تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

پاکسازی آبشار نوژیان توسط تشکل‎‌های مردم نهاد

  • کد خبر : 35151
  • 13 مهر 1392 - 8:38

  طی مراسمی نمادین پاکسازی آبشار نوژیان توسط تشکل‎‌های مردم نهاد انجام گرفت. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حاشیه این مراسم سید قاسم قربانی گفت: این حرکت مردم نهاد به مناسبت هفته گردشگری و با شعار گردشگری، جوامع محلی و صیانت از […]

 

طی مراسمی نمادین پاکسازی آبشار نوژیان توسط تشکل‎‌های مردم نهاد انجام گرفت.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حاشیه این مراسم سید قاسم قربانی گفت: این حرکت مردم نهاد به مناسبت هفته گردشگری و با شعار گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی، در آبشارها و جاذبه‎های طبیعی سطح استان جهت پاکسازی از زباله در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا روز گذشته به همت تشکل‎های مردم نهاد در زمینه گردشگری، آبشار نوژیان به عنوان یکی از جاذبه‎های دیدنی لرستان پاکسازی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به فعالیت‎های اداره کل برای معرفی این جاذبه بیان کرد: در این راستا کار تامین زیرساخت‎های لازم از جمله سرویس‎های بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ و … در این محل صورت گرفته است.

قربانی تقویت زیرساخت‎های مناطق گردشگری لرستان را از اولویت‎های این اداره کل دانست و یادآور شد: این امر به جذب هر چه بیشتر گردشگران و طبیعت‎گردان به این مناطق کمک می‎کند.

آبشار نوژیان به عنوان یکی از مرتفع‎ترین آبشارهای لرستان در ۵۱ کیلو متری جنوب شرقی خرم‎آباد (بخش پاپی ) واقع شده و دارای ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج پنج متر است.

 این آبشار یکی از زیبایی‎های طبیعت لرستان است که هر ساله، بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جلب می‎کند. در طول سال و به ویژه فصل پرآبی آبشار نوژیان بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و همچنین برای جمع‎آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‎روند و اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می‎کنند.

راه ارتباطی آبشار زیبای نوژیان از طریق خرم‎آباد به گردنه نوژیان است، جاده دسترسی به این آبشار جاده آسفالته بوده و همچنین می‎توان از طریق راه‎آهن و با کمی پیاده‎روی به دیدار این آبشار زیبا رفت.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. اگه یک روز هم دسته جمعی تفریگاه شیرز را تمیز کنیم خیلی ثواب داره (شیرز کوهدشت)

  2. جاتون خالی اتفاقا ما جمعه رفتیم اطراف یکی از چشمه های روستامونو خوب خوب تمیز کردیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.