تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

عضو شورای شهر خرم آباد : انتخاب حسین پور وجاهت قانونی ندارد

  • کد خبر : 37120
  • 13 آبان 1392 - 14:41

    عضو شورای شهر خرم آباد گفت: شورای شهر در روزهای گذشته طی مصوبه ای حسین پور (از اعضای فعلی شورای شهر خرم آباد) را به عنوان شهردار معرفی کرده که این مصوبه بعلت عدم وجاهت قانونی با مخالفت گروهی از اعضا روبرو شده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از سفیرافلاک ؛ […]

000

 

 

عضو شورای شهر خرم آباد گفت: شورای شهر در روزهای گذشته طی مصوبه ای حسین پور (از اعضای فعلی شورای شهر خرم آباد) را به عنوان شهردار معرفی کرده که این مصوبه بعلت عدم وجاهت قانونی با مخالفت گروهی از اعضا روبرو شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از سفیرافلاک ؛ جهان آراء، عضو شورایِ شهر خرم آباد  گفت: شورای شهر در روزهای گذشته طی مصوبه ای حسین پور (از اعضای فعلی شورای شهر خرم آباد) را به عنوان شهردار معرفی کرده که این مصوبه بعلت عدم وجاهت قانونی با مخالفت گروهی از اعضا روبرو شده است.

وی در ادامه گفت: مهرابی، رئیس شورا و موافقینِ این مصوبه، آن را قانونی دانسته و در مقابل، اعضایی که مصوبه را امضاء نکرده اند آن را دارای وجاهت قانونی و در ادامه دستور کار جلسه قبلی نمی دانند.

جهان آراء خاطرنشان کرد: اعضای شورایِ شهر طی نامه ای خواهان رسیدگی در این مورد شده اند تا در صورت قانونی بودن، مصوبه فوق اعمال شده، در غیر اینصورت جلسه با همان دستورِ کارِ فراخوان، این بار در حضور دستگاه های نظارتی و اجراییِ فرادستی برگزار شود و این تصمیم به بررسی روند فوق و صورتجلسات شورای شهر بستگی دارد تا قانونی بودن آن مشخص شود.

وی در مورد عدم وجاهت قانونی مصوبه مذکور گفت: حضور حداقل ۹ نفر از اعضا برای بیرون رفتن یک مصوبه از شورا الزامی است که باید حداقل هفت نفر موافق و دو نفرِ بعدی می توانند، موافق یا مخالف باشند.

جهان آراء در ادامه افزود: این مصوبه که توسط رئیس شورای شهر ارسال شده عطف به صورتجلسه دو جلسه قبل شوراست که ۱۲ نفر به صورت تفاهمی و بدون برگه رای در رابطه با شهرداری آقای حسین پور امضاء کرده اند که شخص آقای مهرابی ایراد قانونی همان صورتجلسه را در مطبوعات عنوان کردند.

وی اولین دلیل را در غیر قانونی بودن مصوبه فوق، انتخاب حسین پور خارج از وقت شورا دانست و گفت: عدم رای گیری به صورت مخفیانه دومین دلیلی است که وجاهت قانونی این مصوبه را زیر سوال می برد و بعد از اصرار اعضای شورا، مهرابی با همین دلایل از ابلاغ آن به استانداری امتناع ورزید و حالا بعد از دو هفته به همان صورتجلسه ای استناد کرده است که خود بر غیر قانونی آن صحه گذاشته است.

وی با مطرح کردن این سوال که مصوبه ای که دو هفته پیش وجاهت قانونی نداشته حالا چطور قانونی شده است؟ ادامه می دهد: علاوه بر عدم وجاهت قانونی مصوبه و تصویب در خارج از زمان اداری، مصوبه فوق از دستورکار جلسه قبلی نیز که انتصاب شهردار از کانال فراخوان بوده است خارج شده است.

جهان آراء با بیان این نکته که مراجع ذیصلاح مسئول بررسی این مصوبه هستند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر خرم آباد بیش از ۲۵۰ هزار نفر است، شورای شهر مستقیما زیر نظر استانداری است و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری به امورات شورای شهر رسیدگی می کند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی، اگر استانداری این مصوبه را به وزارت کشور ابلاغ کند نشان دهنده  قانونی بودن مصوبه فوق است و اگر ابلاغ نکند باید منتظر تصمیمات بعدی شورا باشیم.

جهان آراء در رابطه با پیشنهاد پارلمان محلی برای برون رفت از این مرحله، گفت:  اعضای شورای شهر با پیشنهاد بازگشت به دستورکار جلسه قبلی که همان انتخاب شهردار از طریق فراخوان است با این تفاوت که اینبار جلسات با حضور نماینده استاندار برگزار شود، بدنبال ارائه راه حلی جهت عبور از این مرحله هستند تا بتوانند با مصوبه ای که در روند قانونی با تایید و نظارت استانداری است به نتیجه برسند.

وی اذعان داشت: در جلسه دیروزِ شورای شهر در فرمانداری، فرماندار با بیان این نکته که امور شورای شهر خرم آباد را استانداری پیگیری می کند گفت: فرمانداری مامور شده که نظرات اعضا و صورتجلسات شورا را تهیه و تنظیم کرده و به استانداری ارسال کند.

جهان آراء در پایان گفت: صورتجلسات شورا، اعتراض برخی از اعضا به مصوبه مذکور با مستنداتی که مبنی بر عدم وجاهت قانونی این مصوبه است به فرماندار ارائه شده تا وی مستندات مذکور را در اسرع وقت برای تعیین تکلیف به استانداری ارسال کنند و نظر نهایی توسط استانداری گرفته خواهد شد.   

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ما که آخر نفهمیدیم شما ۶ نفر با نصیری هستید یا حسین پور ؟؟؟؟

  2. آنچه تجربه نشان داده است شورا فعلاً نمی بایست در ایران اجرایی شود. در دوره اول شورای پایتخت توسط دولت منحل شد. به خاطر سیاسیون پز و دک دار منطقه مان نمی توان زیاد صحبت کرد فقط از مردم بپرسید نظرشون نسبت به شوراها چیست؟ آیا شهر و شهرداری ها را بهتر کرده اند یا …. ؟!

  3. واقعیت همین است شوراها نمی توانند در ایران کمکی به مردم بکنند بلکه هزینه و بار اضافی ای بر دوش شهرداریها گذاشته و موجب عدم پیشرفت امور در شهر داریها شده اند بطوریکه که در شهرداری خرم اباد عملا کلیه امور تعطیل و در امد شهر دار قطع ماده صد به رکود رفته و حقوق ها عقب افتاده فقط و فقط به خاطر شوراهاست

  4. آقای امرایی که درصداوسیمای خرم آباد فعالیت می کند ودرمورد نقصانها ومعایب وعقب ماندگیهای شهر گزارش تهیه می کند وبا مشکلات شهر خرم آباد بیشتر آشناست می تواند به عنوان شهردار خرم آباد موفق عمل کند اگر آقای امرایی شهردارخرم آباد شوندهمه همتشان را صرف رفع مشکلات شهر خواهندکرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.