- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تصویب ۱۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷۲ میلیارد ریال در لرستان!

13920419000340_PhotoA [1]

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان، ۱۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷۲ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۴۰۸ هزار یورو با اشتغالزایی ۶۴۶ نفر به تصویب کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان رسید.

هوشنگ بازوند  استاندار لرستان عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان در خرم‌آباد گفت: جمعیت سنی بین ۱۵ تا ۲۴ سال استان لرستان بالاترین نرخ بیکاری را در سطح کشور همانند سنین دیگر دارا است که باید در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان لرستان از لحاظ اشتغال وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: این کارگروه باید یک راهکار برای برون‌رفت این معضل در استان ارائه دهد که اگر این طور نباشد، در آینده استان لرستان با بحران جدی مواجه می‌شود.

استاندار لرستان به اثرات بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: یکی از اثرات بیکاری در لرستان این است که استان لرستان از لحاظ سرانه درآمدی رتبه بیست و هفتم کشور را دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: سرانه عوارضی هر شهروند به شهرداری‌ها در سطح کشور ۲۵۰ هزار تومان در سال است که به علت فقر و ضعف مالی جمعیت لرستان، این رقم در این استان تنها ۹۰ هزار تومان است که کارهای عمرانی و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های لرستان با شهروندان کم‌پور و فقیر روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌هایی که با این مشکلات مواجه هستند، چطور باید از آن‌ها انتظار کار و تکمیل پروژه‌های عمرانی را داشته باشیم.

بازوند گفت: امروز به همین علت بانک‌های استان لرستان از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه شده‌اند.

استاندار لرستان تصریح کرد:‌ اگر بیکاری کنترل نشود، ممکن است در مسائل فرهنگی ما رخنه کند و به یک چالش تبدیل شود.

وی افزود: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی لرستان باید نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان اقدام کنند که متأسفانه عمر برخی از پروژه‌ها در استان لرستان به بیش از ۱۳ سال رسیده و تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها باعث شده که مردم آنها را به عنوان مطالبه از مسئولان بخواهند.

وی از همه مردم و مسئولان خواست موانع سر راه سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این استان برطرف کنند.

بازوند یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری تولید ثروت و اشتغال باید موانع سر راه سرمایه‌گذاران را برداریم و زیرساخت‌ها مانند فرودگاه مجهز و حمل‌ونقل به خوبی انجام گیرد.

وی گفت: کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال لرستان یکی از کارگروه‌های مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این کارگروه ۱۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷۲ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۴۰۸ هزار یورو با اشتغالزایی ۶۴۶ نفر به تصویب کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان رسید.