- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معرفی وبلاگ های فعال شهدای کوهدشت / بخش دوم

shahid (527) [1]

از راست شهیدان والامقام محمدمراد گراوند، حسینقلی آزادبخت و آقای مرتضی قبادی

 

وبلاگ ” گردان محبین ” با مدیریت آقای مرتضی قبادی

گردان محبین

گردان محبین اولین گردان رزمی شهر کوهدشت است که در سالهای اول جنگ تحمیلی تشکیل شد . این گردان در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه حضور داشت و با توجه به وضعیت عملیات خسارت سنگینی را متحمل شد . گردان محبین در ادامه تقریباً در بیشتر عملیاتها حضور داشت از اولین فرماندهان آن می توان به برادر مهندس رضامند ، برادر حاج مرادعلی محمدی ، شهید والامقام علیمردان آزادبخت اشاره کرد .و درادامه حاج سیروس لرستانی فرماندهی این گردان را بعهده داشتند . این گردان در عملیات کربلای چهار به فرماندهی شهید والامقام علیمردان آزادبخت چنان عمل کرد که موجع حیرت فرماندهان لشکر شده و باور نداشتند که این گردان حتی علاوه بر مناطق مشخص شده ، مناطق دیگری را نیز فتح کرده است . گردان محبین در عملیات کربلای پنج نیز با رشادت فرماندهی چون شهید والامقام علیمردان آزادبخت ، شهید والامقام علی محمد کوشکی ، شهید والامقام مروت طرهانی با وجود تحمل تلفات سنگین برگی از تاریخ جنگ تجمیلی را در شلمچه به یادگار گذاشت .

از افتخارات این گردان حضور دیگر هم استانی هایمان در این گردان بود که به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند که نمونه آن می توان به شهید والامقام جلال ابراهیمی ( از شهر دورود) و شهید والامقام حشمت الله قلی ( از شهر الیگودرز ) اشاره کرد .

گردان محبین علاوه بر مناطق جنوب در مناطق غرب نیز چنان درخشید که همواره از فاتحان شناخته شده بود . در عملیات والفجر ۹ با تصرف ارتفاعات مهم و استراتژیک منطقه شرق و شمال شرق شهر سلیمانیه برگی دیگر در تاریخ عملیاتهای انجام شده در جنگ تحمیلی آفرید .

گردان محبین در سالهای ۶۶ و ۶۷ با حضور در مناطق عملیاتی غرب بطور ثابت ، توانست با شرکت در عملیاتهای همچون نصر ۴ ( آزاد سازی شهر ماؤوت) ، بیت المقدس ۲ و آزاد سازی ارتفاعات مهم و استراتژیک گرده رش ، قمیش، گوجار و …. توانست بعنوان یک گردان عملیاتی جایگاه خود را در جنگ تحمیلی نشان دهد .

در میان رزمندگان غیور شهر کوهدشت رزمنده ای وجود ندارد که روزها ، ماهها و سالهایی را در این گردان خدمت نکرده باشد . تقریباً اکثر شهدای کوهدشت در این گردان حضور داشته و این گردان افتخار آن را دارد که رزمندگانی که نمونه آنان در تاریخ اسلام بی نظیر بوده را داشته است ، شهدایی همچون شهید والامقام مجتبی آدینه وند ، شهید والامقام دکتر محمد علیم عباسی ، شهید والامقام دکتر اسماعیل هادیان ، شهید والامقام حمید رضا محمدی،شهید والامقام پرویز یرویز پور، و همه شهدای والامقام شهرمان لحظاتی از عمر شریفشان را در این گردان حضور داشته اند .

 Untitled [2]

 

Untitled2 [3]

Untitled13 [4]

Untitled4 [5]

Untitled12 [6]

Untitled3 [7]

Untitled8 [8]

Untitled10 [9]

Untitled14 [10]

Untitled15 [11]

Untitled9 [12]

Untitled6 [13]

Untitled5 [14]

Untitled [15]

Untitled19 [16]

Untitled7 [17]

 

آدرس وبلاگ ” گردان محبین ”       http://gordanmohebin.mihanblog.com/

 

میرملاس نیوز : از دوستان عزیز مخصوصا جوانانی که مایل به همکاری با سرویس شهدا و معرفی شهدای مظلوم کوهدشت هستن عاجزانه درخواست میکنیم که مشخصات و شماره تماس خودشون رو برای ما کامنت بذارن تا مدیریت یکی از چندین وبلاگی که ساخته شده  و غیرفعال هستند رو به عهده بگیرند.