تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

رمز گشایی از اظهارات رییس بانک مرکزی احمدی نژاد درباره ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار!

  • کد خبر : 36483
  • 05 آبان 1392 - 21:55

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:  بانک مرکزی مطابق با قانون باید بخشی از ذخائر خود را بصورت طلا، جواهر و اشیا قیمتی نگهداری کرده تا پشتوانه پول ملی تامین گردد وبخشی را نیز در قالب سپرده  در بانکهای خارج از کشور ذخیره نماید. ذخائر بانک مرکزی به دولت تعلق نداشته و دولت نیز حق برداشت […]

48944_415

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

 بانک مرکزی مطابق با قانون باید بخشی از ذخائر خود را بصورت طلا، جواهر و اشیا قیمتی نگهداری کرده تا پشتوانه پول ملی تامین گردد وبخشی را نیز در قالب سپرده  در بانکهای خارج از کشور ذخیره نماید.

ذخائر بانک مرکزی به دولت تعلق نداشته و دولت نیز حق برداشت از آن را ندارد چرا که برداشت از این ذخائر می تواند به قیمت بی اعتبار شدن پول ملی و فروپاشی اقتصادی ملی منجر گردد.

در دولت احمدی نژاد، رییس دولت وقت مانند خالی کردن همه سرمایه های دیگر کشور به ذخائر بانک مرکزی نیز چشم دوخته بود و چند بار به روسای بانک مرکزی شیبانی و مظاهری دستور داده شده بود که از این ذخائر بعنوان منابع مالی دولت استفاده شود اما با مقاومت بانک مرکزی مواجه شده بود.

با انتصاب محمود بهمنی به سمت رییس کل بانک مرکزی این دستور مجددا داده شد تا از محل ذخائر بانک مرکزی در خارج از کشور که معمولا در شعبات بانکهای ایرانی خارج از کشور نگهداری می شود واردات تامین شود.

بهمنی برخلاف روسای پیش در برابر این دستور مقاومت نکرده و از محل ذخائر بانک مرکزی اعتبار ال سی واردات تامین شده و عملا ذخائر استراتژیک بانک مرکزی هزینه شد

اکنون بهمنی که برای این اقدام خود باید مورد بازخواست قرار می گیرد دائما دولت و رییس جمهور را متهم می کند که چرا از ذخائر ۱۰۰میلیارد دلاری بانک مرکزی برای تامین کسری بودجه ناشی از هزینه هزار میلیارد دلار منابع مالی در دولت احمدی نژاد استفاده نمی کنید؟!

این درشرایطی است که دست زدن به ذخائر بانک مرکزی و مصرف آن می تواند سونامی ورشکستگی سیستم بانکی را بهمراه داشته باشد.

منبع: انتخاب

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. قابل توجه همه اونایی که سنک احمدی نزاد رو به سینه میزدن، دولت عدالت،عدالت به جه قیمت!!! عدالت مقطعی که باعث شد کشور به لبه برتکاه رود،عدالتی که باعث شد کشور حتی تا دهه ها بعد اثرات منفی اش رو حس کنه،

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.