- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۹ و ۱۰ آبان‌ماه برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در لرستان

 

 اولین دوره مسابقه‌های جهانی کشتی پهلوانی با نام جهان پهلوان غلامرضا تختی در روزها ۹ و ۱۰ آبان‌ماه در استان لرستان با حضور بزرگان کشتی جهان برگزار می‌شود.

فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای کشور، از ۲۵ نفر از قهرمانان المپیک و جهان در این مسابقه‌ها دعوت به عمل آورده که در راس آن‌ها الکساندر مدوید رییس کنفدراسیون کشتی پهلوانی اروپا و یکی از نام‌آوران کشتی المپیک و جهان و حریف نزدیک جهان پهلوان تختی از ترکیه نیز دعوت به عمل آورده است که این قهرمانان همزمان با حضور رییس فدراسیون کشتی جهانی فیلا از افتتاح مسابقه‌ها شرکت خواهند داشت. کلیه بلیت‌های رفت و برگشت و هزینه‌های قهرمانان شرکت کننده به اتفاق مربیانشان به عهده فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است.

قهرمانانی که در این مسابقه‌ها رتبه‌های اول تا سوم را کسب می‌کنند به ترتیب به نفر اول ۱۵ هزار دلار، نفر دوم ۱۰ هزار دلار و به دو نفر سوم هر کدام ۷ هزار و ۵۰۰ دلار تعلق خواهد گرفت.

جهت افتتاح مسابقه‌های فدراسیون کشتی پهلوانی از هر استان یک پیشکسوت دعوت خواهد نمود که جلسات روسای هیات ما هم در استان لرستان برگزار خواهد شد.

در این مسابقه‌ها پهلوانان نامی کشور از جمله عباس زندی، منصور مهدی‌زاده، علیرضا سلیمانی، رضا سوخته‌سرایی، دکتر امین رشید لمیرو، پروفسور مهدی خالدی قضاوت مسابقه‌ها را بر عهد خواهند داشت.

دعوت‌نامه از کلیه قهرمانان ۶۶ کشور جهان که عضو فدراسیون جهانی هستند در خلال مسابقه‌های ۲۰۱۳ در مجارستان توسط فدراسیون جهانی توزیع خواهد شد.

محمدرضا طالقانی در نشستی از آقای علی دولتشاهی (عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی پهلوانی و جهانی) می‌باشد تشکر و قدردانی نمود که کلیه هزینه‌های این مسابقه‌ها اعم از جوایز قهرمانان و هزینه‌های رفت و برگشت قهرمانان را تقبل نموده‌اند.