- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پلیس فتا در سه شهرستان لرستان تشکیل می شود/ افزایش ۴۶ درصدی کشف جرایم

IMG12162052

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ فرمانده انتظامی استان لرستان از تشکیل پلیس فتا در سه شهرستان استان به زودی خبر داد.

سردار محمد قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از ارکان مهم در ارتقا امنیت جوامع امروز مردم هستند، اظهار داشت: نوع و میزان مشارکت آنها باعث باعث انسجام اجتماعی و ارتقا نظم در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته نیروی انتظامی با شعار “اقتدار پلیس در سایه مردمداری، قانون مداری و روز آمدی” نامگذاری شده است، بیان داشت: هدف از این نامگذاری اقتدار نیروی انتظامی در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و حفظ ارزشهای دینی و الهی است.

فرمانده انتظامی استان لرستان سرمایه اجتماعی را ضرورت اولیه برای ایجاد امنیت و اقتدار یک جامعه دانست و افزود: هر جا مردم مشارکت کنند به طور قطع پلیس موفق تر عمل خواهد کرد.

۷۰ درصد جرایم خرد ناشی از وجود افراد معتاد در جامعه است

سردار قنبری همچنین در ادامه سخنان خود به راه اندازی پلیس فتا در لرستان در راستای برخورد با جرایم سایبری اشاره کرد و بیان داشت: درصدد هستیم که در شش ماه دوم سالجاری پلیس فتا را در شهرستانهای بروجرد، دورود و کوهدشت راه اندازی کنیم.

وی در زمینه ارتقا احساس امنیت در استان نیز گفت: احساس امنیت به نوعی از خود امنیت هم مهم تر است و در این راستا به دنبال این هستیم که با همکاری همه دستگاههای مرتبط احساس امنیت را در استان ارتقا دهیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان تقویت پاسگاهها، افزایش گشت های انتظامی متناسب با موقعیت های زمانی و مکانی، پاکسازی نقاط آلوده و نظارت و کنترل بر قهوه خانه ها را از دیگر اقدامات در دستور کار عنوان کرد.

سردار قنبری همچنین با اشاره به تاثیرگذاری افراد معتاد در بحث کاهش احساس امنیت در جامعه عنوان کرد: این افراد به نوعی باعث افزایش وقوع جرایم در جامعه می شود.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از جرایم خرد در سطح شهرستانهای مختلف استان ناشی از وجود افراد معتاد است که انتظار داریم دیگر دستگاههای مرتبط نیز در راستای نگهداری و بازپروری آنها و همچنین جمع آوری معتادان با پلیس همکاری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان لرستان در ادامه از افزایش ۴۶ درصدی کشف جرایم در استان خبر داد و افزود: موفقیت های پلیس ناشی از همکاری های خوب مردم و دستگاه قضایی است.