- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل دامپزشکی لرستان: شرایط هیچ‌ کدام از کشتارگاه‌های غرب کشور مانند کشتارگاه‌های خرم‌آباد و کوهدشت نیست

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کشتارگاه‌های سنتی در لرستان تعطیل می‌شوند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، جواد گودرزی که به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، ضمن تبریک این هفته به بیماری ویروسی تب کریمه‌کنگو در لرستان اشاره کرد و گفت: تنها یک نفر در این استان به این بیماری مبتلا شده که متأسفانه جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر هم در این زمینه مشکوک بوده که خوشبختانه با آزمایش‌های انجام گرفته این فرد جواب آزمایش آن منفی بوده ‌و سالم اس

مدت بیشتر است.

این مقام مذکور خاطرنشان کرد: مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری در لرستان شایعه است و تاکنون تنها یک مورد مثبت وجود داشته و آن هم فوت کرده است.

گودرزی در ادامه به کشتارگاه‌های لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی از کشتارگاه‌های استان مانند کشتارگاه‌های خرم‌آباد و کوهدشت با امکانات و تجهیزات به‌روز در حال خدمات رسانی به مردم این استان هستند.

وی یادآور شد: شرایط هیچ‌ کدام از کشتارگاه‌های غرب کشور مانند کشتارگاه‌های خرم‌آباد و کوهدشت نیست.

گودرزی با بیان اینکه هیچ مجوزی برای کشتارگاه‌های سنتی در لرستان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: هرکسی که بخواهد کشتارگاه صنعتی احداث کند مجوز برای آن صادر می‌شود اما در غیراینصورت کشتارگاه‌های سنتی در سطح استان لرستان تعطیل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سلامت جامعه برای ما مهم است، یادآور شد: آمار جمعیت دامی تحت کنترل واکسیناسیون دامپزشکی لرستان با آمار جمعیت دامی سازمان جهاد کشاورزی متفاوت است.

وی به بحث قرنطینه در لرستان اشاره کرد و گفت: خروجی قرنطینه برای ما مهم است، ما نمی‌توانیم در محورهای اصلی استان لرستان ایست بازرسی بزنیم زیرا این از وظیفه دامپزشکی خارج است و حتماً باید نیروهای انتظامی در کنار نیروهای دامپزشکی باشند.

گودرزی تصریح کرد: استان لرستان با هفت استان مهم دامپروری کشور هم‌مرز است و راه ارتباطی اصلی و فرعی زیادی بین استان‌ها وجود دارد که امکان جلوگیری ورود و خروج دامها در این مناطق سخت‌تر است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: مرغدارانی که بخواهند تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک انجام دهند آنها را حمایت می‌کنیم و از جهاد کشاورزی می‌خواهیم که اسامی تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را در لرستان به این دامپزشکی معرفی کند.

وی افزود: همکاران ما در سطح استان لرستان و در مناطق صعب‌العبور آماده واکسیناسیون دام‌ها هستند.

گودرزی گفت: طی سالهای گذشته تولید دامی لرستان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن بوده و تا امروز این تولیدات از مرز ۷۰۰ هزار تن تولید در سال رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی برنامه‌های این اداره کل را شامل رونمایی از محصولات دامپزشکی، برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی توسط تشکل‌ها، برگزاری مراسم ویژه در استان و … ارائه داد.