تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
10

معرفی وبلاگ های فعال شهدای کوهدشت / بخش دوم

  • کد خبر : 35989
  • 26 مهر 1392 - 15:14

از راست شهیدان والامقام محمدمراد گراوند، حسینقلی آزادبخت و آقای مرتضی قبادی   وبلاگ ” گردان محبین ” با مدیریت آقای مرتضی قبادی گردان محبین گردان محبین اولین گردان رزمی شهر کوهدشت است که در سالهای اول جنگ تحمیلی تشکیل شد . این گردان در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه حضور داشت و با […]

shahid (527)

از راست شهیدان والامقام محمدمراد گراوند، حسینقلی آزادبخت و آقای مرتضی قبادی

 

وبلاگ ” گردان محبین ” با مدیریت آقای مرتضی قبادی

گردان محبین

گردان محبین اولین گردان رزمی شهر کوهدشت است که در سالهای اول جنگ تحمیلی تشکیل شد . این گردان در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه حضور داشت و با توجه به وضعیت عملیات خسارت سنگینی را متحمل شد . گردان محبین در ادامه تقریباً در بیشتر عملیاتها حضور داشت از اولین فرماندهان آن می توان به برادر مهندس رضامند ، برادر حاج مرادعلی محمدی ، شهید والامقام علیمردان آزادبخت اشاره کرد .و درادامه حاج سیروس لرستانی فرماندهی این گردان را بعهده داشتند . این گردان در عملیات کربلای چهار به فرماندهی شهید والامقام علیمردان آزادبخت چنان عمل کرد که موجع حیرت فرماندهان لشکر شده و باور نداشتند که این گردان حتی علاوه بر مناطق مشخص شده ، مناطق دیگری را نیز فتح کرده است . گردان محبین در عملیات کربلای پنج نیز با رشادت فرماندهی چون شهید والامقام علیمردان آزادبخت ، شهید والامقام علی محمد کوشکی ، شهید والامقام مروت طرهانی با وجود تحمل تلفات سنگین برگی از تاریخ جنگ تجمیلی را در شلمچه به یادگار گذاشت .

از افتخارات این گردان حضور دیگر هم استانی هایمان در این گردان بود که به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند که نمونه آن می توان به شهید والامقام جلال ابراهیمی ( از شهر دورود) و شهید والامقام حشمت الله قلی ( از شهر الیگودرز ) اشاره کرد .

گردان محبین علاوه بر مناطق جنوب در مناطق غرب نیز چنان درخشید که همواره از فاتحان شناخته شده بود . در عملیات والفجر ۹ با تصرف ارتفاعات مهم و استراتژیک منطقه شرق و شمال شرق شهر سلیمانیه برگی دیگر در تاریخ عملیاتهای انجام شده در جنگ تحمیلی آفرید .

گردان محبین در سالهای ۶۶ و ۶۷ با حضور در مناطق عملیاتی غرب بطور ثابت ، توانست با شرکت در عملیاتهای همچون نصر ۴ ( آزاد سازی شهر ماؤوت) ، بیت المقدس ۲ و آزاد سازی ارتفاعات مهم و استراتژیک گرده رش ، قمیش، گوجار و …. توانست بعنوان یک گردان عملیاتی جایگاه خود را در جنگ تحمیلی نشان دهد .

در میان رزمندگان غیور شهر کوهدشت رزمنده ای وجود ندارد که روزها ، ماهها و سالهایی را در این گردان خدمت نکرده باشد . تقریباً اکثر شهدای کوهدشت در این گردان حضور داشته و این گردان افتخار آن را دارد که رزمندگانی که نمونه آنان در تاریخ اسلام بی نظیر بوده را داشته است ، شهدایی همچون شهید والامقام مجتبی آدینه وند ، شهید والامقام دکتر محمد علیم عباسی ، شهید والامقام دکتر اسماعیل هادیان ، شهید والامقام حمید رضا محمدی،شهید والامقام پرویز یرویز پور، و همه شهدای والامقام شهرمان لحظاتی از عمر شریفشان را در این گردان حضور داشته اند .

 Untitled

 

Untitled2

Untitled13

Untitled4

Untitled12

Untitled3

Untitled8

Untitled10

Untitled14

Untitled15

Untitled9

Untitled6

Untitled5

Untitled

Untitled19

Untitled7

 

آدرس وبلاگ ” گردان محبین ”       http://gordanmohebin.mihanblog.com/

 

میرملاس نیوز : از دوستان عزیز مخصوصا جوانانی که مایل به همکاری با سرویس شهدا و معرفی شهدای مظلوم کوهدشت هستن عاجزانه درخواست میکنیم که مشخصات و شماره تماس خودشون رو برای ما کامنت بذارن تا مدیریت یکی از چندین وبلاگی که ساخته شده  و غیرفعال هستند رو به عهده بگیرند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=35989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. برادر بالنگ
    از زحمات جنابعالی در معرفی آثار و عملکرد رزمندگان کوهدشتی و معرفی شهدای این خطه تلاش می کنید سپاسگزاریم

  2. باسلام وامتنان
    در راستای بیان حقائق دفاع مقدس ضرورت دارد گردان محبین ، تاریخچه تأسیس آن ، اسامی فرماندهان و معاونین ، فرماندهان گروهان ها و درصورت امکان فرماندهان دسته ها ، عملیاتها و مناطق پدافند و سایر مسائل مربوط به آن معرفی شود .

    • سلام حاج آقا
      ممنون از حضورتون
      چشم انشاالله پیگیر میشیم و اطلاعات کامل و جامع از گردان همیشه قهرمان محبین رو در سایت قرار میدیم

  3. سلام برادر بالنگ
    ممنون دستت درد نکنه جاب بود صفحه شهدا
    موفق باشی
    فاضلی

    • سلام میلاد جان
      ممنون از شما که به سرویس شهدا سر زدین موفق باشید

  4. گردان محبین همیشه زنده است…

  5. سلام هرکه هستی مظلومیت مافراموش شدگان را فریاد میزنی خدا قوت شاید گوش شنوای واسه مشکلات امثال من باز باشد سال ۶۲درمنطقه جنوب پاسگاه زید ترکش خوردم روزای غیرت بودوایثاربیمارستان صحرای رفتم برگشتم سال ۶۴عملیات والفجر۹ عراقیا باشلیک مستقیم گلوله تانک به کوه ازماپذیرای کردنددوستان زخمیروانتقال دادند منم که از ترکش سنگ موج انفجاروبی نصیب نمونده بودم بازم زدیم تو رگ غیرتو ایثاروگذشت یادش بخیر حالا من موندمو درد کمردردکتف ریو سینه خراب گوش پرسروصدا ومسعولان مربوطه بی جواب شاید جوابی از شما گرفتم شاید

  6. برادر بالنگ سلام،گر چه دیر اما از صمیم قلب وبا صفای دهه شصت ازشما سپاسگزارم که شهیدان را میبینید ورسالت جاودانه آنها را تعقیب میکنید.تحقیقا با آنها مهشورید .راجع به وبلاگهای غیر فعال درخدمتیم.

  7. لطفااگرمیشودازشهیدشاکرم رحمتی وسیروس دوست محمدی هم اطلاعاتی بدهید.باتشکر

  8. نفر اول سمت چپ عگس اول شهید والامقام حشمت اله بیات می باش

  9. خیلی وبلاگ قشنگیه به وبلاگ ماهم سری بزنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.