تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

مظلومیت آیت ا… هاشمی رفسنجانی دهۀ چهارم انقلاب را بیمه کرد / رحیم جعفری

  • کد خبر : 35866
  • 25 مهر 1392 - 0:52

  میرملاس نیوز /سرویس سیاسی: “بسمه تعالی”                                        خون شهدای هفت تیر انقلاب را بیمه کرد                                                                                         امام خمینی(ره)                      مظلومیت آیت ا… هاشمی رفسنجانی دهۀ چهارم انقلاب را بیمه کرد  بدون تردید یکی از علتهای مبقیۀ هر نهضت وانقلابی تـاثیر و نقش رهبران وگروه رهبـری آن است، گرچه شخصیت بی بدیل امام خمینی رحمه […]

hppdlsmzec1053 152353_943

 

میرملاس نیوز /سرویس سیاسی:

بسمه تعالی

                                       خون شهدای هفت تیر انقلاب را بیمه کرد

                                                                                        امام خمینی(ره)

                     مظلومیت آیت ا… هاشمی رفسنجانی دهۀ چهارم انقلاب را بیمه کرد

 بدون تردید یکی از علتهای مبقیۀ هر نهضت وانقلابی تـاثیر و نقش رهبران وگروه رهبـری آن است، گرچه شخصیت بی بدیل امام خمینی رحمه الله علیه بعنوان رهبر و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران منحصر و فوق العاده بود اما در کنار ایشان تعدادی از شخصیتهای برجسته و مبارز بعنوان گروه رهبری نهضت و انقلاب بـوده و هستنـد که هر کدام نقش موثــر و ارزشمندی را ایفا کرده ا ند که در میان آنها حضـرت آیت الله هاشمـی رفسنجـانی جایگاه ممتاز و بی نظیری دارد بخصوص در دهه های بعد از رحلت امام خمینی(ره).

دهـۀ اول و تا حدودی دوم با وجود نفس گرم و مسیحایی امام خمینی(ره) علیرغم توطئه های فراوان دشمن و شرایط دشوار داخلی و خارجی با هدایتهای حکیمانه ایشان مدیریت و هیچگاه دچار خطر جدی نشدیم وبه تعبیـری با حضور ایشـان و تاثیر خون شهـداء مخصوصاَ شهـدای هفتم تیر و شهـدای دولـت، انقلاب بیمه شده بود و بعد از رحلت جانگداز آن فرزانه حکیم و تدبیر خود و مدیریت و هدایت آیت الله هاشمی رفسنجانی با رأی قاطع مجلس خبرگان رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان رهبر و جانشین انتخاب و سکان کشتی انقلاب را عهده دار شد که آرامش مسرت بخشی بعد از این فقدان جانسوز بر جامعه حاکم شد ، و تاکنون هم با تعهد وارادت عقیدتی وصمیمانه در کنار رهبر بعنوان مشاوری امین و با تجربه عمل کرده که رهبر معظم در مورد ایشان فرمودند که هیچکس برای من مثل هاشمی نمی شود، و در جای دیگری فرموده اند اگر قرار است برای آقای هاشمی اتفاقی بیفتد دوست دارم آن اتفاق برای من بیفتد.که این نشان از عمق ارادت دوستانه و خالصانه ی بین این دو یار دیرینه ی امام است.

اما متاسفانه در دههٌ هفتاد و هشتاد بدلیل افراط و تفریطهای جریانات سیاسی مشکلات فراوانی به لحاظ داخلی و خارجی پیدا کردیم که بخش عمده ای از آنها به باورها و عقاید و اخلاق مردم لطمه وارد کرد و نیروهای اصیل انقلاب که آرمان اصلی آنها اسلام و انقلاب و کشور بود را دلزده و مکدر کرد تا جایی که بعضی از تحلیل گران سیاسی معتقد شدند که کشور در لب پرتگاه است.

در این میان نقش و حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی علیرغم جفاها و تهمتها و افتراها  و حملات شدید چپ و راست در این مقطع از تاریخ انقلاب تبدیل به صبر و حلـم مجسـم شـد وبا بـردبـاری بی نظیرخود و تأسی از قرآن و سنت اهل بیت که سرمایه بزرگ انسانها را ایمان و عمل صالح و صبر و بردباری می دانند تاریخ جدیدی را در این شرایط و اوضاع و احوال کشور رقم زد که خود انقلابی عجیب در دهۀ چهارم انقلاب اسلامی بود شبیه دورانی که عرصه را بر شهید بهشتی بواسطه تهمتها و افتراها تنگ کرده بودند ، که این همه تحمل و سکوت و بردباری و صبر به ارث برده از مولی الموحدین علی (ع) فصل تازه ای را برای انقلاب و کشور باز کرد و اینهمه مظلومیت این بزرگ مرد جواب داد ودهۀ چهارم انقلاب بواسطه آن بیمه شد و به تعبیر خودشان کشور در ریل اعتدال و تدبیر و عقلانیت قرار گرفت . تحقیقاً اگر نبود این همه تحمل رنجها و تهمت ها و افتراها ما الان شاهد این رخداد حماسی مردم در انتخابات بیست و چهارم خرداد نود و دونبودیم ، این واقعه معنی دار و پر پیام محصول مظلومیت و حلم و از خود گذشتگی و ایثار ایشان است که اگر کوچکترین تحرکی غیر از این از ناحیه ایشان اتفاق می افتاد معلوم نبود کشور در چه التهاب و اضطراری قرار می گرفت پس مظلومیت او جواب داد و تفکر اعتدال و تدبیر بر کشور حاکم شد. او این منش را از وحی و سنت و سیرهُ اهل بیت گرفته است و جزء این انتظار نیست ، او قرار نیست شخص یا متعلق به گروه یا جریان خاصی در کشور باشد او همیشه وقف اسلام و انقلاب و کشور بوده و هست و مصلحت اینها را بر هر مصلحت دیگری مقدم دانسته او اینچنین کرد تا انقلاب بماند و اینچنین خواهد کرد تا انقلاب مسیر صحیح خود را طی کند.

آقایان ،بزرگان ، اندیشمندان ، بفکر دهۀ پنجم انقلاب باشید ، نسل اول انقلاب چه شخصیتهای که بعنوان گروه رهبری بوده اند و چه دیگران یا به دیار باقی رفته و یا خواهند رفت ، باید اندیشه های بلند ،عقاید ناب ،راهبردهای حکیمانه و سرمایه های مادی و معنوی کشور چنان مدیریت و تدبیر شود که نسلهای آینده در دهه های بعد دچار مشکل نشوند و مسیر صحیح انقلاب و اسلام را با روشنگری عمیق و منطبق با شرایط روز طی کنند که این رسالت مهمی است که همۀ آیندگان از ما توقع دارند و وظیفه ای سنگین که بر دوش همه احاد  مخصوصاً خواص جامعه است.ضرب المثل فرسی وجود دارد که می گوید:صبر پیروزی می اورد.

خداوندا ما را در آزمونها و ابتلاعات صبور و بردبار قرار ده و عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کن.   

  “امین یا رب العالمین “

                                                                                           سربلند و پیروز باشید

                                                                                                  رحیم جعفری

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. سلام وتشکر ازمدیریت وهمه همکاران سایت،هاشمی حق بزرگی نسبت به همه دارندووقف انقلابند.

  2. سلام هاشمی همان عالی جناب سرخ پوش است که توسط دوستان مشارکتی واصحاب فتنه شما لقب گرفت از کی به جرگه مظلو مین پیوست

    • هاشمی ماند ،هم موقعی که اصلاح طلبها او را نقد کردن و هم موقعی که اصولگراهای افراطی او را می خواستند حذف کنند

  3. خدمت حاج آقا جعفری ارادت خاص دارم اما متاسفانه ایشان مقداری از دایره انصاف خارج شده اند ذکر چند نکته الزامی است: چه شما قبول بفرمایید و چه نفرمایید محبوبیت آقای هاشمی در بین قشرهای حزب الهی و انقلابی کم و به محبوبیت ایشان در بین افراد ضد انقلاب بیشتر شده است و موضوع نشات گرفته از رفتارهار و عکس العمل های ایشان در چند سال اخیر است از جمله: نامه بی سلام و علیک ایشان به مقام معظم رهبری و تهدید غیر مستقیم به آشوب که اتفاقاً اتفاق هم افتاد، قطعاً شما فیلم همسر ایشان پس از انداختن رای به صندوق را دیده اید که مردم را در صورت رای نیاوردن فردی خاص به خیابانها دعوت کرده اند، نماز جمعه های ایشان و خطبه هایش قبل از انتخابات ۸۸ را فراموش نکرده ایم که القای تقلب را ایشان استارت زد و کمیته صیانت از آرا را پیشنهاد نمود.
    متاسفانه ایشان انتخابات را به شرط چاقو قبول دارد، چطور شده و چه اتفاقی افتاد که انتخابات ناسالم سال ۸۸ به دموکرات ترین انتخابات دنیا در سال ۹۲ بدل شد، چه شده است که ایشان با توجه به شرایط موجود خاطره ای از امام مظللوم و به عرش سفر کرده را مطرح می نماید که حتی بچه های کوچک هم به آن می خندند.
    متاسفانه آقای شیخ نمی دانم چقدر شما اصرار به استفاده از اصطلاح گروه رهبری دارید؟ لطفاً اگر انصاف دارید و باندی عمل نمی کنید در سایت قرار دهید.

  4. هاشمی دیروز کرمانشاه جواب کارهاشو از مردم گرفت.

  5. بنده متاسفانه خدمت حاج آقا نرسیده ام، لیکن وقتی مطلب ایشان را خواندم متاسف شدم.
    برادر جعفری به فرموده امام(ره): ملاک حال فعلی افراد است. طلحه و زبیر نیز خدمات ارزنده ای به اسلام کرده بودند اما آخر و عاقبت چه شد؟ البته احتمالاً حتماً شما در خصوص طلحه و زبیر نیز بحث دارید و شاید اداعا نمایید آنها اسلام را بیمه کرده اند.
    البته احتمال دارد ایت اله هاشمی ادعا نماید امام(ره) به ایشان در گوشی فرموده اند: ملاک حال قبلی افراد است.

  6. اقای ازادبخت من نمیدانم چرا حقایقی را که روز قبل در جواب ناشناس نوشتم را درج نکردید!!!!!!!!! شما کامنت هایی اهانت امیزی که به بزرگ مردی چون هاشمی که انقلاب هر چه دارد از هاشمی دارد، میشود را درج میکنید ولی کامنتی را که من در جواب ناشناس نوشتم را حذف کردید!!! ایا این رفتار سایت شما بدور از حرفه ای بودن و اخلاق نیست؟؟؟؟ اگر حقایقی را که من در وصف امثالی چون ناشناس نوشتم را اهانت میدانید پس چرا اهانت هایی را که به هاشمی عزیزمان می شود در همین کامنت هاست درج کرده اید؟؟؟
    اقای ازادبخت بگذارید افرادی همچون اقای ناشناس بدانند که انها اقلیتی هستند که سر و صدای آزار دهنده شان به اندازه تمام مردم ایران است.

  7. همچنان منتظر جواب حاج آقا در خصوص اصطلاح گروه رهبری هستیم، البته اگه جوابی دارند؟؟؟؟؟؟؟

  8. آقای ناشناس چند تا نخاله به تنهایی نمی توانند سخنرانی را تعطیل کنند. خیلی بیشتر از چند تا بودند.

  9. حاج آقا جعفری بزرگوار سلام علیکم؛ لازم دیدم چند مطلب را یادآوری کنم:
    ۱) اولاً آقای هاشمی یا هر شخصیت دیگری را بت نکنیم و حریم ممنوعه فرض نکنیم، چون به جز حضرات معصومین همه در موضع لغزش و گمراهی هستند.
    ۲) معیار و ملاک برای ما که مسلمان و شیعه هستیم، فرهنگ ناب تشیع و تالی تلو آن فرهنگ انقلاب ناب خمینی کبیر است که خودش فرمود میزان حال فعلی افراد است.
    ۳) مقام معظم رهبری بر فرمایش حضرت امام صحه نهاده و آن را معیار و شاخص قرار داده و سوابق افراد را در صورتی مفید فایده دانستند که حال فعلی آنان تغییر نکرده و به بیراهه نرفته باشند.
    ۴) چه اصراری بر دفاع از اشخاصی دارید که اظهر من الشمس نسبت به گذشته خود به شکل کاملا محسوس عدول کرده و چرخش ۱۸۰ درجه ای کرده اند.
    ۵) کیست که سابقه زشت اولاد هاشمی را (از فساد مالی و ترویج اخلاق ضد ارزشی و حتی براندازی نظام) نداند و کیست که نداند که هاشمی حتی کوچکترین برخوردی را با خلاف های عدیده فرزندان ذکور و اناثش نداشته.
    ۶) راستی اگر آبروی بر باد رفته هاشمی را مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه سال ۸۸ جمع نمی کرد آیا الآن اصلا هاشمی موضوعیتی داشت؟
    ۷) راستی چرا در لفافه و به طرز غیر محسوسی بحث شورای رهبری را در بین کلامتان مخفی کرده اید؟! این همان بحثی است که هاشمی و اذنابش پیگیری کردند و الآن هم بی خیالش نیستند ولی چون فضا را مناسب نمی بینند سکوت کرده اند. جناب شیخ لابد نظر معصوم در خصوص شرایط رهبر در عصر غیبت را می دانید، پس لزومی به باز کردن مطلب نمی بینم.
    ۸) کسی فحاشی علیه بزرگان هیچ قومی را نمی پسندد، نمونه بارز آن دفاع علی(ع) از عثمان در زمانیکه خانه عثمان را محاصره کرده بودند و دفاع جانانه از او برای جلوگیری از کشتنش، با اینکه او را از جمله غاصبین خلافت می دانستند، ولی نمی خواستند که خلیفه کشی باب شود. ولی وقتی در هر جامعه ای، خود بزرگان آن، آتش فتنه را به پا کنند و مصالح جامعه را فدای خواسته های نفسانی خویش کنند، جز این نخواهد بود که آتش فتنه بیش از هرکس دامن خود آنها را خواهد گرفت.
    ۹) جناب شیخ آیا به راستی اگر امام در عصر حاضر زنده بود هاشمی جرئت چنین جسارتهایی را به خود میداد و اگر این شهامت را هم میداشت آیا امام از او می گذشت و اغماض می کرد؟!(لطفا با وجدان خود خلوت کرده و صادقانه قضاوت کنید).
    ۱۰) فرهنگ انقلابی آموخته از پیر جماران و معمار کبیر انقلاب اسلامی این مهم را به ما یاد داده که با کسی عقد اخوت و پیمان برادی نبسته ایم که تحت هر شرایطی با او همراه باشیم، بلکه آنچه برای ما مهم است حفظ اصل اسلام و انقلاب اسلامی است، هر کس در مسیر صحیح آن قدم برداشت، مخلصش هستیم و هر کس برای آن مشکل ایجاد کرد چون سد سدید در برابرش خواهیم ایستاد(به فضل و قوه الهی). حال میخواهد منتظری باشد، خواه هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد، روحانی و … هر کس دیگر میزان و شاخص عملکرد افراد است نه سوابقی که الآن ضد آن را عمل می کنند.
    ۱۱) تشخیص این معیار هم خودسرانه نیست بلکه با تبعیت محض از فرامین ولی امرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای خواهد بود و همه گوش به فرمان و چشم دوخته به لبان مبارکش خواهیم بود و در این خصوص هم نیازی به تفسیرهای افراطی و تفریطی نیز نداریم چون به حدی شفاف سخنان معظم له بیان می شود که جای شرح و تفسیر ندارد و اگر هم داشته باشد خود ایشان بهترین مفسر فرمایشاتشان هستند.
    ۱۲) در پایان به خود، حضرتعالی و تمامی دلسوزان انقلاب اسلامی متذکر می شوم که در خصوص اظهار نظرهایمان خدا را لحاظ کنیم چون هر کلام و سطری که گفته می شود و نگاشته می گردد، در پیشگاه عدل الهی باید دلیل شرعی و محکمه پسند برایش داشته باشیم، آنهم محکمه عدل الهی.
    خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

    • آیا همه به بند اول اعتقاد دارند ؟ ! خود نگارنده این کامنت ، یکبار با دقت بخواند :

      اولاً آقای هاشمی یا هر شخصیت دیگری را بت نکنیم و حریم ممنوعه فرض نکنیم، چون به جز حضرات معصومین همه در موضع لغزش و گمراهی هستند.

      • احتمال میدهم منظور شما جایگاه و شخصیت ولی فقیه و اطاعت محض از اوست. اگر درست حدس زده باشم لازم است خدمتتان عرض کنم این اطاعت به دستور معصوم است(که در بند ۷ به صورت گذرا به آن اشاره شده) و پشتوانه روایی، عقلایی و منطقی بسیار قوی دارد و ثمرات آن را چه در زمان حضرت امام(ره) و چه پس از آن در زمان زعامت و رهبری مقام معظم رهبری به کرّات و به عینه بارها همگان از دوست و دشمن دیده و به آن اذعان و اعتراف داشته اند. اشتباه بسیاری از افراد در این است که حال که همگان(حتی ولی فقیه) معصوم نیست، پس همه در یک سطح و حد هستند و نیازی به این حصار و حریم نیست، غافل از اینکه هم به حکم شرع و هم حکم عقل تبعیت از ولی فقیه جامع الشرایط که نظرات و اقداماتش استوار بر پایه فرامین قرآن و اهل بیت می باشد بر همگان واجب است، چرا که اگر غیر از این باشد شالوده و اساس جامعه به هم می ریزد و با حکمت الهی مغایر است، زیرا خداوند با توجه به حکمت بالغه اش بشر را بدون راهبر و رهنما رها نمی کند، یا به وسیله رسولان و انبیا، یا به وسیله امامان معصوم و یا در عصر غیبت امام معصوم، توسط مراجع و علمای ربانی که در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط یا به تعبیر ساده تر همان ولی فقیه باشد. ضمنا لازم به ذکر است این اعتقاد ساخته و پرداخته سالهای اخیر نبوده بلکه علمای سلف نیز بر این اعتقاد بوده اند لکن اختلاف نظر در حدود و اختیارات ولی فقیه مد نظر آن بزرگواران بوده و از طرفی که مهمتر از همه باید به آن توجه شود زمینه تشکیل حکومت دینی وجود نداشته که علما به جزئیات آن ورود نکرده و در حد همان نظریه باقی مانده است. اگر نیاز به روشن شدن بیشتر مطلب دارید، استدعا می کنم به نظرات بزرگان که کتابهایی در این زمینه نگاشته اند، از جمله آیت الله جوادی آملی مراجعه فرمایید تا خیلی جامع و کامل شبهات و سوالاتی که احیانا در ذهن شماست پاسخ داده شود و مرتفع گردد. با تشکر

  10. بله ما نیز اعتقاد داریم که همه بجر معصومین در معرض خطا هستند. لیکن بزرگانی همچون مقام معظم رهبری هستند که به قول وزیر فراری ارشاد، در زندگی شان حتی نقطه خاکستری هم وجود ندارد.

  11. جناب حاح آقای جعفری، احتمالاً برعکس نوشته اید چون ضد انقلاب دارد از رفتارهای آقای هاشمی بهره می برد و ایشان در شرایط حساس کنونی آب در آساب دشمن می ریزند. یکی ار دوستان در خصوص اصطلاح گروه رهبری از شما سوال نموده اند. چرا جواب نمی دهید؟ آیا جوابی دارید؟

  12. آقای جعفری از همان طیفی است که هاشمی را در انتخابات مجلس سی ام کردند. حالا طرفدار ایشان شده اند.چرا؟
    چون در جریان سیاسی خودشان دیگر شخصیتی وجود ندارد که او را جلو بیندازند. حالا نوبت هاشمی است تا توسط ایشان خراب شود.

  13. سلام وارادت،تشکر از همه عزیزانی که با اظهار نظر خود گر چه مواردی از آن تند ومقتضای فضای سیاست زده کوهدشت است،بهره مند کردند . چند نکته – ۱-پیشنهاد میکنم با مدیریت سایت میرملاس مناظره آزادی در یکی از سالنهای شهر کوهدشت تشکیل تا بیشتر وبهتر بتوانیم همدیگر رااقناع وبا این دوستان ناشناس آشنا شویم به نظر میرسد بعضی در فضا زندگی میکنند و بعضی دیگر نمیخواهند واقعیتها را بپذیرند. ۲-بنده شدیدابا شورای رهبری به دلیل عقلی وشرعی مخالفم حتی اگر آیت الله هاشمی هم با آن موافق باشد که بعید میدانم، گروه رهبری غیر از شورای رهبری است. ۳-سعی کنیم از تجارب وآزمون و خطاهای سی وچند ساله گذشته درس بگیریم ومسیر اعتدال وعقلانیت وانصاف را ترویج داده واز افراط وتفریط که هم چپ وهم راست مرتکب شده اندپرهیز کنیم که فراوان از این ناحیه آسیب دیدیم. تشکر از مدیریت سایت میرملاس وهمه عزیزان ناسناس منتقد

  14. سلام وتشکرازمدیریت سایت وزین میرملاس جهت تنویرافکارعمومی.دوستان خوب است بین خودوخداخلوت کنندوباعقلانیت قضایای بعدازانقلاب رورصدنمایندوبعدقضاوت منطقی ومستدلی داشته باشندنه براساس هوای نفس وتعصبات باندی .بزرگان ماکه همه معصوم نیستندمسلماکسی که کاراجرایی می کنددرمعرض نقدقرارمیگیردحضرت آیت الله هاشمی هم مستثنی نیستددشمن اوهم دشمن پیغمبرنیست قابل توجه بعضی ها؟تاریخ گواهی می دهدکه هاشمی مردبحران بوده وهمیشه درکناررهبری معظم انقلاب ودیگریاران انقلاب نقش اساسی برای حل بحرانهای بوجودامده داشته است.پذیرش ریاست جمهوری کشوری جنگ زده شیرمردی مثل ایشان می خواست که درواقع خودرافداکردندوقضایای بعد که درایت وازخودگذشتگی برای حفظ انقلاب به خرج دادندضمن اینکه ایشان مصون ازنقدنیست امامنصفانه قضاوت ونقدکنیم .اللهم جعل عواقب امورناخیرا

  15. آقایان فامیل و هم باندی، جعفری و نظریان
    هاشمی هرچه در این ساله برای انقلاب انجام داد در این ۴سال به باد داد، ایشان دیگر در بین ما جایگاهی ندارد لیکن در بین …….جایگاه خاصی دارد. ایشان آقازاده ها را جمع و جور کند اسلام و انقلاب پیشکش

  16. چن هاشمی ده تشنیتو درا. هی که تو ده کناغه بی هاشمی رییس جمهور بی. هی که بواتو ده کناغه بی هاشمی ده زندون شاه بی. هی که تو وبلاگ ناشتی هاشمی باغ پستش می فروخت سی جنگ.رهبر هم گت. هیچ کس از هاشمی به من نزدیکتر نیست.روزگاری میا که حناق بیری اوسه هیچ که نی ودادت برسه . بی زوو.

  17. آقای معراج سلام

  18. خدمت برادر عزیز فدا حسین
    عزیز دلم اگه فکر می کنی ما هشت سال جنگو با پول پسته هشمی جنگیدیم سخت در اشتباهی.
    در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری هم باید گفت این جمله(هیچکس از هاشمی به من نزدیکتر نیست) مربوط به دو دهه قبل است. تو این دو هه خیلی اتفاقات افتاده.
    بنده انتظار داشتم آقای شیخ جعفری به کامنت بنده در مورخ ۲۳ مهر جواب بدهند ولی ظاهراً ایشان به بیراهه رفته است. یا شیخ لطفاً در خصوص کامنت اینجانب پاسخ بگذارید نه اینکه به دوئل مناظره دعوت کنید.
    می خواهید مناظره بزارید که باز تبلیغ خودتون بشه. خدا وکیلی اگه مثلاً آقای …..رئیس جمهور شده بود حاضر بودید مناظره کنید یا اکنون که به قول شماها(که اینطور هم نیست) فرزند معنوی آقای هاشمی رئیس جمهور شده می خواید مناظره کنید و بهره ای از این جلسه ببرید؟ چرا تو این هشت سال مناظره نکردید؟ آیا تو وزارت ارشاد دنبال پستی هستید و می خواید با این مناظره ارادت خودتونو نشون بدید؟ ان شاالله که اینجوری نیست………

  19. خیلی ممنون .مقاله خیلی خوبی بود

  20. سلام
    آقا معراج امشب دیگه هاشمی خوب نمی خوابه. چون بین شما ها دیگه جایگاهی نداره………………
    آقا جان شما مواظب کلاه خودت باشه.با آقا زاده ها کاری نداشته باش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.