- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده خرم‎آباد خواستار چاره‌اندیشی برای درختان زاگرس شد

 

 

 

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس نهم، بر ضرورت رفع بیماری ناشناخته درختان بلوط در منطقه زاگرس تأکید کرد.
به گزارش میرملاس نیوز ؛ابراهیم آقامحمدی با اشاره به نامه‎ای با امضای ۱۰۰ نماینده که به رئیس جمهور تقدیم شده، تصریح کرد: متأسفانه بیماری ناشناخته‎ای به جان درختان بلوط زاگرس افتاده و ۳۰ درصد آنها را از بین برده که در لرستان هم ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار دچار این بیماری شده و همین مشکل سبب شد که با امضای ۱۰۰ نماینده حوزه زاگرس و سایر کشور برای مقابله با این بیماری، نامه‎ای تحویل آقای روحانی داده شد.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه‏‎ای به این مشکل داشته باشد، ادامه داد: میلیون‎ها سال است که منطقه زاگرس زیست‎گاه درختان بلوط است و الان متأسفانه بیماری‎ای ناشناخته که حتی ریشه درخت را هم خشک می‎کند، این منطقه را به‎سمت نابودی سوق می‎دهد و مبارزه با آن از عهده یک سازمان به‎تنهایی، خارج است و باید با تخصیص هزینه مشخص، سازمان‎های مربوطه با این بیماری مقابله کنند.
آقامحمدی یادآور شد: فکر می‎کنم در سال‎های گذشته، برخی کشورهای خارجی نیز چنین مشکلی داشتند و باید از تجربیات آنها استفاده شود. اگر این درختان از بین بروند، زیست‎گاه‎های انسان و حیوان هم رفته‎رفته از بین می‎روند.
به گزارش ایسنا،این نماینده مردم رد مجلس با اشاره به اینکه استفاده‎های زیادی که از این درختان می‎شود، خاطرنشان کرد: با از بین رفتن درختان بلوط، سرایه هنگفتی از مملکت حذف می‎شود و این موضوع به‎حدی مهم بود که نه‎تنها نمایندگان استان‎های زاگرس نشین بلکه همه نمایندگان روی این قضیه حساس هستند و اگر فرصت بود، همه آن نامه را امضا می‎کردند.