تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

۲۴۰ مورد حیوان در باغ وحش لرستان وجود دارد/باغ وحش نیازمند فضا و حفاظت فیزیکی

  • کد خبر : 35636
  • 21 مهر 1392 - 11:07

  مدیر باغ وحش لرستان گفت: ۲۴۰ مورد حیوان در باغ وحش لرستان وجود دارد. به گزارش میرملاس نیوزبه نقل از فارس ، محمدرضا نیک‌سرش  گفت: این نخستین باغ وحش لرستان است که در مجتمع تفریحی تحقیقاتی لرستان در خرم‌آباد است. وی افزود: ۲۷ گونه جانوری شامل شیر، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، گورکن، میمون، […]

 

مدیر باغ وحش لرستان گفت: ۲۴۰ مورد حیوان در باغ وحش لرستان وجود دارد.

به گزارش میرملاس نیوزبه نقل از فارس ، محمدرضا نیک‌سرش  گفت: این نخستین باغ وحش لرستان است که در مجتمع تفریحی تحقیقاتی لرستان در خرم‌آباد است.

وی افزود: ۲۷ گونه جانوری شامل شیر، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، گورکن، میمون، خرگوش، شتر، شترمرغ، گوزن، گاو سیستانی، کل و بز کوهی، میش و قوچ، عقاب، جغد، طاووس، بلدرچین، کبک، مرغ هندی و …. در این باغ وحش وجود دارند.

مدیر باغ وحش لرستان گفت: این باغ وحش در دو کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد که روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند.

نیک‌سرش یادآور شد: این باغ وحش با سه نیروی عادی و یک کارشناس زیر نظر دامپزشکی لرستان است.

وی به مشکلات موجود در این باغ وحش اشاره کرد و متذکر شد: نبود خط تلفن ثابت در این منطقه، نبود دوربین مداربسته در این منطقه، کمبود نیرو جهت محافظت از این باغ وحش از جمله مشکلات موجود در این باغ وحش بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این حیوانات در ۲۱ قفس نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: این باغ وحش طی سه سال گذشته در لرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان لرستانی می‌خواهیم که این باغ وحش را از لحاظ فضای فیزیکی مورد حمایت خود قرار دهند، افزود: ماهانه بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه این حیوانات می‌شود.

مدیر باغ وحش لرستان در پایان از حبیب‌الله دهمرده، استاندار سابق، حمید خورشیدوند، معاون عمرانی استانداری قدردانی کرد و اظهار کرد: از استاندار جدید لرستان می‌خواهیم، این مکان را مورد حمایت خود قرار دهد.

   

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این باغ وحش که وضعش از باغ پرندگان کوهدشت بدتره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.