تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

نماینده خرم‎آباد خواستار چاره‌اندیشی برای درختان زاگرس شد

  • کد خبر : 37182
  • 14 آبان 1392 - 10:08

      نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس نهم، بر ضرورت رفع بیماری ناشناخته درختان بلوط در منطقه زاگرس تأکید کرد. به گزارش میرملاس نیوز ؛ابراهیم آقامحمدی با اشاره به نامه‎ای با امضای ۱۰۰ نماینده که به رئیس جمهور تقدیم شده، تصریح کرد: متأسفانه بیماری ناشناخته‎ای به جان درختان بلوط زاگرس افتاده […]

 

 

 

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس نهم، بر ضرورت رفع بیماری ناشناخته درختان بلوط در منطقه زاگرس تأکید کرد.
به گزارش میرملاس نیوز ؛ابراهیم آقامحمدی با اشاره به نامه‎ای با امضای ۱۰۰ نماینده که به رئیس جمهور تقدیم شده، تصریح کرد: متأسفانه بیماری ناشناخته‎ای به جان درختان بلوط زاگرس افتاده و ۳۰ درصد آنها را از بین برده که در لرستان هم ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار دچار این بیماری شده و همین مشکل سبب شد که با امضای ۱۰۰ نماینده حوزه زاگرس و سایر کشور برای مقابله با این بیماری، نامه‎ای تحویل آقای روحانی داده شد.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه‏‎ای به این مشکل داشته باشد، ادامه داد: میلیون‎ها سال است که منطقه زاگرس زیست‎گاه درختان بلوط است و الان متأسفانه بیماری‎ای ناشناخته که حتی ریشه درخت را هم خشک می‎کند، این منطقه را به‎سمت نابودی سوق می‎دهد و مبارزه با آن از عهده یک سازمان به‎تنهایی، خارج است و باید با تخصیص هزینه مشخص، سازمان‎های مربوطه با این بیماری مقابله کنند.
آقامحمدی یادآور شد: فکر می‎کنم در سال‎های گذشته، برخی کشورهای خارجی نیز چنین مشکلی داشتند و باید از تجربیات آنها استفاده شود. اگر این درختان از بین بروند، زیست‎گاه‎های انسان و حیوان هم رفته‎رفته از بین می‎روند.
به گزارش ایسنا،این نماینده مردم رد مجلس با اشاره به اینکه استفاده‎های زیادی که از این درختان می‎شود، خاطرنشان کرد: با از بین رفتن درختان بلوط، سرایه هنگفتی از مملکت حذف می‎شود و این موضوع به‎حدی مهم بود که نه‎تنها نمایندگان استان‎های زاگرس نشین بلکه همه نمایندگان روی این قضیه حساس هستند و اگر فرصت بود، همه آن نامه را امضا می‎کردند.
 
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. بجز بیماری چاره ای برای مالکین که جهت وسعت دادن به زمینهایشان به جان درختانی که از بیماری جان سالم بدر برده اند بی اندیشند

  2. نمیشه جلوی مردمی رو بگیرید که بخاطر یه گونی ذغال به مبلغ ده هزار تومان با تبر به جان درختان بلوطی که از این آفت جان سالم به در برده اند بکنید من برا مدیریت و کارکنان منابع طبیعی شهرستان … متاسفم که هیچ کوششی برا جلوگیری ازاین پدیده شوم انجام نمیدهند …

  3. متاسفانه در روستاهای همانند قرعلیوند، اولادقباد،بره خیره و بره ترک کشماهور،ناوه چنگیزی و خیلی جاهای دیگر عدهد ای علنی و آشگارا درختان راقطع و تبدیل به ذغال می کنند.مسولین کوتاهی می کنند و این امر موجب نابودی طبیعت منطقه شده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.