- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اربعین ارتحال آیت الله طاهری خرم آبادی برگزار شد

 

مراسم چهلمین روز درگذشت عالم ربانی آیت الله طاهر ی خرم آبادی، با حضور مراجع عظام تقلید و شخصیت های حوزوی ،کشوری و استانی در قم برگزار شد.   

به گزارش میرملاس نیوز  ؛ در این آیین باشکوه که حضرات آیات عظام و مراجع تقلید شبیری زنجانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، مصباح یزدی، ابراهیم امینی، محمد مومن، حسینی بوشهری، برخی اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، کرمرضا پیریایی استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم جلیل القدر گرامی داشته شد.
امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به خدمات آیت الله طاهری خرم آبادی گفت: ایشان با وجود جایگاه بالای فقهی و علمی، مسوولیت های سیاسی اجتماعی زیادی را تقبل کرده و به خوبی نیز به رسالت خود عمل کردند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی از آیت الله طاهری خرم آبادی به عنوان فقیه برجسته، فاضل، مجتهد و صاحب نظر در علوم دینی نام برد و افزود: امام راحل به آیت الله خرم آبادی علاقه خاص داشتند.
در این مراسم همچنین برخی شخصیت ها از استان های لرستان، گلستان، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت، طلاب و فضلا و مدرسان حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.
عضویت در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم لرستان، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگی امام در امور حج و زائران بیت‌الله الحرام و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰، امامت جمعه موقت تهران و عضویت در فقهای شورای نگهبان از جمله سوابق مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی است.