تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

پیام فرشاد حیدری به همکاران و هموطنان

  • کد خبر : 35275
  • 15 مهر 1392 - 8:50

پروردگار یکتا را برای توفیق خدمت در بانک ملی ایران که مظهر آرمان خواهی و استقلال طلبی ملت ایران است و همکاری با کارکنان صدیق، آگاه و سخت کوش آن سپاسگزارم.

اینک که مأموریت دو سأله اینجانب بعنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران به پایان رسیده است بر خود لازم میدانم از یکایک همکاران عزیز در جای جای میهن اسلامی برای پذیرش اینجانب در بین خود و تلاش مجد انه در دو سال گذشته صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و گزارش مختری از فعالیتهای بعمل آمده در این دوره…

_MG_2851
 
میرملاس نیوز : دوره دو ساله ماموریت حیدری بعنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران پایان یافت .
متن پیام فرشاد حیدری خطاب به همکاران و هموطنان  :
 
بسمی تعالی
 
همکاران عزیز، خواهران و برادران گرامی
 
پروردگار یکتا را برای توفیق خدمت در بانک ملی ایران که مظهر آرمان خواهی  و استقلال طلبی ملت ایران است و همکاری با کارکنان صدیق، آگاه و سخت کوش آن سپاسگزارم.
 
 
اینک که مأموریت دو سأله اینجانب بعنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران به پایان رسیده است بر خود لازم میدانم از یکایک همکاران عزیز در جای جای میهن اسلامی برای پذیرش اینجانب در بین خود و تلاش مجد انه در دو سال گذشته صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و گزارش مختری از فعالیتهای بعمل آمده در این دوره را به استحضار همکاران گرامی و ملت شریف ایران برسانم.
 
 
آغار خدمت اینجانب در بانک ملی ایران  مصادف با خروج مدیر عامل اسبق بانک از کشور، مسایل سیاسی خاص سال ١٣٩٠ و بازداشت برخی از اعضاء هیات مدیره، مدیران امور، روساء ادارات ،  روساء و کارکنان شعب بانک ناشی از بحران بوجود آمده از پرونده مشهور به سه هزار میلیاردی ، مسائل ایجاد شده ناشی از  فروش ارز توسط بانک مرکزی به صرافها و برخی اشخاص ومسائل ناشی ازوضعیت تسهیلات و  اعتبارات  پرداخت شده در سنوات گذشته  بود که همگی  موجب ایجاد بحرانی بزرگ و  بی سابقه  و آشفتگی و نابسامانی  گسترده  در بانک و خدشه دار شدن اعتماد عمومی   بود.
 
 
عبور از بحران مذکور مستلزم ایجاد همگرایی در درون سازمان ، تثبیت مدیریت ، شفاف سازی عملیات و همکاری لازم با دستگاههای نظارتی بود.
 
 
در این میان برخی از رقباء در اندیشه عبور از بانک ملی و کسب رتبه اول در بین بانکهای کشور بودند، و همه اینها وظیفه همه کارکنان بانک ملی ایران را برای صیانت از بانک سنگین تر و خطیر تر می ساخت.
 
 
با استعانت از پروردگار یکتا و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الأعظم  و همدلی و همراهی یکایک همکاران گرامی  و اقداماتی که صورت گرفت ، بانک ملی ایران از بحران بزرگ سال ١٣٩٠ با سر بلندی و عزت عبور و برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار بانک اضافه گردید.
 
 
در اینجا به صورت مختصر به إعدادی از اقدامات صورت گرفته  اشاره میکنم:
 
١) در یکی از سفرهای دولت محترم دهم به استان اصفهان شعبه مرکزی أصفهان و ملک شرکت ریسباف به ارزشی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به سازمان میراث فرهنگی به صورت بلا عوض  واگذار شده بود. با پیگیری مجد انه بعمل آمده در سال ١٣٩٠ مصوبه مذکور در یکی از جلسات هیات محترم دولت لغو گردید. اجرای مصوبه مذکور سایر املاک تاریخی بانک را با خطرواگذاری مواجه میساخت.
 
 
٢) نرخ رشد منابع بانک در سالهای ٩٠ و ٩١  از میانگین نرخ رشد منابع سایر بانکها پیشی گرفت و همین امر موجب حفظ و بهبود موقعیت بانک بعنوان بانک اول کشور گردید.
 
 
٣) تعادل بین منابع و مصارف بانک در سالهای ٩٠ و ٩١ با رشد مناسب منابع و رشد متعادل مصارف بر قرارگردید.
 
 
۴) ساماندهی وضعیت مطالبات غیر جاری و کاهش نسبت مطالبات به تسهیلات در پایان سال ١٣٩١.
 
 
۵) مدیریت تحریمهای ظالمانه علیه بانک و ارائه خدمات مناسب به جامعه اقتصادی کشور با حداکثر استفاده از إمکانات موجود.
 
 
۶) بازنگری ساختار سازمانی بانک و چابک کردن ستاد بانک و اصلاح ساختار بانک کارگشایی  و اصلاح شبکه شعب بانک.
 
 
 
٧) زیان بانک در سال ١٣٩٠ که بالغ بر شانزده هزار میلیارد ریال میگردیدبا پیگیری های بعمل آمده ومساعدت اعضاء محترم مجمع عمومی بانک مرکزی و شورای محترم پول و اعتبار جبران و صورتهای مالی بانک اصلاح و بهبود یافت.
 
 
٨) بدهی سنگین بانک ملی ایران به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  ناشی ازاضافه برداشت که بالغ بر یکصدو بیست هزار میلیارد ریال میگردید پرداخت شد. این اقدام علاوه بر حفظ استقلال بانک موجب کمک به  کاهش نرخ تورم در کشور گردید. 
 
 
٩) از امنیت شغلی مدیران و کارکنان  بانک حداکثر صیانت ممکن بعمل آمد.
 
 
١٠)  با مطالعات گسترده و ارشادات برادر گرامی جناب آقای محمدرضا مقدسی وضعیت  شرکتها و سرمایه گذاری های بانک ساماندهی شد به نحوی که وضعیت شرکتهای بانک امروز بسیار متفاوت از سال ١٣٩٠ میباشد و علاوه بر ارتقاء بهره وری شرکتها  و افزایش چندین برابری ارزش بازار آنها  موجب گردید امروز گروه توسعه ملی در عرصه بازار سرمایه بسیار مؤثر حضور داشته باشد.
 
 
١١) فروش املاک مازاد و کم بازده از اموری بود که در دوره دو سال گذشته مورد توجه قرارگرفت و شایسته است مجد انه ادامه یابد.
 
 
١٢)  سرمایه بانک أزمبلغ  بیست و دو هزار میلیارد ریال به صورت نقدی و تجدید ارزیابی داراییها به بیش از نود و نه هزار وشصت میلیارد ریال افزایش یافت. این اقدام موجب استحکام صورتهای مالی بانک و بهبود شاخصهای بانک از جمله نسبت کفایت سرمایه گردید.
 
 
١٣)  در پایان سال ١٣٩١ میزان داراییهای بانک از مرز یک هزار تریلیون ریال گذشت.
        داراییهای بانک در این دوره بیش ازدویست و هفتادو پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافت.       
 
 
١۴) بهره وری کارکنان و شعب در این دوره ارتقاء  و وضعیت و موقعیت بانک در بین سایر بانکها در بسیاری از استانها بهبود یافت و شایسته است کلیه کارکنان بانک تا کسب رتبه اول در کلیه استانها همچنان به تلاش خود مجدانه ادامه دهند.
 
 
١۵)  در وضعیت فن آوری اطلاعات تغییرات گسترده ای بعمل آمد ، پیشتازی بانک در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی با گسترده ترین شبکه شعب  هوشمند الکترونیک بانک ملی ایران ، بیشترین تعداد خود پردازها و پایانه های فروش  و طرحهای جدیدی از جمله رعد ملی ( حذف کارتهای بانکی) و آذرخش ملی  به بهره برداری رسید و مقدمات بسیاری از طرحها فراهم آمده است که در آینده به بهره برداری خواهند رسید. از جمله مهمترین کارهای در دست اجرا انجام عملیات اعطای تسهیلات به صورت اینترنتی و به صورت تمام الکترونیکی است که پس از بهره برداری موجب افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش تردد در شعب گردیده و مالا انقلابی در ارائه خدمات بانکی به هم میهنان فراهم خواهد ساخت.
 
 
١۶) ایجاد و گسترش شعب تمام الکترونیک بدون کارمند  با نام ” شهاب ملی” با کمترین هزینه و حداکثر استفاده از امکانات موجود بانک بعنوان طرحی نو و سیمای نوین بانکداری کشور در سالهای آینده. 
 
 
١٧) ارتقاء نظام کنترل و نظارت بر عملکرد شعب و حوزه ها به صورت تمام مکانیزه با بیش از چهارصد ایتم کنترلی و نظارتی به صورت برخطو در حین فعالیت شعب . این امر موجب بهبود کنترل و نظارت بر فعالیت شعب و کاهش هزینه های نظارت  بصورت حضوری گردیده است . 
 
 
١٨) در دو سال گذشته بسیار مایل بودم حس نوستالژی ( یادمانه) نسل فعال اقتصادی و اجتماعی  امروز از قلک های مشکی بانک ملی ایران را برای کودکان و نوجوانان میهن اسلامی مجددا احیاء کنم، با مطالعات گسترده ای که در سوابق بانک ، بانکهای کشور و بانکهای بزرگ دنیا انجام  شد  “کانون جوانه های ” بانک ملی ایران  ایجاد و به هموطنان عزیز عرضه گردید که  موجب گسترش فرهنگ پس انداز  وبانی آموزشی عمومی نوباوگان میهن اسلامی  شده است .
 
 
١٩) ایجاد بزرگترین تشکل مذهبی کشور با بیش از شش هزار نفر عضو با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی.
 
 
٢٠) اهتمام ویژه به معیشت ، بهداشت و درمان و إمکانات رفاهی کارکنان بعنوان مهمترترین سرمایه های بانک با استفاده از حداکثر ظرفیت قوانین و مقررات و مصوبات مجامع بانک. 
 
 
٢١) انجام وظائف اجتماعی بانک در قالب ساخت مدارس ، مساجد و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسعه یافت.
 
 
همکاران گرامی و هموطنان عزیز به یاد دارند در ابتدای دوره مسئولیت اینجانب ، پس از عذر خواهی از مقام عظمای ولایت و هموطنان گرامی بابت وقایع پیش آمده ناشی از پرونده مشهور به سه هزار میلیاردی و خدشه دار شدن اعتماد عمومی به بانک  ، خود را متعهد نمودیم که با خدمت صادقانه و شفافیت در عملکرد و بهبود وضعیت ارائه خدمات نسبت به جبران حوادث پیش آمده اقدام نماییم .
 
 خداوند بزرگ را شاکریم که امروز با رضائی قلبی از عملکرد دو سال گذشته و  خاطری آسوده  سکان اداره بانک بزرگ ملی ایران را در حالی به خدمت گذاری دیگر تحویل میدهم که بانک ملی ایران بالنده تر از همیشه بر تارک بانکداری ایران  اسلامی  می درخشد.
 
از همه همکاران گرامی انتظار دارم  با همکاری صمیمانه با مدیریت جدید بانک همچنان در ارتقاء بهره وری ، بهبود مستمر روشها ، ارائه خدمات ارزان ،  افزایش سرعت ارائه خدمات ، کاهش هزینه ها ،  افزایش درآمدهای کارمزدی  و  با توجه ویژه به سود آوری ،  امکان رقابت بیشتر بانک را با رقباء فراهم نمایند.
 
در پایان ضمن آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت روزافزون برای مقام معظم رهبری ، کلیه خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و کلیه همکاران گرامی و خانواده های محترم آنان  ، موفقیت جناب آقای دکتر همتی را در مسئولیت جدید از درگاه ایزد متعال مسالت واز همه شما عزیزان حلالیت می طلبم . خداوند یار و نگهدار همه شما باد.
 
 به امید  روزی  که  با تلاش  کارکنان  پر تلاش و مدیران لایق  بانک و اهتمام تمام آحاد ملت و مسئولین محترم نظام شاهد حضور ”  بانک ملی ایران ”  در بین صد بانک برتر دنیا باشیم انشالله.
 
فرشاد حیدری
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. بسیاری از دلسوزان کشور سعی شان بر تثبیت مدیریت آقای حیدری در بانک ملی بود که هم از توانمندی این مدیر لایق و کارآمد استفاده شود و هم اینکه لرستان مظلوم سهمی ولو اندک در مدیریت کلان کشور داشته باشد اما گویا اراده تیم اقتصادی دولت بر امر دگری قرار گرفت که امیدواریم به صلاح مملکت باشد .
    بدیهی است که این تغییر ، چیزی از قابلیت های آقای حیدری نمی کاهد و با استعداد بالا و اراده قوی که از او سراغ داریم ان شاء الله در آینده شاهد حضورش در مناصب کلیدی تر خواهیم بود .

  2. حیدری خسته نباشید

  3. کاش دولت تدبیر حداقل در مورد جناب حیدری بیشتر تفکر میکرد

  4. راستی یادش رفته ساخت پتروشیمی کوهدشت رو تو بیلان کاریش ذکر کنه !

  5. بخت و دولت به کاردانی نیست، جز به تایید آسمانی نیست،
    اینجانب نه قصد توهین به مقام و شخصیت کسی را دارم نه در جایگاهی هستم که دیگران را متهم رنمایم اما آنچه می بینم حکایت دیگر است، حکایت مدیریت، به خیال عوام، برکناری و تغییر از دیدگاه خواص، همیشه این شعر زیبا را با خود زمزمه کرده و می کنم که بخت و دولت به کاردانی نیست، جز به تایید آسمانی نیست، نه خدایی ناکرده قصد داشته باشم مدیریت را تایید آسمانی بنامم چون خود آسمانی بودن مبحثی دیگر است اما دیده ام و دیده اید که این چنین است که ابله بیند در خرابه گنج. دوستان آیا پرداخت تمام بدهکاری های بانک ملی به بانک مرکزی، سرو سامان دادن به بانکی که اختلاسش زبان زد عام و خاص بود، بانکی که هیچ کس جرات مدیریت آن را به خود نمی داد، بانکی که به بی توجی به کارمندانش مشهور بود، بانکی که حتی شعارش را از اذهان عمومی پنهان می کرد (هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد) همان بانک ملی نبود. پس چرا دوباره، بانک ملی با افتخار اعلام می نماید که این بانک ملی است . مگر می شود یک شبه بانک ملی را سرو سامان داد و آن را در دل و جان ایرانیان جا داد، آری با مدیریت صحیح و کارادنی می شود، می شود تراز بانک در بالاترین سطح خود قرار بگیرد، بیایید عادلانه قضاوت کنیم که آیا مدیر عامل بانکی خصوصی با ۲۰۰ یا کم یا بیشتر شعبه می تواند سکاندار بزرگترین بانک جهان اسلام باشدکه به نظر این حقیر در این مورد تایید آسمانی رجحان دارد به کاردانی.
    با سپاس سیاوش حیدری

  6. فرشاد خان داریمت برای همیشه

  7. این هم یکی از کامهای دولت تدبیر و امید به ضرر کوهدشت محروم …امیدوارم حیدری موفق موید باشند

  8. درجواب ویریار کامنت گذاشته شده دوشنبه ۱۵ مهر

    اقای حیدری کسی بود که برادریش را در حق کوهدشت تمام کرد ودر اذهان عمومی خواهد ماند

    شما بفکر بیلان نماینده خودی که از اینکار حیدری خرسند نبودند باشید

  9. جناب آقای حیدری مدیریت باکفایت جنابعالی قطعاً بر کسی پوشیده نیست . تخصص، پشتکار و سلامت کاری شما را به رهبری سکان بزرگترین بانک کشور رسانید و کاملاً مبرهن است که عدم لابی گری و زدوبند ناسالم سیاسی که بدون شک عزت جنابعالی در گرو همین بوده، شما را از این سمت مهم دور گردانید و نه هیچ دلیل متقن دیگری . به امید سربلندی همشهریان لایق در هر عرصه و سنگری.

  10. عرض درود وادب درعجبم چرا هیچ ندای ازنمایندگانمحترم هم استانی درراستای دفاع از شایستگی فرشاد حیدری ومظلومیت منطقه دردولت فراگیرتدبیرو امید برنخاست

  11. ما امثال فرشادحیدری ها وطالب ها وغیره ……….که باعث افتخاروسربلندی کوهدشت(محروم ومظلوم ) هستند دوستشون داریم
    ویه خسته نباشی ومریزا به هر دو عزیز که مایه افتخار کل سر طرهانیت

  12. جناب آقای دکتر حیدری خسته نباشید

  13. با سلام

    امیدوارم جناب همتی نژاد نیز بتوانند همچون جناب حیدری بر برگهای زرین بانک ملی بیفزایند هرچند دوره فعلی ایشان با دوره ای که اقای حیدری امور بانک را با ان اشفتگی تحویل گرفتند قابل قیاس نمی باشد.

  14. فرشاد حیدری را اول بار در مراسمی به مناسبت بزرگداشت بانک ملی ایران دیدم . با ظاهری متین و آرام و کلامی که از علم ، آگاهی و اخلاق حکایت داشت . عجیب بود در روزگاری که مناصب بزرگ به آدمهای کوچک سپرده می شود ، چگونه است که منصب بلند بانک ملی ایران به او سپرده اند ؟ هم او که اندازه اش فراتر از مغز کوچک آدمکهای سطحی نگر بود . گو اینکه او از جنمی دیگر بود و اعتقادش به آبادی و ساختن بیش از آنکه در ظرف کوته فکر زمانه امروز بگنجد . یاد شعری از دوست شاعری افتادم که در بزرگداشت یاد مرحوم قیصر امین پور نوشت : او بغض قیصر بودنش را خورد … او نان قیصر بودنش را نه . و حیدری چنین بود . با انبوهی از آتش آگاهی در دل و روحش . این گزارش مختصر و انبوه ، گوشه ایست از تقلای مردی که می خواست و میخواهد مملکتش آباد باشد . حیدری دوباره خواهد رویید و نظرهای علمی و کاربردیش را در شریان اقتصاد جاری خواهد ساخت چرا که ایران اسلامی مصمم به خلق روزهای بزرگ است و مردان بزرگ خالق این روزها …

  15. امروز بعد از پنج ماه از رفتن ایشان و تغییر عضو هیات مدیره ناظر بر بخش اعتباری بانک ملی وبکار کماری افرادی از شرکتهای خودرو ساز وبانکهای خصوصی دوست وبنجاه شعبه ای وبانک خصوصی دیکری که در مباحثی که امروز در مورد افراد ویزه مطرح است توسط مدیریت عامل فعلی که خود تجربه ای در خور در بانکداری ندارد وهفت سال مدیر عامل موسسه اعتباری وبعد مدیر عامل ان با تعداد شعبه دویست وبنجاه بوده است بیشتر شاخصهایی که جناب حیدری به ان اشاره کردند به سمت نزول وافول حرکت میکنند از بحث رشد سبردهها گرفته تا افزایش مطالبات غیر جاری بدهی به بانک مرکزی و،،،،،،،،،،امار خود کویا است وتاریخ قاضی بکار کیری وانتصابات که خود حدیت مفصلی دارد که کمیته انتصابات جکونه مدیریت واداره میشود ،

  16. امروز بعد از پنج ماه از رفتن ایشان و تغییر عضو هیات مدیره ناظر بر بخش اعتباری بانک ملی وبکار کماری افرادی از شرکتهای خودرو ساز وبانکهای خصوصی دوست وبنجاه شعبه ای وبانک خصوصی دیکری که در مباحثی که امروز در مورد افراد ویزه مطرح است توسط مدیریت عامل فعلی که خود تجربه ای در خور در بانکداری ندارد وهفت سال مدیر عامل موسسه اعتباری وبعد مدیر عامل ان با تعداد شعبه دویست وبنجاه بوده است بیشتر شاخصهایی که جناب حیدری به ان اشاره کردند به سمت نزول وافول حرکت میکنند از بحث رشد سبردهها گرفته تا افزایش مطالبات غیر جاری بدهی به بانک مرکزی و،،،،،،،،،،امار خود کویا است وتاریخ قاضی بکار کیری وانتصابات که خود حدیت مفصلی دارد که کمیته انتصابات جکونه مدیریت واداره میشود ،

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.