- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : نرخ بیکاری در لرستان ،بیشتر از آمار اعلام شده‌است/ سیر نزولی وضع معیشتی مردم

IMG13214107

 

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، الهیار ملکشاهی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی در استان انجام شده است، اظهار داشت: با این حال همچنان لرستان با مشکلات زیادی درگیر و مواجه است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در استان دارای ریشه‌های مختلفی است و باید برای رفع آنها به دنبال این ریشه‌ها برویم، بیان داشت: در حال حاضر سرانه درآمدی مردم لرستان کمتر از نصف میانگین کشوری است.

ملکشاهی با بیان اینکه لرستان به لحاظ بیکاری نیز طی سالهای اخیر همواره در رتبه های اول و دوم کشور قرار داشته است، بیان داشت: نرخ بیکاری در این استان بسیار بیشتر از آماری است که اعلام می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم استان را نیز همه ما به طور ملموس می دانیم، افزود: کسانی که تا چند سال قبل جزء قشر متوسط جامعه محسوب می‌شدند امروز به عنوان قشر ضعیف و فقیر نیاز به کمک دارند.

ملکشاهی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان را به خوبی بررسی نکرده و در برخی موارد به بیراهه رفته‌ایم، افزود: طرح آمایش استان باید در گذشته تهیه می‌شد و بر اساس آن حرکت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهدشت بسیاری از مشکلات مردم را آزار می‌دهد، عنوان کرد: بسیاری از روستاهای این شهرستان از داشتن نعمت برق مناسب محروم هستند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش راه کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته است بیان داشت: در حال حاضر مردم انتظار دارند به روند عملیات چهارخطه کردن محور خرم آباد – کوهدشت سرعت بیشتری داده شود.

ملکشاهی با بیان اینکه در لرستان ظرفیت‌های زیادی در بخش آب، خاک و گردشگری وجود دارد، افزود: سوال این است که از این ظرفیت‌ها چه مقدار استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان بیان داشت: در حال حاضر ما یک فرودگاه فعال و یک هتل مناسب در استان نداریم.

ملکشاهی با بیان اینکه برای رونق صنعت گردشگری ما نیاز به تقویت زیرساختها داریم، ادامه داد: با حضور استاندار جدید لرستان امیدها برای تغییرات و تحولات مطلوب در استان ایجاد شده که امیدواریم این موضوع محقق شود.