تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

ایرج رحمان‎پور: ایرانیان، سرگذشت خود را در موسیقی لری پیدا ‎می‎کنند/ احتمال انتشار ” وانو ” پس از ماه صفر

  • کد خبر : 36124
  • 28 مهر 1392 - 17:03

    ایرج رحمان‎پور خواننده پر آوازه لرستانی معتقد است گروه‎های موسیقی استان به دلیل مشکلات اقتصادی دوام زیادی ندارند. ایرج رحمان‎پور در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: سال‎های سال است موسیقی زاگرس از صداوسیما به گوش می‎رسد و چندین جشنواره در تهران برگزار شده است. به گزارش میرملاس نیوز به […]

 

 

ایرج رحمان‎پور خواننده پر آوازه لرستانی معتقد است گروه‎های موسیقی استان به دلیل مشکلات اقتصادی دوام زیادی ندارند.

ایرج رحمان‎پور در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: سال‎های سال است موسیقی زاگرس از صداوسیما به گوش می‎رسد و چندین جشنواره در تهران برگزار شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، وی اضافه کرد: غنای موسیقی لری باعث شده ایرانیان با آن ارتباط برقرار کرده و گذشته و سرگذشت خود را در این موسیقی پیدا ‎کنند.

این هنرمند لرستانی با اشاره به گروه‎های موسیقی اخیر که در استان تشکیل شد، بیان کرد: متأسفانه این گروه‎ها به خاطر مشکلات اقتصادی و دلایل شخصی، دوام زیادی ندارند و بعد از مدت کوتاهی  از هم می‎پاشند.

این خواننده موسیقی نواحی ادامه داد: در گروهی که اخیراً به نام «راهو» تشکیل داده‎اند سعی شده افرادی که توانایی دارند مدت زیادی با گروه بمانند را در کنار هم جمع کنند.

رحمان‎پور یادآور شد: در این گروه نوازنده سرنا احسان عبدی‎پور، تار سعید صالحی، ضرب محسن قاسمی، دهل امین عبدی‎پور، عود یا بربط احمد رنجبر، کمانچه امیر نوروزی و سازهای کوبه‎ای را ویریا رحمان‎پور می‎نوازد.

این هنرمند لرستانی با بیان اینکه این گروه از مستعدترین افراد و نوازندگان موسیقی لری بوده، خاطرنشان کرد: احسان عبدی‎پور چندسالی است که همراه من سرنا می‎نوازد و امیر نوروزی نیز برگزیده چندین جشنواره است و درکل تمام اعضای گروه افرادی حرفه‎ای و بااستعداد هستند.

وی با اشاره به کنسرت  اخیرش، تصریح کرد: این کنسرت در آبان‎ماه در سالن فرهنگی برج آزادی با همکاری مرکز موسیقی کشور برگزار می‎شود و در آن از آهنگ‎های خاطره‎انگیز آلبوم‎های آینه اشک، گل آتش، سفر امید، هچایه و بهارباد خوانده می‎شود.

رحمان‎پور با اشاره به آلبوم جدیدش اشاره کرد: این آلبوم با نام وانو با همکاری حسین فرنیا به احتمال زیاد بعد از ماه‎های محرم و صفر وارد بازار موسیقی می‎شود.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. آلبوم جدید استاد رحمان پور به نام وانو با همکاری آقای استاد حسین پرنیا و تهیه کنندگی آقای منوچهر آزادی ، شرکت فرهنگی هنری نی داوود آماده توزیع در بازار می باشد.
    لطفا نام آقای پرنیا را اصلاح نمایید.

    • سلام خدمت شما،جناب آقای مهدی پور عزیز آلبوم ((وانو))ی استاد رحمانپور که خیلی وقته تو بازار موجوده،آیا این همون آلبومه یا تغییراتی داره؟

  2. وقت آن رسیده مسولین استان بدور از سیاست زدگی تلاش کنند تا استاد رحمانپور به عنوان چهره ماندگار موسیقی ایران ولرستان نامش ثبت گردد.

  3. سلام دورود بر استاد بزرگ و گرانقدر لرستان -روزی نیه که صدات نشنوم -شوی نیه که دنگت سکوت پژاره م نشکنه

  4. چه جمله زیبا و قشنگ و با معنای بزرگی – این موسیقی، موسیقی باستانی تمدن ایلامیان نخستین تمدن ایرانیان است که همه ایرانیان بایستی گذشته تاریخی خود را در این وادی جستجو کنند -زنده باد استاد بزرگ موسیقی ایران و لرستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.