تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کلید مشکل سد معشوره در دست دولت تدبیر و امید

  • کد خبر : 36295
  • 01 آبان 1392 - 8:11

  حسین ناصری / میرملاس نیوز :   احداث سد معشوره که از آرزوهای دیرینه مردم کوهدشت است، از سال ۹۰ با گرفتن مصوبه دولت به طور رسمی شروع شد. این سد بزرگ، حاصل زحمات دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد و ثمره‌ی فریاد نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و نتیجه پیگیری ائمه جمعه( گذشته و […]

11

 

حسین ناصری / میرملاس نیوز :

 

احداث سد معشوره که از آرزوهای دیرینه مردم کوهدشت است، از سال ۹۰ با گرفتن مصوبه دولت به طور رسمی شروع شد.

این سد بزرگ، حاصل زحمات دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد و ثمره‌ی فریاد نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و نتیجه پیگیری ائمه جمعه( گذشته و حال) شهرستان می‌باشد.

با بهره برداری از این سد که بر روی رودخانه کشکان احداث می‌شود، تقریباً ۳۵ هزار هکتار از اراضی دیم دشت‌های کوهدشت، رومشگان و طرهان به کشت آبی تبدیل می‌شوند.

تولید انرژی برق آبی، مهار سیلاب، تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی از جمله مزایای احداث سد معشوره است.

عملیات اجرایی سد معشوره خرداد ماه سال‌جاری با حضور رئیس جمهور اسبق شروع شد، پیش‌بینی شده است این سد در مدت ۵ سال به بهره‌برداری برسد و از ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده این سد برای مصارف کشاورزی، ۱۷ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و شش میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی اختصاص یابد.

این سد از مهم‌ترین ضرورت‌های استان لرستان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و شکوفایی اقتصاد است که در سفرهای استانی هیات دولت به لرستان مورد توجه جدی قرار گرفته است. چشم امید جوانان کوهدشت و کشاورزان به اجرایی شدن این پروژه سرنوشت‌ساز و تعیین کننده آینده استان لرستان است.

این درحالی‌ است که علیرغم داشتن مصوبه هیأت دولت و دستور اجرای پروژه توسط رئیس جمهور اسبق به دلایل ناشناخته متأسفانه تاکنون قرارداد کار با پیمانکار امضاء نشده است و هم‌چنین خبرها حاکی از آن است که دفتر شرکت مهاب قدس در شهرستان تعطیل شده است. همان‌طور که می‌دانیم هدف اصلی این پروژه انتقال آب به شهرستان کوهدشت می‌باشد و در صورتی‌که این قسمت از کار حذف گردد فکر تعطیلی کامل پروژه مرحله بعدی این تراژدی غمناک خواهد بود.

لازم به یادآوری است در حال حاضر کار نیروگاه «گرمورت» نیز تعطیل شده است.

 

12

 

بنا بر مطالب ذکر شده مردم کوهدشت از نمایندگان استان، استاندار و سایر مدیران اجرایی انتظار دارند در وهله‌ی اول و در اسرع وقت قرارداد کار با پیمانکار پروژه منعقد گردد، چرا که احتمال تعطیلی کارگاه وجود دارد و در صورت تعطیلی کارگاه هزینه‌های سنگینی باید پرداخت شود تا دوباره کارگاه آغاز به کار کند.

در وهله‌ی دوم مردم خواهان در دستور کار قرار گرفتن سامانه انتقال آب به کوهدشت و بازگشایی و فعالیت دفتر شرکت مهاب قدس در کوهدشت هستند.

در وهله‌ی سوم مردم تغییر مدیریت اجرایی پروژه را خواهانند و از مسئولان می‌خواهند در اسرع وقت با جایگزین کردن نیرویی دلسوز و با انگیزه روند اجرای کار را سرعت بخشند.

ما به خوبی از تداوم خشکسالی در دیگر مناطق کشور آگاهیم اما به کار بردن راهکار و شیوه‌هایی برای تأمین نیاز کشاورزان هم‌چون سایر استان‌های دیگر خواسته‌ای است که از مسئولان داریم.

بهره برداری از سد معشوره علیرغم تأمین آب آشامیدنی کوهدشت، ده‌ها هزار شغل ایجاد می‌کند و می‌تواند تحولی عظیم در کشاورزی شهرستان ایجاد نماید. نمایندگان استان و سایر مسئولین مواظب باشند خاطره تلخ واگذاری پتروشیمی لرستان بار دیگر در قالب تعطیلی بزرگ‌ترین سد استان لرستان محقق نگردد.

نمایندگان و مسئولین زیربط بدانند هر کدام از شما که در تحقق این پروژه بزرگ گام بردارید به پیشرفت استان لرستان کمک کرده و به سهم خود در این کار بزرگ سهیم خواهید بود و دعای خیر مردم نصیب شما می‌شود. اگر در این راه سستی کنید خیانتی بزرگ را مرتکب و  مردم شما را نفرین کرده و تا ابد این لکه‌ی ننگ در پرونده کاری شما در تاریخ ثبت خواهد شد.

کلید پیشرفت مهم‌ترین پروژه لرستان در دست دولت تدبیر و امید است و انتظار می‌رود امید مردم رنج‌دیده و محروم شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد و چگنی ناامید نگردد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق این پروژه باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. خیلی با هوشی ومنصفی اقای ازادی…بخت !کدام مردم تغییر مدیریت پروژه را خواستارند ؟اونهایی که از اشیا عتیقه غار کلماکره مثل جونشون حفاظت کردند!!!ممکنه تنگه گاوشمار را مثل نامش به تاراج ببرند

  2. سلام جناب آقای حسین ناصری مصوبه تعطیلی سدمعشوره توسط معاون وزارت نیرو صادر وتوسط نماینده شهرستان ونمایندگان استان پیگیری مصوبه لغو ومنجر به عوض شدن معاون وشخص دیگری جایگزین شد

  3. با پیگیری اساتید حوزه و دانشگاه، اخبار سراسری ساعت ۲ عصر (روز چهارشنبه) اعلام کرد که کار این سد ادامه دارد- از پیگیری این دوستان سپاسگزاریم

  4. آقا امین واقعا تشکر به خاطر زحمات بی دریغ شما برای کوهدشت فراموش شده

  5. به امید احداث هرچه زودتر این پروژه،و مشاهده ی سرسبزی و آبادانی ولاتم کوهدشت

  6. سیمره یش چیه ا ریا و باری خما

  7. ای کاش بجای این که می روند و بازهم فرهنگی می آورند یک نفر از بدنه وزارت کشور یا خود فرمانداری آشنای بکار و باسواد بعنوان فرماندار معرفی شود
    ای دوستان شما که نمی دانید آوردن نیروهای فرهنگی به وزارت کشور چه ضرری به این شهرستان زده است آقای امامی با آوردن ۸ نفر نیروی فرهنگی بعنوان مثال ۵بخشدار ۱معاون فرماندار و ۱ حراست و فرماندار از اداره ارشاد استان وآقای قبادی با آوردن معاون و بخشداران از بیرون از فرمانداری و یا آقای ملکشاهی که سه تن از بخشداران فرهنگی انتخاب نموده چه گلی به سر این شهرستان زدند ایا عملرد آنها را بیاد ندارید ؟ این آنها انقدر ضرر برای این شهرستان داشت که در این مدت ۸ سال فقط آمدن و آموزش کار و بار فرمانداری را یاد گرفتن .
    چرا ما باید از نیروهای ارزشی فرمانداری خودم که هر کدام در سطح استاندار می باشند استفاده نکیم ما الان در داخل فرمانداری نیروهای وابسته به دولت تدبیر و امید و ملکشاهی و چپ را داریم که مدرک تحصیلی آنها دکتری – فوق لیسانس و دارای سابقه و تجربه کاری فراوان هستند چرا از آنها استفاده نشود و آنها اگر نیروی غیر وزارت کشوری بیاد با آو کار نخواهد کرد و مطمئن باشید او هر که باشد موفق نیست و وضعیت شهرستان همین خواهد بود .
    من از آقای بازونداستاندار خواهش میکنم که برای هر سازمانی از نیروی های شایسته خود همان سازمان استفاده کند و به عوامل و گروهها ی به اصطلاح فشار بگویید بروید و نیروی ارزشی همان سازمان را پیدا کنید و برای من بیاورید نه از بیرون سازمان هر چه باشد شما رادولت تدبیر و امید اورده است و مطمئن باشد که دولت شما را حمایت میکند.
    در پایان از اینکه از اسم مستعار به هر دلیل استفاده نمودن معذرت میخواهم .

  8. خدایا توخودشاهدباش مابین دواب قرارگرفته ایمو تشنه لب دنبال اب میگردیم خدایا دستان وقلمهای راکه بدنبال سیراب کردن این منطقو ابدانی ان مینگارندتوخودپاداش دهنده باش امین راستی جریان واگذاری پتروشیمی به ازمابهتران چه بود اقای اسفندیاری لطفن جواب بدید سپاسگذارم

  9. کار مطالعات این سد و آزمایش آن در دوره احمدی نژاد بوده نه دولت های قبل بخدا از احمدی نژاد متنفرم اما واقعیت بهتر از همه چیزه من خودم به چشم خودم دیدم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.