ها را که با تکنیک سیلک اسکرین بر روی بوم چاپ شده اند را در آلمان به نمایش گذاشت.

امانی خلق مجموعه فرشتگان را ازچهار سال پیش آغاز کرده و در تمام آنها انسان‌ها با بال‌های رنگی نشان داده شده‌اند که تاکیدی برای بازگشت دوباره صفات نیک انسانی در دنیای ماشینی معاصر هستند. او در مجموعه انسان و فرشتگان توانسته دوران معاصر و کهن را به یکدیگر پیوند بزند.

این تابلوها دوره‌های مختلفی از نقاشی ایرانی را متبلور می‌کنند و به همین دلیل در برخی از آنها شاهد صورت‌ها و نشانه‌هایی از نگارگری هستیم که به انسان معاصر ختم می‌شوند.

این نمایشگاه از۳۱ اکتبردر آرت کلاپ تورنتو برگزار خواهد شد و حجت امانی نیز در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

چندی پیش نیز موزه هنرهای معاصر لس آنجلس یک اثر دیجیتالین از مجموعه فرشتگان را از حجت امانی هنرمند ایرانی خریداری کرد.

یکی از عکس‌های محیطی او نیز درحراج بونامز لندن با قیمت۲۶۴۰دلار به فروش رفته است. در فرودین سال جاری نیز موزه هنرهای معاصر لس‌آنجلس اثر “هبوط” وی را خریداری کرد.

حجت امانی متولد ۱۳۵۷ در لرستان، دانش‌آموخته نقاشی در مقطع کارشناسی و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است. ایشان فارغ التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران بوده و مراحل فوق ممتاز را نزد استاد معین الکتاب اصفهانی و ابوالوفا حسینی گذرانده است. آثار امانی تاکنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور به نمایش درآمده و چندین نمایشگاه خوشنویسی و ورکشاپ خوشنویسی در ترکیه، لندن، لیتوانی و آلمان داشته است است. وی از سال ۸۳ تا کنون بروی کتیبه های ابنیه ایران پژوهش می کند.

پیشتر حجت امانی آثارخود را دریک نمایشگاه گروهی با عنوان سه جهان در یک جا که با حضور ایران، لیتوانیا و انگلیس در لیتوانیا برگزار شده بود به نمایش گذاشت و پس از آن برای نخستین بار نمایشگاهی چیدمانی از آثار سه هنرمند لیتوانی با عنوان “خودآیی” درگالری خیال نو موسسه صبا برگزار شد.

———————–

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. همیشه موفق و سربلند باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.