- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انجام یک عمل جراحی بی نظیر در لرستان/ جان دختر بچه ۸ ساله نجات یافت

IMG15154119 [1]

 

 

جان یک دختر بچه هشت ساله طی عمل جراحی بی نظیردر استان لرستان و کم نظیر در کشور در بیمارستان شهدای عشایر نجات یافت.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، دکتر هرمز محمودوند متخصص جراحی عمومی و عروق یکی از جراحان تیم  این عمل جراحی در این رابطه گفت: مصدوم دختر بچه هشت ساله ای است که با سقوط به دهانه خرمن کوب دچار کندگی کامل پوست سر، شکستگی جمجمه و همچنین قطع اندام فوقانی دست چپ تقریبا از یک سوم انتهای بازو شده بود.

وی ادامه داد: بعد از آمادگی اولیه بیمار از شهرستان نورآباد به مرکز استان (بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد) ارجاع و در بخش اورژانس این بیمارستان همکاران متخصص طب اورژانس بیمار را هندل کرده و پس از تثبیت علائم حیاتی و انجام مشاوره ، سی تی اسکن، سونوگرافی شکم و لگن و…  به اتاق عمل برده شد.

 

IMG15160568 [2]

 

دکتر محمودوند افزود:در این راستا توسط هشت تیم جراحی، طی یک عمل جراحی ۹ ساعته، اندام فوقانی وی پیوند و پوست سر و جمجمه بیمار نیز توسط همکاران جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص ترمیمی با میکروسکوپ جراحی، پیوند زده شد.

وی در خصوص وضعیت بیمار پس از عمل جراحی گفت: بعد از عمل جراحی، بیمار به بخش ICU جراحی انتقال یافت و اکنون پس از ۷۲ ساعت از عمل، علائم حیاتی بیمار رضایت بخش و هر دو عضو پیوندی پوست سر و اندام فوقانی دست چپ نیز زنده بوده و دارای علائم حیاتی هستند.

وی در خصوص بی نظیر بودن این عمل جراحی در لرستان و کم نظیر بودن در کشور گفت: آنچه این عمل را در استان لرستان از سایر مراکز درمانی متمایز می سازد، عمل پیوند همزمان چند عضو است که در بیمارستان های فوق تخصصی داخل و خارج از کشور در سطح وسیعی انجام نمی شود و این عمل اولین بار است که در استان صورت می گیرد.

 

IMG15154513 [3]

 

دکتر محمودوند افزود: همچنین این عمل جراحی در سایر مراکز فوق تخصصی که سانترهای ارجاع هستند از حیث همزمانی بی نظیر یا کم نظیر بوده که این عمل نمادی از همدلی و همراهی جراحان بومی و مقیم استان است.

این متخصص جراحی عمومی و عروق وضعیت علائم حیاتی بیمار و پیوندهای انجام شده را موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار داشت: منتظر هستیم وضعیت هوشیاری بیمار برای ادامه درمان های بعدی بهبود پیدا کند.

بنابر این گزارش این دختر بچه ۸ ساله متولد ۱۱ مهرماه ۸۴ است که در ۱۱ مهرماه ۹۲ یعنی روز تولدش دچار حادثه شد. وی ساکن روستای کفراج شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان اشت.

 

IMG15154119 [4]

 

در این عمل جراحی دکتر هرمز محمودوند جراح عمومی و عروق، دکتر علیرضا نوری متخصص جراحی استخوان و مفاصل(ارتوپدی)، دکتر علی طاهری نیا متخصص طب اورژانس، دکتر بهروز فرزان و دکتر محمودرضا مرادخانی متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، دکتر فرشاد زارعی و دکتر ابوالفضل عباس زاده فوق تخصص های جراحی ترمیمی و پلاستیک، دکتر حسین محمدی جراح مغز و اعصاب و تنی چند از پیرا پزشکان پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تیم جراحی را تشکیل دادند.