تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

ملکشاهی : نرخ بیکاری در لرستان ،بیشتر از آمار اعلام شده‌است/ سیر نزولی وضع معیشتی مردم

  • کد خبر : 35926
  • 24 مهر 1392 - 19:01

  رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، الهیار ملکشاهی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی در استان […]

IMG13214107

 

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، الهیار ملکشاهی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی در استان انجام شده است، اظهار داشت: با این حال همچنان لرستان با مشکلات زیادی درگیر و مواجه است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در استان دارای ریشه‌های مختلفی است و باید برای رفع آنها به دنبال این ریشه‌ها برویم، بیان داشت: در حال حاضر سرانه درآمدی مردم لرستان کمتر از نصف میانگین کشوری است.

ملکشاهی با بیان اینکه لرستان به لحاظ بیکاری نیز طی سالهای اخیر همواره در رتبه های اول و دوم کشور قرار داشته است، بیان داشت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم استان را نیز همه ما به طور ملموس می دانیم، افزود: کسانی که تا چند سال قبل جزء قشر متوسط جامعه محسوب می‌شدند امروز به عنوان قشر ضعیف و فقیر نیاز به کمک دارند.

ملکشاهی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان را به خوبی بررسی نکرده و در برخی موارد به بیراهه رفته‌ایم، افزود: طرح آمایش استان باید در گذشته تهیه می‌شد و بر اساس آن حرکت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهدشت بسیاری از مشکلات مردم را آزار می‌دهد، عنوان کرد: بسیاری از روستاهای این شهرستان از داشتن نعمت برق مناسب محروم هستند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش راه کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته است بیان داشت: در حال حاضر مردم انتظار دارند به روند عملیات چهارخطه کردن محور خرم آباد – کوهدشت سرعت بیشتری داده شود.

ملکشاهی با بیان اینکه در لرستان ظرفیت‌های زیادی در بخش آب، خاک و گردشگری وجود دارد، افزود: سوال این است که از این ظرفیت‌ها چه مقدار استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان بیان داشت: در حال حاضر ما یک فرودگاه فعال و یک هتل مناسب در استان نداریم.

ملکشاهی با بیان اینکه برای رونق صنعت گردشگری ما نیاز به تقویت زیرساختها داریم، ادامه داد: با حضور استاندار جدید لرستان امیدها برای تغییرات و تحولات مطلوب در استان ایجاد شده که امیدواریم این موضوع محقق شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. ملکشاهی نازار نرخ بیکاری ما که خبر تازه ای نیست

  2. نماینده محترم کلاه خودتو بذار بالاتر لطفاً
    هرکجا دارد وکیلی آن حوزه را آباد کرد
    جز لرستان که وکیلش روی دستش باد کرد
    واقعا به یک لطیفه شبیهه این اظهار نظرات . آخه از دولتی سر جنابعالی باید وضعیت معیشتیمون بهتر بشه که شما هم زیان در کام گرفتید و سکوت را بر نطق ترجیه داده اید .
    راستی این ماه گفتید چند تا ختم و فاتحه خونی رفتید ؟!!

  3. اقای نماینده محترم به خاطر خدا هم شده فکری به حال جوانان بیکار این استان بکنید راستی اقای نماینده خواستم بدانید که متاسفانه برخی از افرادی که دارای مقام ومنصب هستند به خاطر این که دستشان رو نشود به اقوام وفامیل های خود می گویند اول برو فامیلیتو عوض کن بعد بیا تا استخدامت کنم .اقای نماینده اگر شما انها را ببینی با این افراد چه می کنی؟اقای نماینده راستی ایا به فکر خانواده شهدا وجانبازان هستید؟چگونه در اطراف خودتان کسانی که حتی یک روز جبهه ندارند توانستند با واسطه از یک خانواده همگی استخدام شوند اما خانواده شهدا و رزمندگان بیکارند؟
    اقای نماینده اگر خانواده ای در زمان جنگ ۶ نفر پسر داشته باشد و هیچ کدام یک روز به جبهه نروند ب ودنبال درس ومشق خود باشند ایا الان نباید با افرادی که تمام در ان روز ها جان ومال ودرس خود را فدای نظام کردند فرق داشته باشد؟به نظر من فرق دارد چون می بینم چنین خانواده ای ۶ پست کلیدی از جمله ….؟این فرق بین من خانواده شهید وان خانواده ای است که در زوز گاری که برادر من شهید می شد وخودم جانباز شدم پشت میز های گرم ونرم مدرسه بود اما حالا مکن برای سرایدار یک مدرسه باید دست به دامن همین نماینده وبرادران ایشان شوم
    سایت میر ملای ملجا وماوای ما دل شکستگان امروزی و رزمندگان دیروزی جبهه وجنگ می باشد پس اقای ازادبخت شما هم مثل بقیه نباس و سانسور نکن و به وظیفه دینی خود که همان درد دل خانواده شهداست ادامه بده .ضمنا اگر بخواهید اسم اصلی خودم را در اختیار شما و …….قرار خواهم داد

  4. آقای ملکشاهی رفتی نماینده شدی فقط واسه اینکه “بگی” بیکارمون زیاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو که پیر زنای پشت کوه هم میدونن

  5. ما مردم دوست داریم واقعا آقای نماینده این شجاعت رو داشته باشد و بگوید چه فرقی با نماینده های قبلی داشته است تا جایی که ما میدانیم این آقا فقط کارش شده عزل نصب های تکراری شاید این آقا فکر کرده وظیفه ی اصلی نمایندگان همین است قوه ی مقننه رو با این حساب باید باید نصاب المدیر و الفراش و ….بنامیم اقایان قبلی هم همین کارا رو کردند که مردم آنها را پس زدند و نوبت به شما رسید تارخ مصرف شما هم خواهد گذشت خواهشا با شعور مردم بازی نکنید .

  6. دوستان عزیز کمی با انصاف قضاوت کنید طرح های بزرگی مثل پتروشیمی، چهارخطه ها، مجوز برداشت آب از سد سیمره ، ارتقاء بخش رومشگان به شهرستان ، خودروسازی و……در زمان آقای ملکشاهی (در ظرف کمتر از یکسال و نیم) به صورت شبانه روزی پیگیری و برخی نیز عملیاتی شده است در حالی که کارنامه ۱۲ ساله و ۴ ساله برخی از نمایندگان قبلی حتی دغدغه این مسائل هم به صورت جدی وجود نداشت

    • احسنت

    • جناب واقع بین مصوباتی چون پتروشیمی.چهار خطه.خودروسازی و…در زمان اقای شاهرخی قبادی اخذ گردید مصوباتی که جناب ملکشاهی آنرا کاغذ پاره می خواندند.بهتر است اطلاعاتتون رو بروز کنید.

      • اقا امیر بزرگوار
        خبر جدید رابخوان اقای نماینده تا در فکر عوض نمودن مدیریت مدارس بود تا به فکر تعویض ابدارچی ادارات بود نمایندگان خوزستان مجوز ابطال احداث سد معشوره را گرفتند
        اقای نماینده محترم این فقط در تاریخ برای شما خواهد ماند که ان چنان درایتی به خرج دادید که سد در حال احداث معشور ه را تعطیل نمودید
        اقای نماینده محترم حالا مردم قدر قبادی را می دانند که چگونه مجوز احداث سد معشوره – چهار خطه کردن جاده – خودرو سازی و را اهن را گرفت وشما انها را یکی پس از دیگری ملغی کردید

    • اقای واقع بین کجایی
      مجوز تعطیلی معشوره صادر شد چون برای نماینده ما رای اوردن کدخدایی- قالیباف- و مصاحبه های روز نامه پسند مهم تر بود وبرایی نمایندگان خوزستان تعطیلی معشوره

    • این که گفتی مصداق این شعره که میگه : دیگران کاشتند و ما خوردیم . . .

    • اقای واقع بین سد معشوره در اثر بی لیاقتی برخی منهدم شده و اب ان ماسین سلزی را با خودش برده و قراره ضایعات سد وماشین سازی به عناون ماده اولیه پتروشیمی بکار بره

  7. عجب کشف مهمی، راه چاره را بگرد که از عمل کار برآید به سخن دانی نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.