تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

شهرداری پلدختر در تب شهردار جدید می‌سوزد / اتهام طایفه گرایی در انتخاب شهردار جدید پلدختر

  • کد خبر : 35321
  • 16 مهر 1392 - 9:52

  رئیس شورای شهر پلدختر گفت: شهردار پلدختر در عمل ثابت کند که حاضر به همکاری با شورا است، امیدوارم کار شهرداری پلدختر به دخالت تکاورهای ارتش منجر نشود. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، در حالی که شهردار جدید پلدختر توسط شورای اسلامی شهر انتخاب شده است، اما همچنان شهرداری این شهر […]

 

رئیس شورای شهر پلدختر گفت: شهردار پلدختر در عمل ثابت کند که حاضر به همکاری با شورا است، امیدوارم کار شهرداری پلدختر به دخالت تکاورهای ارتش منجر نشود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، در حالی که شهردار جدید پلدختر توسط شورای اسلامی شهر انتخاب شده است، اما همچنان شهرداری این شهر کوچک به دلیل اختلاف مسئولان پلدختر بر سر واگذاری صندلی شهردار به سرپرست یا شهردار منتخب در تب شدید می‌سوزد و انگار طبق گفته‌های رئیس شورای شهر شهردار فعلی حاضر به تحویل اطاق خود به سرپرست نیست و باید از تکاورها یا همان یگان وی‍ژه کمک گرفت؟! 

اختلاف شورای شهر از آنجا شروع شد که سه عضو شورا، چهار عضو دیگر را متهم به طایفه‌گرایی برای انتخاب شهردار جدید کردند و در جلسات شورای شهر حضور پیدا نمی‌کردند بالاخره پس از کش وقوس فراوان شورای شهر پلدختر اختلافات را کنار گذاشته و سر انجام در مورخه  ۶/۷/۹۲ در دهمین جلسه سه ساعته  شورای شهر پلدختر  جهانگیر اکبری را به عنوان شهردار پلدختر انتخاب کردند، در این جلسه  جعفر سلیمانی نیز با ۵رأی موافق از جمع ۷رأی به عنوان سرپرست شهرداری پلدختر انتخاب شد.

با این وجود مردم پلدختر کار را تمام شده می‌دانستند و خوشحال بودند از اینکه این قضیه ختم بخیر شده است،  اما غافل از همه جا که  این  قصه سر دراز دارد و حالا حالاها ما باید شاهد اختلاف‌های مسئولان باشیم و این بار فرمانداری پلدختر است که با وجود گذشت ۱۰ روز هنوز مجوز لازم را برای شروع بکار سرپرست شهرداری صادره نکرده است.

در ادامه فریدون رشیدی فرماندار پلدختر در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار فارس پلدختر  که آیا  از سوی فرماندار مجوز شروع به کار سرپرست شهرداری صادر می‌شود، فقط  سه بار از کلمه  ‌معلوم نیست، معلوم نیست، معلوم نیست، استفاده کرده و از هرگونه توضیح بیشتر جهت تنویر افکار عموم خودداری کرد.

محمد شرفی نصیری ‌شهردار فعلی پلدختر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طبق مصوبه شورای شهر مبنی بر تعین سرپرست باید این مصوبه مورد تایید فرماندار پلدختر برسد، گفت: طبق قانون اگر ظرف ۱۵ روز فرمانداری به این درخواست پاسخ ندهد، این مصوبه قابل اجرا است.

وی افزود:‌ به محض اعلام فرمانداری حاضر به تحویل پست شهرداری است، اما تاکنون با گذشت یک هفته از درخواست شورای شهر مبنی بر تعین سرپرست هنوز فرمانداری پلدختر به این درخواست پاسخ نداده است.

شرفی نصیری در پاسخ به این پرسش که گفته شده شما حاضر به ترک پست خود نیستید با رد این اظهار نظرها گفت:  هر لحظه آماده واگذاری اختیارات به سرپرست است و از شورای شهر بابت برداشتن مسئولیت شهرداری پلدختر از روی دوش خود تشکر می‌کند.

شهردار پلدختر در بخش دیگری از حرکت شورای شهر گلایه کرد و اظهار داشت: ‌معمولا برای تغییر و تحول در مدیریت‌ها حداقل یک یا چند نفر از اعضا و مسئولان حضور دارند، اما متاسفانه شورای محترم پلدختر از یک کارگر فضای سبز برای معرفی سرپرست شهرداری استفاده کرده است که این بی‌احترامی به جایگاه شهردار و زحمات چند ساله وی وشورای گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر در توضیح اینکه در انتخاب سرپرست قانون همه چیز را مشخص کرده گفت: طبق قانون بعداز مصوبه شورا مبنی بر تعین سرپرست این مصوبه بعداز اعلام به فرمانداری و اعلام نظر فرماندار قابل اجرا‌ست.

روزه نیازی افزود: متاسفانه با گذشت ۱۰ روز هنوز فرماندار به این درخواست شورا پاسخ نداده‌ و چنانچه ظرف پنج روز دیگر فرمانداری به شورای شهر اعلام نظر نکند این مصوبه قابل اجرا‌‌ست.

وی گفت: بر اساس تبصره چهار ماده ۷۱، دوره خدمت شهردار در چهار مورد زیر خاتمه می‌پذیرد: استعفای کتبی شهردار با تصویب شورا، برکناری توسط شورای شهر با رعایت موارد قانونی، تعلیق طبق مقررات قانونی و اقدام به شرایط احراز سمت شهردار.

رئیس شورای شهر پلدختر همچنین با اشاره به ماده ۷۱ قانون شوراها گفت: شورای‌های شهر می‌تواند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

وی در پایان ضمن رد صحبت‌های شهردار فعلی مبنی بر آمادگی واگذاری امور به سرپرست  و همکاری با شورای شهر، سرنوشت شهرداری پلدختر را شبیه انتخابات ریاست جمهوری کشور ساحل عاج و دخالت تکاورهای ارتش فرانسه که به خروج رئیس جمهور از ساختمان ریاست جمهوری و تحویل پست به رئیس جمهور جدید منجر شد، دانست و گفت: امیدواریم کار شهردار پلدختر به دخالت تکاورهای ارتش برای باز پس گیری شهرداری منجر نشود.

نیازی در پایان با ا حترام وتشکر از زحمات چند ساله شهردار فعلی خواستار همکاری وی در عمل شد و تاکید کرد:‌ با این وجود بهتر است، شهردار پلدختر امروز تعیین شود، زیرا حتی یک روز تاخیر در انتخاب شهردار مشکل آفرین بوده و خساراتی را به شهر تحمیل می‌کند.

همان طور که محمد شرفی نصیری شهردار در این گزارش اعلام کرده حاضر به واگذاری امورات شهری به سرپرست است و دیگر نیازی به تکاور و غیره نیست، امیدواریم ایشان حداقل به خاطر مردم هم که شده نهایت همکاری را در واگذری امور به سرپرست با شورای شهر انجام دهد، از شورای محترم هم انتظار می‌رود، با برگزاری یک مراسم هر چند ساده قدردانی خود را از زحمات شهردار فعلی وشورای شهر سوم در چند سال گذشته اعلام کنند.

 

 

گزارش ازعباس جودکی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ایول .دست مریزاد آقای جودکی

    خبرنگار آیینه تمام قد یک ملت است

    خسته نباشی

  2. امیدواریم شهرپلدختر را با شهردار جدید آبادتر ببینیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.