- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خونریزی بینی در چه افرادی بیشتر است؟

1525492_941 [1]

حبیب نورعلی

میرملاس نیوز/سرویس سلامت:

پدرام برقعی متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خون دماغ شدن یکی از بیماری هایی است که در تمام سنین اتفاق می افتد و افرادی که به بیماری هموفیلی و بیماری های کبدی مبتلا هستند بیشتر از سایر افراد مستعد به خونریزی از بینی می شوند. 

وی افزود: افرادی که به خونریزی بینی مبتلا می شوند نبایستی بلافاصله به حالت دراز کش قرار بگیرند چرا که باعث افزایش خون در سر و گردنشان شده و بهتر است در این مواقع فرد به حالت نشسته و سر به سمت بالا قرار دهند. 

وی اظهار داشت: افرادی که مواد مخدر استفاده می کنند همچنین افرادی که مبتلا به سوء تغذیه و کمبود ویتامین های آ و دی هستند احتمال بروز خونریزی از بینی بسیار زیاد است. 

وی عنوان کرد: عوامل تشدید کننده خون دماغ شدن دو دسته است،‌ موضعی و سیستمیک که در دسته اول ضربه، شکستگی های بینی یا جراحی که بر روی بینی صورت می گیرند از عوامل موضعی تشدید کننده خونریزی بینی هستند و افرادی که بینی خود را برحسب عادت دستکاری می کنند مستعد به خونریزی بیشتر هستند. 

وی به افرادی که خونریزی بینی دارند توصیه کرد: پایه بینی را حدود ۴ تا ۵ دقیقه به صورت ثابت به نحوی که دست برداشته و گذاشته شود فشار داده و در این صورت راه خونریزی بینی بسته می شود.