- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نیاز به امام و امامت

behrouz-piri-217x300

 

بهروز پیری / میرملاس نیوز :

نیاز به امام و امامت

بارها و بارها روح بیتاب و احساس سرکشم,درگیر نبردی جانکاه و طاقت فرسا,با ارمغان و ره اورد قرن ۲۱ برای بشریت که میتوان ان را مثلث اسایش و ازادی و لذت نام نهاد,بوده است.اما پس از هر بار زمین خوردن به مدد نیروی عقل و توسل به تدبیر و چاره در زیر سایه تقیه خود را از تیغ تیزاین سهراب یل رهانیدم و مهیای نبردی دیگر و پیکاری تازه شدم.اما اظهار عجز و ناتوانی عقل مرا بر ان داشت تا خلوتی گزینم واخرین تیر ترکش را که پر سیمرغ وجودم بود بر اتش نهم تا شاید چاره ای بیندیشم و پیروز میدان شوم.
سرانجام به یاری دل و تابش نیروی اشراق توانستم سربلند این میدان شوم و پی ببرم که آسایش و شادی و لذتی که امروز ادعا میشود ارمغانیست برای بشریت,تنها شعارهای فریبنده ای هستند که استعمار و استکبار در زیرسایه ازادی سر میدهد.تا کالاهایش را ازادانه بفروشد,تا سرمایه اش را ازادانه بگزارد,تا ازادانه غارت کند,و با ایجاد بازارهای مصرف بتواند حیات و موجودیت پلید سرمایه داری را حفظ کند.
حاکمیت چنین تفکری بر فضای دنیا بیانگر این مهم است که اگر چه انسان امروزاز نظر رشد عقلی و علمی پیشرفتی شگفت و شگرف داشته,اما به دلایلی چند که به اختصار و تیتر وار بیان خواهم نمود بیش از پیش نیازمند به امام و امامت است.
اولین و مهمترین مسئله فرو ریختن پایه های اخلاقیست در دنیا که به تبع ان ارزشها در هم ریخته خواهند شد و دنیا امروز بابت این مسئله تاوان سنگینی میپردازد.
دوم مسخ وحشیانه روح انسان با تکیه بر ابزاری به نام پول.
و سوم جایگزینی فلسفه ماشینیسم نه ماشین به جای فلسفه متعالی انسانی.زیرا ماشین میتواند مانند علم انسان را ازقید و بند طبیعت ونیازها و محرومیتها نجات بدهد,اما ماشینیسم به معنای قانون سرمایه داری است در اصالت مصرف و مصرف پرستی و اسیر کردن انسان در چهارچوب حیوانی مصرف کننده.
اما امامت که ازادی است برای انسان در انتخاب راه و زندگی و چگونگی بودن که این بودن همراه با الگوداشتن به سبب راه نمودن برای ارشاد و هدایت است.و هیچ کس به زیبایی حسین (ع) امامت به معنای ازادی را نتوانسته نشان بدهد.انجا که در شب قبل از شهادت انهم در تاریکی شب بیعت را از یارانش برمیدارد و انان را در انتخاب راه ازاد و رها میگزارد تا با میل و اراده خود بودنشان را انتخاب کنند.
امامت یک مقام ذاتی و متعالی است همانگونه که خداوند به لطف خاص خود عده ای را برای این مهم انتخاب میکند و امام سرمشق و ملاک و یک نمونه میباشدانگونه که علی(ع) و فرزندانش هستند.امام نگهبان اصیل ترین فضائل جاوید زندگی انسان و روح انسان است.ووفاداریش را به این اصول و تعلیماتش یعنی تعلیم راه و رسم زندگی و مسئولیتهای فرد و جامعه را نه تنها در زمان خود بلکه در همه زمانها به همه انسانها نشان میدهد.
و این وظیفه را در هر شرایط و احوال به سرانجام میرساند و اینست که قیام عاشورا پس از ۱۴ قرن همچنان قلبها و دلها را به تسخیر خود دراورده است.
دنیای امروز بیش از هر زمان دیگرنیازمند به امام و امامت میباشد.زیرا امام با وفاداری به اصول و تعلیماتش راه و رسم درست زندگی کردن را به دیگران نشان میدهد و به انسان درانچه که باید باشد و بشود کمک میکند و عواملی که در این راه مانع میباشند را به ما میشناساند تا با برداشتن انها راه تکامل و هجرت فطری و ذاتی خودمان را در تکامل انسان شدن تعقیب کنیم.
متاسفانه زندگی مدرن و تفکر مدرنیته قرن۲۱ سبب شده ما شاهد اجرای نمایشنامه ای غم انگیز ورقت بار در پرده زمان باشیم که در ان زبان گفتگو با خدای خود را از یاد برده ایم.و در حال فراموش کردنش میباشیم و به ظاهر ادعای پیشرفت در تمام زمینه ها را داریم در حالیکه در حال مشق هلاکت در بیغوله بیمعنایی و سرگردانی هستیم.
عاجزانه و ملتمسانه خدا را در این ایام به خون حسین و یارانش قسم میدهیم که در فرج مولایمان و سرورمان تعجیل بفرماید و بشریت را از برکت ظهور این عزیز مسرور و شادمان گرداند.