تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

گزارش/ مسکن مهری که با تانکر آبرسانی می‎شود

  • کد خبر : 36643
  • 07 آبان 1392 - 11:43

    عدم احداث زیرساخت‎های مناسب در سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎ آباد ساکنان آن را با مشکلات عدیده‎ای مواجه کرده است.  وضعیت مسکن مهر در شهرستان خرم‎آباد بارها مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته است به طوری که پس از واگذاری مسکن مهر در اکثر شهرهای کشور و استان سایت ۶۳ هکتاری […]

 

 

عدم احداث زیرساخت‎های مناسب در سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎ آباد ساکنان آن را با مشکلات عدیده‎ای مواجه کرده است.

 وضعیت مسکن مهر در شهرستان خرم‎آباد بارها مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته است به طوری که پس از واگذاری مسکن مهر در اکثر شهرهای کشور و استان سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎آباد با مشکلات آب و گاز مواجه است.

عدم دقت در جانمایی مناسب باعث طولانی شدن عملیات اجرایی مسکن مهر ۶۳ هکتاری خرم‎آباد شده است.

در حال حاضر ۱۹۸ خانوار با نبود آب شرب مواجه‎اند که متاسفانه با تانکر آبرسانی می‎شوند و این شایسته مردم مرکز استان نیست.

در این خصوص مدیرعامل بنیاد مسکن لرستان در جلسه شورای مسکن استان افزود: قرارداد بنیاد مسکن در خصوص آماده‎سازی سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎آباد در سال ۱۳۸۹ منعقد شده که مدت اجرای این قرارداد یک‎ساله بوده است.

فرهاد خاکی‎پور با بیان اینکه آماده‎سازی این پروژه از سوی بنیاد مسکن ظرف ۶ ماه انجام شده، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: امسال پیگیری‎های لازم برای تکمیل عملیات آماده‎سازی سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎آباد انجام شده و در حال حاضر استعلام‎های مربوط به خریداری آسفالت نیز صورت گرفته است.

خاکی‎پور اضافه کرد: دو محور اصلی شبکه معابر سایت مسکن مهر خرم‎آباد آماده آسفالت است که این دو محور ۷۰ تا ۸۰ درصد کل شبکه معابر را تشکیل می‎دهد و هم‎اکنون آماده آسفالت است.

مدیرعامل بنیاد مسکن لرستان یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، کار آسفالت معابر سایت ۶۳ هکتار مسکن مهر خرم‎آباد حداکثر تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون اداری و مالی اداره کل نوسازی مدارس لرستان نیز در جلسه شورای مسکن افزود: مجتمع آموزشی در سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر پروژه‎ای است که در قالب ۱۸ کلاس درس طراحی شده است.

سیدشهاب‎الدین حجازی ادامه داد: این پروژه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که متاسفانه کمبود بودجه روند تکمیل این مهم را کند کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا ۲۵ اسفندماه جاری آماده خواهد شد.

معاون اداری و مالی اداره کل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: بخشی از اعتبار این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته و بخش دیگر باید از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در جلسه شورای مسکن در خصوص مجتمع آموزشی ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎آباد بیان کرد: برای احداث مدرسه ۱۸ کلاسه مسکن مهر ۶۳ هکتاری خرم ‎آباد از سوی این اداره کل ۵۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

شهرام ملکی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی لرستان به تعهد خود در خصوص تخصیص اعتبارات ساخت پروژه مذکور ۱۰۰درصد عمل کرده است و مابقی اعتبار آن باید از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان تامین شود.

وی در خصوص انشعاب آب در سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم ‎آباد افزود: قرار شد برای این امر استانداری، دولت و متقاضیان هرکدام یک سوم هزینه انشعاب آب را پرداخت کنند که در این راستا استانداری از سهم ۵ میلیارد تومانی که تعهد کرده بود ۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان را پرداخت کرده و مابقی به تعهدات وزارت نیرو برمی‎گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: ۱۹۸ خانوار در این سایت زندگی می‎کنند که آب مورد نیاز خود را روزانه از طریق تانکرهای آبرسانی بخش خصوصی خریداری می‎کنند.

همچنین سرپرست شرکت گاز لرستان در جلسه شورای مسکن گفت: سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم ‎آباد گاز ندارد و شرکت گاز اقدام به اجرای شبکه و خط انتقال کرده است.

شمس بیان کرد: چنانچه شهرداری خرم‎آباد مجوز عبور عرضی لوله‎های گاز از دو منطقه ۶۰ متری و خیابان شورا را به اداره گاز بدهد، این مهم انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز لرستان اضافه کرد: در حال حاضر شبکه داخلی اجرا شده و اشتراک ‎پذیری ظرف کمتر از یک ‎ماه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت گاز لرستان در مسکن مهر از محل منابع داخلی تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه کرده که هنوز ریالی دریافت نکرده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان در جلسه شورای مسکن استان افزود: احداث فاضلاب در این سایت ۶۳ هکتاری انجام شده است.

طاهر فلا‎ح‎ نژاد ادامه داد: به ‎دلیل عدم نقدینگی، انتقال فاضلاب از داخل سایت به شهر تعیین تکلیف نشده است.

وی بیان کرد: بین ۳ تا ۴ هفته زمان می‎برد که ایستگاه پمپاژ برای تامین آب این سایت راه‎اندازی شود.

معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: ۵۰ درصد خانوارها انشعاب را خریداری کرده و متقاضیان نیز در سایت ساکن شدند و پول انشعاب را نیز پرداخت کردند.

فلاح‎نژاد اظهار کرد: همچنین از خروجی سایت تا ابتدای پل آیت ‎الله کمالوند انتقال فاضلاب ظرف ۲ هفته حل خواهد شد.

وی گفت: تکلیف آب این سایت نیز ظرف یک‎ماه آینده مشخص می‎شود.

در این خصوص استاندار لرستان در جلسه شورای مسکن استان افزود: پروژه‎های مسکن مهر باید مستحکم و دارای امکانات رفاهی برای ساکنان باشد تا عمر مفید این واحدها بیش از ۵۰ سال باشد.

وی ادامه داد: باید در جانمایی مسکن مهر در خرم ‎آباد کار کارشناسی صورت می‎گرفت چرا که در صورت عدم کار کارشناسی روی پروژه‎ای مانند مسکن مهر، قیمت تمام شده واحدها افزایش یا مسکن فاقد متقاضی و یا پروژه متوقف می‎شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در مدت ۴ سال رشد مسکن مهر در کشور ۱۴۴ درصد بوده، اضافه کرد: این رشد نیز باید شامل حال لرستان می‎شد یعنی باید ارزش افزوده‎ای برای مالکین ایجاد کرده باشد.

بازوند بر تعیین تکلیف سایت ۶۳ هکتاری کمالوند تاکید کرد و گفت: مردم نگران هستند و باید مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل‎ و ‎فصل شود.

وی با بیان اینکه مشکل پارکینگ فاز ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم‎آباد باید برطرف شود و به زیرساخت‎ها و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در این طرح توجه جدی شود، اظهارکرد: با صدور مجوز از طرف شهرداری خرم‎آباد برای خط انتقال گاز در بلوار ۶۰ متری و شورا مشکل گازرسانی سایت مذکور در مدت یک‎ ماه برطرف شود.

استاندار لرستان بر مشخص شدن میزان سرمایه‎های موجود برخی تعاونی‎های مسکن مهر در استان تاکید کرد و گفت: مشکلات تعاونی‎ها در خصوص مسکن مهر باید با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود و همچنین میزان سرمایه‎های موجود برخی تعاونی‎های مسکن مهر در استان بررسی، تعیین تکلیف و چگونگی برگشت این سرمایه‎ها به مسکن مهر مشخص شود.

بازوند در خصوص مشکلات انشعابی این پروژه اظهار کرد: ظرف مدت یک‎ماه مشکل آب این سایت برطرف و ایستگاه پمپاژ آب در این سایت راه‎اندازی شود و تا مشکل آبرسانی به واحدهای مسکن مهر خرم‎آباد مرتفع شود.

وی تصریح کرد: کمیته‎ای به‏‎ منظور رفع مشکلات سایت ۶۳ هکتاری مسکن مهر خرم ‎آباد شامل دستگاه‎های خدمات‎رسان از جمله شرکت گاز، برق، آب و فاضلاب، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بانک مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری خرم‎آباد به ریاست معاونت عمرانی استانداری لرستان تشکیل تا در این کمیته مشکلات و موانع سایت مذکور به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

گزارش از آزیتا یوسفیان /ایسنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=36643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.