تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دیدار روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان

  • کد خبر : 36420
  • 04 آبان 1392 - 21:08

    رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران صبح امروز با علی کائیدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه  ملت ؛ نظرعلی توردالی یویچ رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران صبح امروز شنبه (۴آبان ) با علی […]

index

 

 

رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران صبح امروز با علی کائیدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه  ملت ؛ نظرعلی توردالی یویچ رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران صبح امروز شنبه (۴آبان ) با علی کائیدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علائق و پیوندهای تاریخی و دینی میان ایران و قرقیزستان بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه در عرصه پارلمانی تاکید کرد و گفت: “توسعه روابط دوستانه میان ایران و قرقیزستان با توجه به پیوندهای مشترک دو کشور در زمینه‌های دینی و فرهنگی از اهمیت فراوانی برخودار است”.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به قرقیزستان بعنوان اولین سفر خارجی گفت: این مسئله نشان‌دهنده اهمیت جایگاه قرقیزستان برای ایران است.

وی از‌ آمادگی مجلس برای حمایت از روند گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون خبر داد و افزود: امیدوارم با تلاش و کوشش دو طرف زمینه افزایش سطح مناسبات دوستانه دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف خواستار استفاده از این فرصت‌ها در جهت توسعه و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین شد.

نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی با پر اهمیت خواندن رفت و آمدها میان مسوولان، صاحبان صنایع و تجار دو کشور با یکدیگر آن را در راستای کمک به توسعه مناسبات روبه افزایش دو کشور، مهم وتاثیرگذار قلمداد کرد.

نظرعلی توردالی یویچ رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان ایران نیز با اشاره به ریشه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور خواستار افزایش تعاملات دوستانه تهران- بیشکک در زمینه‌های گوناگون شد و افزود: سفر هیات قرقیزی به تهران نشان از تمایل قرقیزستان برای افزایش مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون دارد.

وی بر ضرورت بررسی راههای مختلف توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران تاکید کرد و از حمایت پارلمان قرقیزستان برای توسعه و روابط با ایران خبر داد.

رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه و افزایش رفت و‌آمدها ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است در این سفر وزیر کشاورزی قرقیزستان و جمعی از نمایندگان پارلمانی، تجار و بازرگانان قرقیزی، رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران را همراهی می‌کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. درود وسلام بر دکتر کائیدی قهرمان

  2. کاشکی نماینده شهرما هم می رفت قرقیزستان!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.