تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

روز غدیر، روز کامل شدن دین و روز اتمام نعمت است

  • کد خبر : 36309
  • 01 آبان 1392 - 15:25

  میرملاس نیوز : روز هجدهم ذی‌الحجه یادآور روز مهمی است و روزی است که رسول خدا (ص) پس از انجام اعمال حج مردم را در غدیر جمع کردند و فرمان خدا را که امامت و ولایت حضرت علی (ع) بر امت بود را به آنها ابلاغ کرد. خداوند با برگزیدن حضرت علی (ع) به […]

2013-10-15_19938_355

 

میرملاس نیوز : روز هجدهم ذی‌الحجه یادآور روز مهمی است و روزی است که رسول خدا (ص) پس از انجام اعمال حج مردم را در غدیر جمع کردند و فرمان خدا را که امامت و ولایت حضرت علی (ع) بر امت بود را به آنها ابلاغ کرد.

خداوند با برگزیدن حضرت علی (ع) به امامت، دین را کامل کرد و بنا بر این  این روز از اهمیت خاصی برخوردار است.

روز غدیر، روز تبسم به مومنین است و روز عید بزرگ مسلمانان است و غدیر، یعنی تداوم ولایت‌الله و ولایت رسول با ولایت مؤمنان و طبیعی است، فرد افضل و امیرالمؤمنین است که باید این عنوان را احراز کند، تا اسلام منحرف نشود.

داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‏دهد و این پیام اساسی‏ترین پیام دین او بود و به راستی رسول اکرم (ص)  بر عظمت و ضرورت آن واقف بود که مردم را در آن گرمای سوزان نگه داشت و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ فرمود.

آنچه که می‏توانست همه نقشه‏های منافقان را یک جا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود.

غدیر نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و غدیر عقیده ما و اساس دین است و همچنین غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است و غدیر ماجرایی سرنوشت‏ساز است که خطبه غدیر شاخص‏ترین و زنده‏ترین سند آن است.

واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است و در این واقعه، پیامبر اسلام (ص)  مهم‏ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند و این ماموریتی بود  که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود.

رسول خدا (ص) فرمودند که روز غدیر خم، برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرم، علی‌بن‌ابی‏طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به دست او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را دین آنان قرار داد.

عید سعید غدیر خم، عید بسیار بزرگی برای مسلمانان است، این عید برای مسلمانان عید امامت و ولایت است و جانشین بر حق رسول الله(ص) معرفی شد و رسالت پیامبر با این امر کامل شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عید سعید غدیر خم برتمام هم وطنان عزیز علی الخصوص هم استانیهاو عوامل محترم پایگاه خبری میرملاس نیوز مبارک باد.روزهای خوش و پر از موفقیت برای همه شما آرزومندم/
    ۲۴ اکتبر ۲۰۱۳ – قزاقستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.