تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مهندس بازوند : سیاست محوری اعتدال و عقلانیت باید به خوبی در لرستان نهادینه شود

  • کد خبر : 37339
  • 16 آبان 1392 - 16:28

    استاندار لرستان گفت: بیش از ۸۵ درصد شاخص های مرتبط با ارتقای توسعه در این استان کمتر و پایین تر از میانگین کشوری است به نحوی که در برخی از این شاخص ها لرستان به شکل نگران کننده ای، در رده های آخر کشور قرار دارد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از […]

0 (9)

 

 

استاندار لرستان گفت: بیش از ۸۵ درصد شاخص های مرتبط با ارتقای توسعه در این استان کمتر و پایین تر از میانگین کشوری است به نحوی که در برخی از این شاخص ها لرستان به شکل نگران کننده ای، در رده های آخر کشور قرار دارد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان، افرود: درهمین ارتباط، نرخ بالای بیکاری موجود در لرستان از جمله نتایج عدم ارتقای این شاخص هاست که نشان می دهد روند توسعه و پیشرفت استان مطابق با سیاست ها و اهداف برنامه های توسعه کشور نبوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئله و دغدغه اصلی لرستان، اشتغال است ، اظهار داشت: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در این استان بسیار بالاست و متاسفانه به سمت بحران پیش می رود، که لازم است مدیران اجرایی استان در این راستا با تلاشی مضاعف و با هدف رفع این معضل، اهداف و برنامه های سند توسعه ۲۰ ساله و چشم اندار کشور و برنامه پنجم توسعه را مبنای کار خود قرار دهند.

استاندار لرستان گفت: با توجه به معضل بیکاری حاکم در استان، شرایط لازم برای نشاط و شادابی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان در استان فراهم نیست و ضروری است برای محافظت از این قشر فعال و توانمند جامعه و جلوگیری از عواقب سوء ناشی از بیکاری، اقدامات جدی از جمله افزایش سرانه ورزشی در سطح استان را در دستور کار قرار دهیم.

بازوند گفت: هم اکنون سرانه ورزشی در لرستان ۵۳ سانتی متر است و این در حالی است که متوسط سرانه ورزشی کشور حدود یک متر است و باید این رقم در برنامه پنجم توسعه به یک متر و ۴۰ سانتی متر افزایش داده شود.

وی همچنین مسائل کلان در زمینه سرمایه گذاری ، تولید ثروت و رفع بیکاری، موضوعات فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت های اجرایی و مدیریتی در لرستان عنوان کرد و افزود: مدیران باید گزارش های واقع بینانه و کارشناسی شده ای از وضعیت استان را تهیه و ارائه کنند تا بتوان براساس واقعیت ها و ظرفیت های موجود نسبت به برنامه ریزی و کار علمی و هدفمند اقدام کنیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین دراین زمینه ضروری است موضوع بودجه سال ۹۳ مطابق نمودار تهیه شده در شورای برنامه ریزی استان مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مهندس بازوند، برقراری ارتباط با مردم و پاسخگویی مستمر و دقیق به مطالبات آنان را یکی از وظایف جدی مدیران در استان لرستان ذکر کرد و اظهار داشت: صرف نظر از گرایش های سیاسی، مدیران باید برنامه محور، برنامه نگر، فعال، خوش فکر و مصمم باشند.

به گفته استاندار لرستان ، باید شعار محوری اعتدال و عقلانیت به عنوان گفتمان مورد تاکید دولت یازدهم در استان لرستان به خوبی نهادینه شود و مدیران بایستی در تصمیم گیری های خود برخی اصول مورد نظر را به عنوان خط مشی دولت مورد توجه قرار دهند.

مهندس بازوند افزود: اعتدال گرایی در رفتار دولتمردان، تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی با محوریت منافع ملی، حاکمیت قانون، واقع بینی، رعایت حقوق شهروندی و تعهد به رشد و توسعه همه جانبه ، مبارزه با فساد، بهسازی و بازآفرینی ظرفیت ، تعامل با سایر قواها و حمایت از نسل جوان و پاسخگویی در برابر جامعه از جمله اصول مورد نظر دولت در شرایط کنونی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=37339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. اعتدال در استان به این صورت تجلی پیدا می کند که از افراد “معتدل” برای مناصب استانداری و فرمانداری ها استفاده شود
    از استاندار انتظار داریم که در تعیین فرمانداران نظر اکثریت عامه مردم را بر نظر “منفعت طلبانه” نمایندگان مجلس ترجیح دهد

  2. کوهدشت به فرماندار مقتدر بومی نیاز دارد
    کسی که توانایی مدیریت این شهر را داشته باشد

  3. اخرش کی فرماندار کوهدشت میشه

  4. جناب آقای استاندار بانوان را دریابید .افرادی که مهره های سوخته هستند از دور و بر خود دور کنید و به طور جناحی با بانوان برخورد نکنید چون بسیاری از بانوان هستند با دیدگاه های مثبت نسبت به ولایت . افرادی گه قبلا درراس کار بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند از چشم همه افتاده اند.آنها را دیگر به کار نگیرید چون می شود یک دور تسلسل باطل

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.