تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

گزارش تصویری از تخریب درخت های بی دفاع بلوط در منطقه ی بلوران کوهدشت

  • کد خبر : 3585
  • 19 فروردین 1391 - 14:05

عکاس : امین آزادبخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاس : امین آزادبخت

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=3585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 36در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۶
  1. بشکند دستی که شاخه می شکنند

  2. قوم تاتار هم اینجور نمی کنن

  3. متاسفم برای این قوم!برای این قاتلها! برای این توحش!

  4. بابت این همه خدمت و سازندگی، از مردمِ طبیعت دوست و مسئولینِ وظیفه شناس شهرستان کوهدشت تشکر و سپاسگزاری میکنم و آرزوی استمرارِ چنین توفیقاتی را برایشان دارم.

    • به نام خدا
      در رو یا هایم

      تو را می بینم
      ای سربلند بلوط سر سبز

      ایستاده تنهای تنها

      در بی انتها دشت خشک
      با زخمها ز نادان تبر

      چه مهربان می خندی بر زخم
      و پاییز فقط رسیده است
      تا کمرت
      .
      .
      .
      .
      .
      مر ا خاک کنید در زیر آن بلوط بلند
      وقتی پوست او ترمیم شود!
      روح من هم خوب می شود..!

      شعر: سربلند بلوط شاعر: حسن هنرمند
      جناب گراوند عزیز ، به نظر شما وظیفه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری که احتمالاً شما از کارکنان آن مرجع هستید چیست؟
      داربلوط پیر هیچ وقت آرزوی استمرار چنین فجایع ایی را نمی کند.

  5. آقای آزادبخت دست شمادردنکند برای این آگاهی سازی
    اما ننگ برمتولیان امرکه اینچنین منابع طبیعی رابه حال خودرها کرده اند و…

  6. نمیدونم چی بگم… امین جان مشکل اینجاست کسانی که اینکار رو میکنند یه جورایی عقل کل هستند و کسی رو قبول ندارند…!

  7. اقایون شما رو به قران .هر کسی میبینید میره کوه بهش بگید مواظب درختان باشید

  8. به نظرم قطع یک درخت با قتل یک انسان هیچ فرقی نمی کنه بخدا، هر کدام از این درخت ها حداقل بیست سال طول میکشه که اینقدر رشد کنن بایید طبیعت رو دوست فرض کنیم نه دشمن فرضی خود ای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی مردم

  9. جناب آقای آزاد بخت از کوزه همان تراود که در اوست

    امروزه در هر بعدی شاهد حاد ترین شکل ممکن آن هستیم.اقتصاد -هنر -فرهنگ- ورزش- سیاست-علم -طبیعت- واز همه مهمتر اخلاق

    واقعا چه زیرکانه میگفت عادل در برنامه نود (بعضی مواقع خیلی از امور این کشور شبیه به هم هستند )

  10. بعنوان یک شهروند قلبم درد گرفت آینده گان ما را نفرین میکنند شرمسار حال اینده ایم

  11. نمیدانم یک سیخ کباب یا یک منقل ذغال ارزش این تاوان بزرک راد ارد . به شما وجدانهای بیدار میسپارم .

  12. زاگرس می میرد تا ما تاوان یک لحظه شادی کوتاه داشته باشیم . خداحافظ بلوط -خداحافظ گون وکتیرا و…

  13. نفرین بردستی که روی درخت بلند شود

  14. آقای آزادبخت بنده شاهد قطع این درختا بوده ام با وجودی که به همون آدما و واقعا نباید آدم هم خطابشون کنم ،تذکر دادیم ولی بی تاثیر بود و صد متاسفانه اینکه با منابع طبیعی هم تماس گرفتیم اما هیچ گونه اقدامی نکردند . البته وقتی که بچه های منابع طبیعی همین وحشیا رو تحویل دادگستری میدن و کمترین برخورد با اونا نمیشه نباید اونا رو مقصر صد در صد دونست . باید یه فکر اساسی در این خصوص بشه و منابع طبیعی هم باید بانی کار بشه و اقدام کنه . کاش بچه های منابع طبیعی به اندازه شما این موضوع رو درک میکردند…………

  15. جز نشستن و گریه کردن کاری برای درختان بی دفاع نمیتوانم انجام بدهم……….

  16. یه دوستی بعد از دیدن این مناظر دردآور خیلی خونسرد گفت بذار ببرن بزار بشکنن ما لایق این طبیعت نیستیم ما طبیعت و تفریح می خوایم چکار، بزار همشو نابود کنن ببینم بعدش میخوان چیکار کنن راستم میگفت با این همه پارک که تو شهر هست چه نیازی به طبیعت داریم گذشته از اون خوشبختانه همه مردم کوهدشت سر کارن(خوب سر کارن) و اصلا وقت تفریح ندارن

  17. واقعا متاسفم بخاطر داشتن چنین همشهریانی برای خودم متاسفم … افسوس …. یه پیشنهاد دارم چرا منابع طبیعی در جاهای که درخت وجود دارد از سم ضد گندم و جو استفاده نمیکند تا وحشیهای مانند قطع کننده این درختان بفهمند که اگر درخت را قطع کنند سودی نمیبرند

  18. جناب آقای آزادبخت عزیز ضمن عرض سلام وخسته نباشید وتشکر فراوان از زحمات وکارهایتان ! گزارش تصویری حضرتعالی از نابودی درختان واقعا بی دفاع و بی حامی منطقه بلوران و مناطق دیگر بسیار تکان دهنده و دردناک است و از آنجا که تا کنون متاسفانه به فریاد های دلسوزان در این مورد هیچ توچه ای نشده است لذا ضرورت دارد که کار جدی تری صورت بگیرد به نطر اینجانب شما می توانید تقاضانامه ای به صورت یک طومار الکترونیکی در سایت قرار داده و پس از امضای اهالی برای مسئولین ذیربط فرستاده شاید رسیدگی فرمایند

    • سلام بر یک همشهری گرامی و سپاس ویژه از پیشنهاد بسیار بجا،دلسوزانه و قابل اجرای ایشان
      به نظر بنده نیز جا دارد مدیر محترم سایت که توجه ویژه ای به مسائل مربوط به محیط زیست و به خصوص وضعیت اسفبار جنگل های لرستان دارد،در این خصوص اقدام فرماید. به قول آقای محمد کرمی ،طبیعت جزئی از هویت و شناسنامه ی ماست و بدون شک هم استانی های عزیز و طبیعت دوست و دیگر اهالی زاگرس از هویت و شناسنامه خود دفاع خواهند کر د.
      نگذاریم بلوط ها نیزبه خاطره ها بپیوندند!

      • بنده با سیمای لرستان تماس گرفتم و اومدن و گزارش تهیه کردند.مسوولان جنگلداری و محیط زیست ومنابع طبیعی و…هم بودن …اونا هیچ عذر موجهی برای ندانم کاری ها و بی خیالی هاشون نداشتند.شما هم تماس بگیرید و داد بزنید و از مسولان بی…شکایت کنید شاید کاری شود.

        • دستتان درد نکند کار خوبی کرده اید ما هم سعی حود را میکنیم.

        • جناب آقای آزادبخت .دست شما درد نکند به خاطر اقدام شایسته واحساس مسئولیتتان .
          جا دارد از گزارشگر پرکارو دلسوز سیمای استان ،آقای علی امرایی نیز به خاطر گزارش های نابشان قدردانی شود.

  19. پیامبراکرم ـ صلی‏ الله علیه وآله وسلم ـ فرموده اند: «شکستن شاخه درختان در نزد من برابر است با شکستنِ بال فرشتگان»
    داربلوط پیر این قتل عام فجیع را محکوم می کند . ولی چه مونه دسه؟

  20. به نام خدا
    در رو یا هایم

    تو را می بینم
    ای سربلند بلوط سر سبز

    ایستاده تنهای تنها

    در بی انتها دشت خشک
    با زخمها ز نادان تبر

    چه مهربان می خندی بر زخم
    و پاییز فقط رسیده است
    تا کمرت
    .
    .
    .
    .
    .
    مر ا خاک کنید در زیر آن بلوط بلند
    وقتی پوست او ترمیم شود!
    روح من هم خوب می شود..!

    منبع :داربلوط

  21. ضمن عرض تشکر از آقای آزادبخت برای گرفتن این تصاویر وپاسخ به نظرات دوستان درختان بلوران احتیاج به( گریه کردن .ناراحت شدن .تیمار کشیدن .نفرین فرستادن به ….ندارند)مگه مخر وب کننده های طبیعت خودمان نیستیم (پس جمله معروفی هست خودمان باید به خودمان رحم کنیم تا خداهم بهمان رحم کند)

  22. جناب آزادبخت سایت شما در جریان انتخابات به تمام خانه های شهرستان مسقیم یا با واسطه وارد شد وارتباط بسیار وسیعی طبق آمار برقرار کرد امیدوارم برای این خسارت و مصیبت بسیار مهم نیز تمام تلاش وابتکار خود را بعمل آورید مطمئن باشید همه قدر دان شما ومسئولینی که واقعا وارد عمل بشوند خواهند بود .موفق باشید

    • با سلام
      دوست عزیز قطع درختان بلوط چه ربطی به انتخابات داره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! مشکل ما همینجاست که کل اموراتمون خلاصه شده تو انتخابات.

      • سلام سیاوش عزیز حق با شماست من مقصودم را واضح بیان نکردم منظور من این بود که جناب آزاذبخت ابتکار وتلاش آنچنانی برای در جریان قرار دادن هر چه بیشتر مردم از قطع درختان وعواقب آن به عمل آورد شاید فشار افکار عمومی خاطیان را از این عمل شرم آور باز دارد ومسئولین نیز اقدامی بکنند یعنی فقط عزمی همگانی میتواند کار ساز باشد به هر صورت عذر خواهی میکنم .

  23. هر کس در ازای از بین رفتن طبیعت ولو توسط نزدیکانش ساکت بنشیند در برابر خدا و آیندگان مسئول است…عزیزان ههمشهریم رودربایسی رو کنار بزارید و حداقل برای سرزمین خودتون دل بسوزونید، من و همه شماها میدونیم تنها سرمایه و مایه مباهات ما همین طبیعت است تو رو خدا به راحتی از دستش ندید..
    از امین هم تشکر می کنم بخاطر پوشش این فاجعه.

  24. واقعا متاسفم برای نادانانی که از طبیعت سرسبز نورا گراب کوهدشت استفاده میکنند وچنین ظلمی در حق این زبان بستگان بی ازار انجام میدهند ؟ طبیعت یعنی زندگی زندگی یعنی جانم پس جانم را زنده زنده نگیر که فرزندانم با بودنم زنده اند.

  25. اگه خوب دقت کنید می فهمید:۱-بیشتر مردم کوهدشت یا به اینترنت علاقه ندارن یا اینکه بهش دسترسی ندارن وکسانی وارد سایت میرملاس میشن شهرشون رو دوست دارن واین چیزهارو میدونن درنتیجه این تصاویر سودی بحال درختا نداره.نظر من اینه که بجای کامندهای….منابع طبیعیجنگل رو به مردم اون منطقه واگذار کنن که در این صورت هم به محل تزدیکن و هم اینکه از روی تعصب وچشم وهم چشمی با مردم طایفه های دیگر هم که هم که شده نه خودشون بلکه به دیگران هم اجازه نمیدن به درختا آسیب برسونن.برای مثال میگن:به درختای فلان منطقه نگاه کنید یه کم همالی(رقابت در زبان لکی) داشته باشید!۲-ازشماهایی که دل واسه کوهدشت می سوزونید احساساتی نباشید با توجه به فرهنگ مردم کوهدشت ابزار های عامه تری رو جهت اطلاع رسانی به مردم کوهدشت که اکثرا اینترنتی نیستند انتخاب کنید اگر واقعا میخواید موثر واقع بشه.

  26. سلام واقعا باعث تاسف است که مردم ما قدر داشته های خود را نمی دانند در حالی که در بسیاری از مناطق کشورمان مردم آرزوی داشتن سایه درختان را دارند مردم ما بی توجه به این نعمت خدادادی دست به تخریب آن می زنند.
    ای بی انصاف که این درختان را قطع می کنی آیا حاضر هستی درختی را که توسط خودت غرس کردی را دیگری قطع کند ؟
    آیا این ناسپاسی از لطف و کرم خداوند منان نیست ؟
    آیا این فقر فرهنگی نیست ؟
    و هزاران سئوال دیگر ……!!!!!!

  27. ba salam
    man khodam ahle in mantaghe hastam . be nazar man 2 amel hast ke ba-s takhribe in mantaghe mishe yaki in ke mardom hengame tafrih baraye atish roshan kardan derakhta ro ghat mikonan va amele dighe inke ba-zi az ahalie mantaghe derakhtha ro ghat mikonan va az on zoghal dorost mikonan va az in tarigh daramade khone ro tamin mikonan va in kar ona elatesh faghre eghtesadie va bikarie hast na chize digheai. hata khodeshon midonan ke kar eshtebahi mikonan vali chareai nadaran.. .

  28. خدالعنت کنه افرادی که درختهای بلوط راقلع وقمع میکنه.ایشاالله دسش بشکنه

  29. سال ها بود از کوهدشت ،سرسبزی جویباران فصل بهار دور بودم . اما امسال که عشق زادگاهم مرا به سرزمین روئیاهای شیرین کودکی و نوجوانی کشاند عینا صحنه هایی از قطع درختان دیدم که احساس کدم احتمال قطع آنها توسط کشاورزان زمین خوار منطقه باشند . از مسئولین محترم انتظار مرود در این ارتباط برخورد جدی بفرمیند جنگل های بلوران و دامنه های پایین دست کوه خلیفه .سزاوار نیست روزی شاهد لخت شدن مناطق جنگلی به دلیل قانون گریزی یا طمع منافع طلب های بی فکر بود. . .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.