تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی ۳۴/ اولیـن پـارک” مجـسمه های” بتونی در زیـر دریـا

  • کد خبر : 36544
  • 06 آبان 1392 - 14:55

————– اولیـن پـارک مجـسمه های بتونی در زیـر دریـا ————— هنرمندی مجسمه ساز در حالی تلاش دارد با قرار دادن مجسمه های بتونی خود در اعماق آبهای دریا برای جانداران دریایی زیستگاه جدید بسازد که گزارشی بین المللی نشان می دهد جانداران اقیانوسهای زمین تا یک نسل دیگر منقرض خواهند شد. نشانه های این انقراض […]

35

————–

اولیـن پـارک مجـسمه های بتونی در زیـر دریـا

—————

هنرمندی مجسمه ساز در حالی تلاش دارد با قرار دادن مجسمه های بتونی خود در اعماق آبهای دریا برای جانداران دریایی زیستگاه جدید بسازد که گزارشی بین المللی نشان می دهد جانداران اقیانوسهای زمین تا یک نسل دیگر منقرض خواهند شد. نشانه های این انقراض قریب الوقوع را می توان در فروپاشی صخره های مرجانی و یا گسترده شدن مناطق مرده، مناطقی که تراکم اکسیژن در آب بسیار کم است، مشاهده کرد. این نتایج رسمی مطالعه ای است که توسط برنامه بین المللی وضعیت اقیانوسها IPSO انجام گرفته است.

به گفته محققانی که انجام این مطالعات را به عهده داشته اند، زمین در حال از دست دادن گونه های زیستی دریایی و کل اکوسیستم دریایی از قبیل صخره های مرجانی طی دوره ای کوتاه، شاید تا یک نسل دیگر از گونه های دریایی است. ماهی ها منبع اصلی پروتئین یک پنجم از جمعیت زمین به شمار می روند و دریاها نیز در چرخش اکسیژن و جذب دی اکسید کربن نقشی مهم به عهده دارند. به گفته محققان عواملی که درحال به انقراض کشاندن گونه های زیستی دریایی و اکوسیستم دریایی هستند را می توان خطر افزایش درجه حرارت هوا، اسیدی شدن دریاها و کمبود اکسیژن در آبهای دریا دانست. بر اساس این گزارش آسیب وارد شدن به حیات دریایی می تواند توانایی این اکوسیستم را از پشتیبانی از حیات انسانی از بین ببرد و این احتمال وجود دارد که گونه های زیستی دریایی با این سرعت بالای تخریبی که وجود دارد، تا یک نسل آینده منقرض شوند.

شاید این خبر برای هنرمندانی مانند “جیسون دوکایرز تیلور”، مجسمه سازی که تمامی دوران کودکی خود را بر روی صخره های مرجانی در مالزی سپری کرده و ارتباط عاطفی عمیقی با دریا و جهان طبیعت برقرار کرده، بسیار دردناک باشد. علاقه وی به دریا باعث شده است تا در زمینه ارائه آثار هنری در محیطهای باز و اعماق دریا فعالیتهای گسترده ای در سرتاسر جهان و به ویژه در شهر توریستی Cuncan مکزیک داشته باشد. جدید ترین فعالیت هنری وی که با هدف ایجاد زیستگاه های جدید برای ماهی ها و موجودات ساکن اعماق دریاها انجام گرفته است، ساخت مجسمه های بتونی بزرگ و قرار دادن آنها در اعماق دریا در مکزیک است. این اولین باری نیست که وی چنین مجسمه هایی را در اعماق دریا نصب کرده و نمایشگاه هایی زیر آبی از مجسمه های غول پیکر را در اعماق دریاها به وجود می آورد …

——————-

 01

*

06

*

08

*

09

*

17

*

25

*

26

*

27

*

28

*

34

 

——————————————————

مخاطبین محترم پاتوق هنری جهت ارسال خبر، نقد و پیشنهادات خود می توانند با آدرس اینترینی 

patoghehonari61@yahoo.com

درارتباط باشید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. با تشکر از آقای حسین پور عزیز بخاطر به نمایش گذاشتن این آثار هنری زیبا در این مکان مجازی
    ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ – قزاقستان

  2. با تشکر فراوان از شما استاد عزیر

  3. بسیار زیبا بود . لذت بردم و استفاده کردم.ممنون از شما

  4. سلام. حسین آقای عزیز. دست مریزاد.
    خدا قوت . …

  5. خسته نباشید استاد
    کاش میشد نظر موجودات دریایی رو پرسید !!!!!!!!!!!!!!!!

  6. سلام
    و سپاس به خاطر درج این نمایشگاه

  7. نمیدونم چی بگم ….فقط می تونم بگم عجب ایده ای….

  8. باتشکر و سپاس از دبیر هنری سایت جناب آقای حسین پور بخاطر درج این نمایشگاه بسیار زیبا.. لذت بردم …

  9. باسلام.واقعاشگفت آوروزیبابودممنونم ازجناب آقای حسینپوربخاطرچنین نمایشگاهی.ولی اینکه این مجسمه هاچطورنقش زیستگاهی برای جانداران دریایی داشته باشدجای سوال دارد.

  10. ممنون وچه زیبا….. تبریک میگم

  11. سلام ؛ واقعاً قشنگه ؛ خسته نباشید

  12. این متعلق به کجاست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.