- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کسب دیپلم افتخار برای سجاد همتی/ از سومین مسابقه، طراحی حروف “سرو نقره ای”

 

—–

561904_1420608711501228_404667797_n

—————————

1381256_1420608174834615_1511893141_n

 

————————–

با گشایش نمایشگاه آثار زاگ مایستر و بخش بین‌الملل دوسالانه سرو نقره ای ۹۲ برگزیدگان بخش طراحی حروف معرفی شدند.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ضرورت برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون سرو نقره ای به ویژگی‌های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت در طی سه دوره برگزاری، این اولین بار است با موضوع طراحی فونت فارسی آثاری ارایه شده است. او انجام این کار را عملی کردن وصیت زنده یاد مرتضی ممیز را دانست که بیش از ۳۳ سال نگران بود که در ایران درباره طراحی حروف کاری نکردیم.

مرادخانی گفت، خوشحالم چند مورد از این حروف برای سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها انتخاب شده است. تا به حال اهالی صنعت و اقتصاد خودشان در این زمینه بدون دخالت هنرمندان کار را پیش می‌برند. انجام این کار توسط هنرمندان عرصه هنر که عرصه معرفت و شناخت است به بالنده شدن مقوله اقتصاد هنر نیز کمک می‌کند و تجربه‌ای برای حوزه‌ی اقتصادی نیز هست.

در ادامه مهدی سعیدی – دبیر سرو نقره ای ۹۲ – گزارشی از روند برگزاری این بخش از دوسالانه ارایه داد و با معرفی فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، مهدی سعیدی، کوروش قاضی‌مراد، مریم کهوند، ساعد مشکی در شورای برنامه ریزی این بخش گفت هیات داوری و انتخاب آثار را طارق عتریسی، مصطفی اوجی، صداقت جباری، دامون خان‌جان‌زاده و مسعود سپهر برعهده داشته‌اند.

———–

مهدی سعیدی همچنین گفت برای نخستین بار است که نمایشگاه طراحان فونت فارسی از سوی انجمن طراحان گرافیک برگزار می‌شود که ۷۰ اثر از میان حدود ۲۰۰ اثر ارایه شده انتخاب شده است.

در ادامه برنامه که اجرای آن را فرزاد ادیبی بر عهده داشت بیانیه هیات داوان بخش طراحی فونت توسط دامون خان جان زاده خوانده شد و برندگان به ترتیب زیر معرفی شدند.

———-

در بخش تیتر دیپلم افتخار ولوح سرو نقره ای ۹۲ به سجاد همتی اهدا شد و جایزه نخست و تندیس سرو نقره‌ای را هاجر سلیمی نمین گرفت.

در بخش متن تندیس سرو نقره ای ۹۲ به رضا بختیاری فر اهدا شد. همچنین به خاطر مجموعه فعالیت ها دیپلم افتخار و لوح سرو نقره ای ۹۲ به معصومه مصلح و دو دیپلم افتخار نیز به عاطفه محمدی و هیربد لطفیان اعطا شد.

———

پاتوق هنری به نوبه خود کسب این افتخار با ارزش را به ” آقای سجاد همتی “ صمیمانه  تبریک گفته و امیدواریم که همیشه اینگونه برای لرستان افتخار آفرین باشند.

———

مخاطبین محترم پاتوق هنری جهت ارسال خبر، نقد و پیشنهادات خود می توانند با آدرس اینترینی 

patoghehonari61@yahoo.com

درارتباط باشید.