تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

دلاوران لرستان / بخش ششم / سردار شهید محمد صادق زیدی

  • کد خبر : 35243
  • 15 مهر 1392 - 0:31

  چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است””” چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش “”” عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .     سردار شهید محمدصادق زیدی  فرمانده قرارگاه شهید بروجردی   زندگی نامه شهید محمد صادق زیدی به نقل از فرزندش « ولا […]

 

چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است””” چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است

روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش “”” عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .

 

 

1378683kakc031

سردار شهید محمدصادق زیدی  فرمانده قرارگاه شهید بروجردی

 

زندگی نامه شهید محمد صادق زیدی به نقل از فرزندش

« ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امرا قابل احیاء عند ربهم یرزقون »

آنان که در راه خدا کشته می شوند مرده مپندارید بلکه آنان در نزد خدای خود رمزی می خورند .

( قرآن کریم سوره بقره )

« قلبم روشن است که اسلام پیروز می شود …. »

این کلام با اشتیاق و با تمام وجود از قلب پاسداری بر اولین سطور کاغذ نقش بسته است . شهید محمد صادق زیدی در سال ۱۳۲۷ د رخانواده ای فقیر و مذهبی در شهرستان کوهدشت لرستان متولد شد . تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش به اتمام رساند . در سال ۱۳۳۹ که فقط ۱۲ سال داشت در حالی که برادر بزرگش به خدمت سربازی اش رفته بود ، به علت فقر موجود در خانواده از ادامه تحصیل محروم شد و در همان دوران کودکی بار سنگین مسئولیت خانواده را با شکیبایی پذیرا شد و در سن ۱۹ سالگی ازدواج نمود . پنج فرزند حاصل این ازدواج بود . سال ۱۳۵۰ شهید به خدمت سربازی احضار شد ، اما به دلیل اینکه ماهیت کثیف رژیم طاغوت برایش روشن شده بود ، لذا خدمت سربازی اش را به اتمام نرسانید .

شهید یکسال را در سنگر مساجد انجام وظیفه نمود مخلص و پاک ، نام صادق برای برادران پایگاهها و تمامی برادرانی که به نحو مختلف با او در تماس بودند یادآور فداکاری ، ایمان ، صداقت ، پشتکار و شرافت است . مسئولیتهای شهید زیدی بعد از مسئولیت پایگاههای ناحیه ۲ عبارت بود از :

مسئول انتظامات واحد عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باختران ، مسئول انتظامات و تدارکات اعزام در باختران ، مسئول پایگاه قزان چی مستقر در جاده ی کردستان ، معاون قرارگاه شهید بروجردی در مرزبان و در نهایت فرمانده ی قرارگاه شهید بروجردی مستقر در « ورله ی کامیاران » .

زمانی که در باختران مسئول انتظامات سپاه بود یک نوع بی قراری و بی طاقتی در وجودش شعله ور بود مدام برای اعزام به جبهه با تمام وجود تلاش می کرد اما مسئولین بالاتر موافقت نمی کردند . شهید برای سفر لحظه شماری می کرد و این رسم تمامی شهیدان تاریخ است این را مردان تاریخ ، این سلحشوران که از سلاله ی پاک حسین بن علی (ع) هستند ارزشهای دنیوی و مادی را با تمام مظاهر رنگارنگش پوچ و بی معنا می دیدند و آن چه برای شهیدان گلگون کفن ما مهم بود رضای محبوب و پیروزی اسلام است و به تعبیری آن قدر در دریای خون شنا می کنند تا به ساحل پیروزی اسلام برسند که همانا رضای خدا نیز همان است .

شهید زیدی طی مدتی که در منطقه کامیاران بود خیلی کم به دیدار خانواده اش می آمد حتی زمانی که در مسجد رشیدی هم که فاصله اش با منزل دویست سیصد متر بیش نبود خیلی کم اتفاق می افتاد که به خانه برود به علت کار و فعالیت فراوان ، همین و بس . اگر چه در نیمه های شب از پایگاههای تحت مسئولیتش سرکشی به عمل می آورد یا گشت می زد یا در خود پایگاه در دل نیمه های شب نماز می خواند و دعا می کرد . در پایگاه های مقاومت و یا هر جای دیگر که حضور داشت . نماز جماعت و دعای کمیل را برپا می داشت .

نیامدن او به منزل برای مادر ، همسر و فرزندانش مسئله عادی بود . مرخصی اصلاً برایش مطرح نبود جزء در یک مورد ، کسی بیاد ندارد که شهید زیدی در مرخصی بوده باشد . طی یک سال قبل از شهادتش ده روز یکبار به منزل سر می زد ، در صورتی که می توانست هر روز به خانواده سر بزند . اما می گفت : « منم مثل بقیه برادرها ، اینجا ماندن حال و هوای دیگری دارد آدمی قوت قلب می گیرد » . هیچگاه فریب مظاهر پست مقام را نخوردند . همیشه با لبخندی بر لب ، در کنار همرزمانش دفاع از مقام والای شهید و پشتیبانی از روحانیت و خط امام که خط اصیل و خلل ناپذیر اسلام و انقلاب بود و ورد زبانش بود که « پیرو خط امام باشید تا از تاریکی راه نجات یابید . » اگر برادری از وی درخواستی می کرد هیچ گاه رد نمی کرد . بلکه راه قانونی مسئله را مطرح می نمود و سخت به این گفته امام اعتقاد داشت که « همه ما باید مطیع باشیم »

وظایفی که از بالا به ایشان محول می شد به نحو احسن اجراء می کردند . آن چه در مورد خصوصیات شهید زیدی باید گفته شود بسیار زیاد است و زبان و قلم از بیان آن قاصر …

یک ماه و اندی قبل از شهادتش در اثر سانحه رانندگی از ناحیه مچ پا مجروح شده بود در همان شب خبر داده بودند در جاده بیستون – سنقر درگیری رخ داده ، ایشان با همان پای مجروح به همراه دیگر همرزمانش فوراً خود را به محل درگیری می رساند که بعد از مراجعت به قرارگاه به بیمارستان رفته و پایش را گچ می گیرند . حتی چند روز بعد ، آنهم به اصرار دکتر و برادران به منزل آمدند و در حالی که می بایست تا زمان بهبودی در منزل بمانند اما باز دچار بی طاقتی شده و راهی سفر شدند .

شامگاه ۲۳ تیر ماه بود شب پرده ظلمت بار خود را گسترده بود نمی دانستیم آن شب چه خبر خواهد شد . گویی که این مرد می دانست ، اگرچه برادران اصرار می کردند که نرود اما کجا طاقت ماندن ؟

آری لحظه دیدار نزدیک بود احساس می کرد که دعای همیشگی اش (شهادت ) که خواسته قلبی اش بود مستجاب شده است و ….

در آن شبانگاه ، شهید زیدی با جمعی از دیگر همرزمانش مورد حمله ی ناجوانمردانه مزدوران سرسپردگان کومله و دمکرات قرار گرفتند و به شهادت رسیدند .

 1378683kakc001

 نفر وسط سردار شهید محمدصادق زیدی

 1378683kakc003

نشسته از چپ نفر سوم سردار شهید محمدصادق زیدی

 1378683kakc004

 

 1378683kakc006

 

 1378683kakc007

 1378683kakc009

1378683kakc010 

سمت راست سردار شهید محمدصادق زیدی

1378683kakc012

1378683kakc013

 

1378683kakc014

1378683kakc015

وصیت نامه سردار شهید محمد صادق زیدی

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از شهادت به یکتائی پروردگار عالم و شهادت به نبوت پیغمبر خاتم و سه ولایت علی (ع) در کمال صحت و سلامت خود ، وصیت می نمایم . اینجانب محمد صادق زیدی با سلام و درورد به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خمینی و کلیه رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل و با سلام و درود به روان پاک شهیدان گلگون کفن جامعه اسلامی از صدر اسلام تا کربلای حسین و از کربلای حسین تا کربلاهای مکرر ایران . برادران عزیز همیشه با یاد خدا قلبهای خود را آرام سازید و سپس به واجبات بپردازید . برادران امروز ما بار نگرانی بر دوش میکشیم و رسالت عظیمی به ما واگذار شده است که باید تحمل کنیم و بر خود ببالیم در زمانی زندگی می کنیم که هر لحظه آن تاریخی و هر قدمش سرنوشتی می سازد و در وحله اول توصیه من اینست که گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب باشید پیروان خط امام را تقویت نمائید .

در هر مجلسی و محفلی برای امام عزیز دعا کنید ، به فرزندانم سفارش می کنم که ادامه دهنده راهم باشند چونکه من از هستیم و از لذت دنیا چشم پوشیده تا به سعادت آخر دست یابم که امیدوارم خداوند عالم از سعادت آخرت بهره مندم نماید . آرزوئی در دل ندارم جزء پیروزی اسلام و طول عمر امام و از خداوند می خواهم که پرچم لاالله الاالله را با دست توانای رزمندگان اسلام در بام بیت المقدس به اهتزاز درآورد .

برادران عزیر از همه شما می خواهم برایم دعا کنید که مرا در صف شهدای کربلا به شمار درآورد و اطاعت مرا قبول و همه ما را با محمد و آل محمد مهشور و بهشت را نصیب همه بگرداند .

وسلام علیکم و رحمته ا… و برکاته

خدمتگذار اسلام : محمد صادق زیدی

1378683kakc017

نشسته سردار شهید محمدصادق زیدی

1378683kakc019

1378683kakc021

1378683kakc024

1378683kakc028

1378683kakc030

سمت راست سردار شهید محمدصادق زیدی

1378683kasa001

1378683makc035

سمت چپ سردار شهید محمدصادق زیدی

شهید صادق زیدی

پیکر مطهر سردار شهید محمدصادق زیدی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. سلام :خدابه حق خون شهداءبهتون عزت وسربلندی عطا کند.

  2. خوشا آنان که با اخلاص و ایمان
    حریم دوست بوسیدند و رفتند
    خوشا آنانکه در راه عدالت
    به خون خویش غلطیدند و رفتند
    خوشا آنان که در میزان وجدان
    حساب خویش سنجیدند و رفتند
    نگردیدند هرگز گرد باطل
    حقیقت را پسندیدند و رفتند.
    یاد آن سردار شجاع و با اخلاص بخیر و مقامش متعالی

  3. واقعا هیچ کدوم از کلمات نمی تواند بزرگواری و اخلاص شما را ادا کند فقط می نویسم شرمنده ایم

  4. سلام خدا قوت همسنگر
    همانا زنده نگهداشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست

  5. شهید والامقام صادق زیدی از شهدای کوهدشتی هستن که عمری را باصداقت وپاکی زندگی کرد و انسانهایی را که صادقانه خدمت می کنند را چه اجری بالاتر از شهادت نسیبشان خواهد شد .
    از زحمات جناب بالنگ در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و معرفی شهدا متقبل می شوند ، قدر دانی می کنیم .

  6. تقدیم به عاشقان راستین که معنای اسمانی بودن عشق در مکتب اینان تجلی و ظهور پیدا نمود.
    عقل را بر صبر قوت غالبست/عقل را با عشق دعوا باطل است/
    نسبت عاشق به غفلت میکنند/وانکه معشوقی ندارد غافل است/
    بذل جاه و مال وترک نام و ننگ /در طریق عشق اول منزل است/

  7. درود و سلام خداوند بر همه ی شهدای راه حق.
    و درود و سلام بر کسانی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.